Master akademske studije Vaspitač
Moduli:
a) Vaspitač u predškolskim ustanovama
b) Vaspitač u domovima
Studijski program master akademskih studija Vaspitač za sticanje akademskog naziva Master vaspitač traje dva semestra, odnosno jednu školsku godinu ukupnog obima 60 ESPB i sadrži dva modula: Vaspitač u predškolskim ustanovama i Vaspitač i domovima.
Program poseduje sve elemente predviđene Zakonom o visokom obrazovanju i standardima za akreditaciju studijskih programa II nivoa studija. Vrsta studija i ishodi procesa učenja u skladu su sa zakonom koji utvrđuje nacionalni okvir kvalifikacija.
Osnovna svrha programa jeste obrazovanje visokoprofesionalnog i stručnog vaspitačkog kadra i njihovo osposobljavanje za naučnoistraživački rad u domenu savremenog predškolskog i domskog vaspitanja i obrazovanja i prepoznavanje aktuelnih istraživačkih problema.
Osnovni cilj studijskog programa je nadogradnja i razvijanje opštih akademskih i predmetno-specifičnih kompetencija neophodnih za unapređenje obrazovno-vaspitnog rada u predškolskim ustanovama i domovima učenika.
Upis se vrši na osnovu konkursa koji raspisuje Univerzitet u Kragujevcu, a sprovodi ga Fakultet pedagoških nauka, Jagodina. Na studije drugog stepena može se upisati lice koje je završilo odgovarajuće akademske studije prvog stepena u obimu od najmanje 240 ESPB bodova. Izbor kandidata za upis na studijski program obavlja se na osnovu opšte prosečne ocene ostvarene na osnovnim studijama i dužine trajanja prethodnih studija.
Završetak programa omogućava studentima nastavak studija na nivou doktorskih akademskih studija.
Kurikulum programa sadrži :
– četiri obavezna predmeta ukupne vrednosti 22 ESPB: Akademsko pisanje, Nove tehnologije u obrazovanju, Inkluzivno obrazovanje – teorija i praksa i obavezni predmet u zavisnosti od odabranog modula Kurikulumi predškolskog vaspitanja, odnosno Savremeni pristup domskom vaspitanju;
– sedamnaest izbornih predmeta od kojih student bira dva, ukupne vrednosti 12 ESPB;
– obaveznu praksu vrednosti 6 ESPB koja se realizuje u drugom semestru u trajanju od četiri nedelje pod mentorstvom predmetnih nastavnika u partnerskim ustanovama;
– master rad vrednosti 20 ESPB koji se realizuje u drugom semestru.
Faktor izbornosti prema pozicijama gde student bira predmete iznosi 36,67 % što je u skladu sa definisanim akreditacionim standardima.
Struktura studijskog programa definisana je sa 28,33 % akademsko-opšteobrazovnih i teorijsko-metodoloških i 71,66 naučno-odnosno umetničko-stručnih i stručno-aplikativnih predmeta od ukupnog broja ESPB programa, što je u skladu sa postavljenim kriterijumima.
Lista obaveznih i izbornih predmeta sa okvirnim sadržajem, specifikacija prakse, kao i njihov način izvođenja i bodovne vrednosti iskazane u skladu sa evropskim sistemom prenosa bodova dostupni su u knjizi predmeta. Knjiga predmeta sadrži preduslove za upis pojedinih predmeta kao i ishode procesa učenja svakog predmeta.
Nastava se izvodi putem predavanja, vežbi, studijsko-istraživačkog rada, konsultacija i mentorskog rada. Posebna pažnja poklanja se individualnom radu sa studentima tokom studijsko-istraživačkog rada, konsultacija i mentorskog rada pri izradi predispitnih obaveza, seminarskih radova i istraživačkih projekata. Kvalitetu nastavnog procesa doprinose i gostovanja stručnjaka iz prakse koje Fakultet periodično organizuje u okviru radionica, stručnih skupova i konferencija.
Uslovi za prelazak sa drugih studijskih programa regulisani su opštim aktom Fakulteta.