ФАКУЛТЕТ ПЕДАГОШКИХ НАУКА УНИВЕРЗИТЕТА У КРАГУЈЕВЦУ, ЈАГОДИНА Милана Мијалковића 14, 35000 Јагодина, Тел/Факс: +381 (0)35 8223-805, Тел: +381 (0)35 8222-262
Обавештавамо Вас да је рок за пријаву на Climaversity Video Contest, у оквиру пројекта V4GU, продужен до 7. јуна.
Такмичење је отворено за све студенте и запослене Универзитета. Циљ је да се на креативан и оригиналан начин изложе идејна решења за неке од проблема на Универзитету у вези са животном средином и њеним очувањем (одлагање отпада, потрошња енергије и воде, свакодневне навике, зелене површине и њихово очување, итд.)
Позивамо Вас да присуствујете онлајн трибини
Значај имунизације – вакцине против КОВИД-19
која ће бити одржана у среду, 5. маја 2021. у 14 сати путем Zoom платформе.
О значају имунизације и вакцинама против КОВИД-19 говориће и одговарати на Ваша питања др Емина Милошевић, имунолог и доцент Института за микробиологију и имунологију Медицинског факултета Универзитета у Београду.
Главни циљ пројекта је развијање и примена једносеместралног међународног студијског програма за студенте на смеру ОАС Учитељ. Притом, на основу заједничког европског наслеђа тежи се обликовању новог европског грађанина, способног за учешће и допринос новој Европи, Европи 21. века у свету.
Путем Еразмус+ програма омогућена је реализација пројекта ЕПТЕ за који студенти са смера ОАС Учитељ Факултета педагошких наука у Јагодини Универзитета у Крагујевцу могу аплицирати.
Пројекат се реализује на Универзитету у Порту, Португалија у трајању од 1 семестра у летњем семестру 2022. године. Аплицирање ће се одвијати путем конкурса за Еразмус+ мобилност који организује Универзитет у јесењем семестру 2021.године.
Студијски програм обухвата 6 модула који имају по 5 ЕСПБ бодова и покривају следеће области:
• Друштво, култура и образовање (Society, Culture and Education)
• Вишејезичност и интеркултуралност (Plurilingual and Intercultural Education)
• Животна средина и одрживи развој (Environment and Sustainable Development)
• Математика (Mathematics)
• Уметност (Arts)
• Педагогија и дидактика (Pedagogy and Didactics)
Стручњаци са свих универзитета (Универзитет у Порту, Португалија; Универзитет у Линцу, Горња Аустрија; Универзитет у Љубљани, Словенија; Универзитет у Холандији, Универзитет у Нитри, Словачка) који учествују у пројекту даће свој допринос заједничком наставном програму. У циљу реализације ЕПТЕ пројекта биће одабрано по троје одличних студената са смера ОАС Учитељ са свих високошколских установа које учествују.
Одлазак на факултет представља потпуно ново поглавље у животима младих људи. За већину студената то подразумева и први одлазак из родитељског дома у нови град, у нови стан, почетак самосталности, преузимање одговорности за себе – излазак из познатог и сигурног у ново и непознато. То уме да буде застрашујуће, а почетак тог новог начина живота неретко изазива осећај усамљености, носталгије и анксиозности. Поврх тога, обавезе на студијама са свим роковима и задацима додатно отежавају крхко емоционално стање бруцоша. Велики број студената ће се током читавог периода студирања борити са непријатним емоцијама, страховима и несигурностима без осећаја да се некоме могу обратити за помоћ и разумевање.
ТЕА радионице су осмишљене са намером да се студентима понуди са једне стране сигуран и безбедан простор да се изразе; простор у ком ће бити прихваћене све њихове стрепње, страхови, несигурности, осећања туге или беса и друге непријатне емоције које сви често кријемо, плашећи се неразумевања и одбацивања. Са друге стране, ТЕА радионице нуде и једноставне методе којима можемо помоћи себи у одређеним тренуцима анксиозности, а које подразумевају примену креативних, односно различитих ликовних поступака.
ТЕА радионице су конципиране тако да је свака појединачна радионица заснована на једној теми која се обрађује и кроз ликовни рад али и кроз разговор чиме се подстиче код учесника каналисање одређених емоција и подстичу позитивне мисли и осећања. Ликовне активности које се примењују током радионица одабране су због свог потенцијала да смирују, да инспиришу, да нас повежу са нашом подсвешћу, да пробуде осећај задовољства када сагледамо резултат свог рада. Теме разговора са друге стране усмеравају учеснике на буђење самопоуздања, на призивање позитивних мисли о себи и о својим постигнућима – фокусирамо се на идеје које нас мотивишу и оснажују. Рад у групи омогућава и међусобну подршку учесника као и увиђање да многе проблеме делимо са другима и да нисмо заиста усамљени у својим несигурностима.
Током рада Факултета који је прилагођен условима епидемије,
ТЕА радионице су се у свом првом циклусу ове школске године одвијале преко Zoom-a. Коришћење камера омогућило нам је да се осећамо повезаним и присутним, да пратимо рад и да размењујемо мисли и своје импресије. У дугорочном планирању, предвиђено је да се радионице реализују у просторијама Факултета.
ТЕА радионице у свом називу носе име прерано преминуле колегинице Теодоре Маринковић која је током свог кратког рада на Факултету оставила значајан траг у раду кроз психолошку подршку студентима.
ТЕА радионице – Терапија арт методама осмишљава и води МА Јована Ђорђевић, асистент Факултета за ужу стручно-уметничку област Ликовна уметност са методиком.
На Факултету педагошких наука у Јагодини у периоду од 5 до 9. априла, одржана су гостујућа онлајн предавања професорки Гергане Ђанкове, Софие Дерменџијеве и Јанке Тоцеве са Универзитета Неофит Рилски у Бугарској у оквиру међународног програма размене наставника и студената Ерасмус плус.
На састанку са руководством и професорима Факултета, било је речи о облицима заједничке сарадње у будућем периоду, а разматрана су и искуства и праксе у циљу унапређења квалитета наставе.
Ови путем се захваљујемо уваженим професоркама на занимљивим, инспиративним и одлично посећеним предавањима.
Месец април у календару Центра за развој каријере и саветовање студената резервисан је за програм радионица за студенте и дипломце Универзитета у Крагујевцу под називом Априлске радионице.
Програм је конципиран тако да учесницима пружи релевантне информације и пренесе искуства значајна за развој каријере и на тај начин им пружи подршку у развоју знања и вештина које ће им бити од значаја како током студија, тако и приликом изласка на тржиште рада.
Имајући у виду позитивне реакције учесника прошлогодишњих, првих онлајн радионица, као и ситуацију са корона вирусом која и даље траје, Центар за развој каријере и ове године за студенте и дипломце Универзитета у Крагујевцу организује онлајн радионице.
Факултет педагошких наука у Јагодини ће бити домаћин професорима са Универзитета „Неофит Рилски“, Бугарска у оквиру Еrasmus+ програма, те се овом приликом обавештавају сви заинтересовани о терминима гостујућих предавања којима можете приступити путем датих линкова:
Представљање Факултета педагошких наука у недељнику НИН
У најновијем броју угледног недељника НИН, објављен је интервју са деканом Факултета педагошких наука у Јагодини, проф. др Виолетом Јовановић.
Текст преносимо у целости.
Представљамо вам нека од актуелних и новијих издања Центра за издавачку делатност Факултета. Претходна година је, уз већ традиционални научни часопис националног значаја Узданица, протекла у духу оживљавања богатог културно-просветног наслеђа Факултета и монографије Књига сећања I и II које су приредили, проф. др Илијана Чутура и Нинослав Станојловић.
У овој години, пред читаоцима су тематски зборник са научне конференције, Филозофија медија – Медији и усамљеност и монографија Мултимедијална настава Природе и друштва, проф. др Оливере Цекић – Јовановић.
Делатност овог центра је издавање наставних, научних, стручних, информативних и електронских публикација које доприносе унапређивању наставно-научног рада на Факултету.
У жељи да студентима и запосленима на Универзитету у Крагујевцу приближимо информације о активним конкурсима за Еразмус+ програм мобилности, биће организоване две онлајн презентације, и то:
– презентација намењена студентима која ће бити одржана у среду 17. марта 2021. године. Најава на сајту Универзитета: https://kg.ac.rs/vest.php?vest_je=2991
– презентација намењена наставном и ненаставном особљу која ће бити одржана у понедељак 22. марта 2021. године. Најава на сајту Универзитета: https://kg.ac.rs/vest.php?vest_je=2994