Студијски програм мастер академских студија Професор предметне наставе за стицање академског назива Мастер професор предметне наставе траје два семестра, односно једну школску годину укупног обима 60 ЕСПБ и реализује се у оквиру ИМТ поља. У програму су дефинисане две главне области: педагошке и андрагошке науке и психолошке науке.
Програм поседује све елементе предвиђене Законом о високом образовању и стандардима за акредитацију студијских програма II нивоа студија. Врста студија и исходи процеса учења у складу су са законом који утврђује национални оквир квалификација.
Основна сврха програма јесте оспособљавање студената за самостално обављање посла професора одговарајућих наставних предмета (или групе предмета) у основним и средњим школама.
Основни циљ студијског програма је стицање знања, вештина и способности значајних за обављање послова наставника предметне наставе кроз обавезни део педагошко-психолошко-методичког образовања и праксу у школи.
Упис се врши на основу конкурса који расписује Универзитет у Крагујевцу, а спроводи га Факултет педагошких наука, Јагодина. На студије другог степена може се уписати лице које је завршило одговарајуће студије првог степена у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова. Избор кандидата за упис на студијски програм обавља се на основу опште просечне оцене остварене на основним студијама и дужине трајања претходних студија.
Завршетак програма омогућава студентима наставак студија на нивоу докторских академских студија.
Курикулум програма садржи:
– три обавезна предмета укупне вредности 17 ЕСПБ;
– тринаест изборних предмета од којих студент бира три, укупне вредности 17 ЕСПБ;
– обавезну праксу вредности 6 ЕСПБ која се реализује у другом семестру у трајању од четири недеље под менторством предметних наставника у партнерским установама;
– завршни, мастер рад вредности 20 ЕСПБ који се реализује у другом семестру.
Фактор изборности према позицијама где студент бира предмете износи 45 % што је у складу са дефинисаним акредитационим стандардима.
Структура студијског програма дефинисана је са 28,33 % академско-општеобразовних и теоријско-методолошких и 71,66 научно-односно уметничко-стручних и стручно-апликативних предмета од укупног броја ЕСПБ програма, што је у складу са постављеним критеријумима.
Листа обавезних и изборних предмета са оквирним садржајем, спецификација праксе, као и њихов начин извођења и бодовне вредности исказане у складу са европским системом преноса бодова доступни су у књизи предмета. Књига предмета садржи предуслове за упис појединих предмета као и исходе процеса учења сваког предмета.
Настава се изводи путем предавања, вежби, студијско-истраживачког рада, консултација и менторског рада. Посебна пажња поклања се индивидуалном раду са студентима током студијско-истраживачког рада, консултација и менторског рада при изради предиспитних обавеза, семинарских радова и истраживачких пројеката. Квалитету наставног процеса доприносе и гостовања стручњака из праксе које Факултет периодично организује у оквиру радионица, стручних скупова и конференција.
Услови за прелазак са других студијских програма регулисани су општим актом Факултета.
