STEM/STEAM/STREAM
pristup u teoriji i praksi savremenog vaspitanja i obrazovanja
STEM/STEAM/STREAM PRISTUP U TERIJI I PRAKSI SAVREMENOG VASPITANjA I OBRAZOVANjA
Međunarodna konferencija u organizaciji Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu,Jagodina, Srbija
Jagodina 31.maj 2024. godine
stream.fpnj@gmail.com
POZIV ZA KONFERENCIJU
Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu organizuje međunarodnu konferenciju pod nazivom STEM/STEAM/STREAM pristup u teoriji i praksi savremenog vaspitanja i obrazovanja. Cilj je da učesnici izlože i kritički razmotre rezultate najnovijih teorijskih i empirijskih istraživanja iz oblasti STEM/STEAM/STREAM pristupa (u) vaspitanju i obrazovanju.
STEM je integrisani obrazovni pristup učenju i nastavi, koji zahteva svrsishodnu vezu između ciljeva učenja nastavnog plana i programa, standarda, ocenjivanja, dizajna i implementacije nastavne jedinice. Kao odgovor na promenljive zahteve savremenog društva za novije pristupe u radu, sve je veći fokus na ulozi umetnosti u STEM-u i kreiranju, primeni i istraživanju STEAM programa (engl. Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) koji obuhvata sledeće oblasti: nauka, tehnologija, inženjering, umetnost i matematika). Uključivanje umetnosti u STEM učenje poboljšava nastavu i postignuća učenika, veštine istraživanja i rešavanja problema kao i kreativno razmišljanje, ujedno, podiže interesovanje učenika za nauku i njenu primenu i pruža više mogućnosti učenicima da se uključe u kreativni proces i postignu ciljeve u svim predmetnim oblastima (Dell’ Erba, 2019; Psycharis, 2018; Kim et al., 2013). STEAM veštine, kao što su računarsko razmišljanje, pronalaženje i rešavanje problema, kreativnost i inovacije, ključne su za ljude koji rade na proizvodnji pametnih uređaja i poboljšanju različitih domena ljudskog života. Za studente sa odličnim akademskim postignućem u STEAM-u, veća je verovatnoća da će naći posao i zaraditi veće plate, a mogućnosti za karijeru u vezi sa STEAM-om su porasle tri puta brže tokom poslednje decenije u poređenju sa poslovima u drugim oblastima (Ministarstvo trgovine SAD, 2011).
Kako pomenuti interdisciplinarni koncept pruža brojne mogućnosti za unapređenje i dalje razijanje, vodeća ideja konferencije jeste da se kroz STREAM model napravi iskorak u pomenutoj koncepciji koji uklanja tradicionalne granice i između jezika (Reading) i drugih disciplina (nauke, tehnologije, jezika, inženjerstva, umetnosti i matematike) i integriše ih u realna, i za učenike relevantna iskustva za učenje. Učenicima pruža priliku da kroz razvijanje jezičkih kompetencija ono što su naučili primene u realnom okruženju, i pomaže im u razvijanju kompetencija za život u svetu koji se ubrzano menja. Svaka od STREAM disciplina u iskustvo učenja implementira skup različitih veština, kao što su: kritičko mišljenje i veštine rešavanja problema, upotreba informacija i digitalnih alata, pismenost i veštine komunikacije, kreativnost i samoizražavanje, matematičko rezonovanje i analiza i dr. Aktuelna zanimanja zahtevaju permanentno učenje i usavršavanje, pa je bitno osposobiti učenike da povezuju znanja iz različitih oblasti u funkcionalnu celinu koja će im omogućiti rešavanje najrazličitijih ličnih, profesionalnih, društvenih i drugih problema.
Konferencija obuhvata sledeće teme, ali se ne ograničava samo na njih:
- Izazovi i perspektive STEM/STEAM/STREAM pristupa u teoriji i praksi savremenog vaspitanja i obrazovanja
- STEM/STEAM/STREAM pristup i promena percepcije formalnog obrazovanja
- Uloga STEM/STEAM/STREAM pristupa u razvijanju kompetencija za XXI vek
- STEM/STEAM/STREAM pristup i kurikulumi savremenog vaspitanja i obrazovanja
- STEM/STEAM/STREAM pristup i savremeni modeli učenja i nastave
- Efekti STEM/STEAM/STREAM pristupa u savremenom vaspitanju i obrazovanju
- Metodički izazovi u modelovanju STEM/STEAM/STREAM materijala za učenje i nastavu
- Vrednovanje u STEM/STEAM/STREAM pristupu
- Profesionalni razvoj i kompetencije zaposlenih u obrazovanju za STEM/STEAM/STREAM pristup
- Ličnost učenika i njihove obrazovne potrebe u okviru STEM/STEAM/STREAM pristupa
Programski odbor:
Stephane Brunel, Faculty of Education, Orleans University, France.
Zina Maria Morbach, Philipps University in Marburg, Germany.
Snezana Lawrence, Middlesex University, London, UK.
Sandra Kadum, Faculty of Education University Jurja Dobrile in Pula, Croatia.
Malgorzata Cichon, University of Adam Mickiewicz, Poznan, Poland.
Alkiviadis Tsimpiris, Department of Computer, Informatics and Telecommunications Engineering, International Hellenic University, Greece.
Jurka Lepičnik Vodopivec, Faculty of Education, University of Primorska in Koper, Slovenia.
Dušan Ristanović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Sanja Blagdanić, Fakultet za obrazovanje učitelja i vaspitača, Univerzitet u Beogradu.
Katarina Putica, Inovacioni centar, Katedra za nastavu hemiju, Beograd.
Miloš Đorđević, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Aleksandar Ignjatović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Aleksandra Mihajlović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Verica Milutinović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Irena Golubović – Ilić, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Nenad Vulović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Nataša Vukićević, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Gordana Stepić, Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina.
Organizacioni odbor:
Slađana Stanković, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Ivana Ćirković-Miladinović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Marija Stanojević-Veselinović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Jelena Mladenović , Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Milan Milikić, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Milan Komnenović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Nedeljko Milanović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Suzana Đorđević, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Jovana Đorđević, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Stefan Ljubomirović, Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina.
Važni datumi
Rok za predaju apstrakata: 31. mart 2024. godine
Obaveštenje o prihvatanju apstrakta: 20. april 2024. godine
Rok za dostavljanje radova u celini: 31. maj 2024. godine
Datum održavanja konferencije: 31. maj 2024. godine
Obaveštenje o prihvatanju radova: 1. septembar 2024. godine
Radni jezici konferencije su srpski i engleski.
Registracija
Kotizacija se plaća po članku, na ime prvog autora.
Iznos kotizacije:
Učešće uživo: 5.000,00 dinara (troškovi programa konferencije, osveženja, ručka, sertifikata o učešću i zbornika radova);
Onlajn učešće: 2.500,00 dinara;
Kotizacija za doktorande: 2.500,00 dinara.
Broj računa: 840-1292666-93
Svrha uplate: Kotizacija za konferenciju
Poziv na broj: 3105
Prijava teme i apstrakta: https://forms.gle/AaKogWMxvaUU4KfT9
Sve dodatne informacije možete dobiti ako nam pišete na stream.fpnj@gmail.com
Na konferenciji ćete moći da izlažete neposredno, u prostorijama fakulteta, ili onlajn, putem ZOOM aplikacije. Vreme izlaganja je 15 minuta, nakon čega sledi diskusija u trajanju od 5 minuta.