Име, средње слово, презиме:
Јелена, Љ. Спасић
Звање:
Ванредни професор
Датум рођења:
24.10.1981
Ужа научна односно уметничка област:
Српски језик са методиком
Катедра:
Катедра за филолошке науке
Кабинет:
К24
Телефон:
е-mail:
jelenaspasic2410@gmail.com
Консултације:
уторак 12.30‒13.30
Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом:
Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, ЈагодинаАкадемска каријера
Промена | Година | Институција | Област |
Избор у звање | 2022. | Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина | Српски језик са методиком наставе |
Докторат | 2016. | Филолошко-уметнички факултет Универзитета у Крагујевцу | Савремени српски језик |
Диплома | 2005. | Филолошки факултет Универзитета у Београду | Српски језик и књижевност |
Списак предмета које наставник држи на основним и мастер студијама
- Српски језик, ОАС
- Методика развоја говора, ОАС
- Методички практикум, ОАС
- Језичке игре у говорном развоју, МАС
- Језичке игре у говорном развоју, МАС
Списак предмета које наставник држи на докторским студијама
- Теоријско-методолошка питања методике наставе српског језика и књижевности
- Говорне игре у настави српског језика и књижевности
Репрезентативне референце
- Ранђеловић, В., Спасић, Ј. (2022). Кривично дело увреде: законска регулатива и језичка анализа увреде у судским пресудама. CM – Communication and Media. 51, 69‒96. DOI: 10.5937/cm17-36851 [М24]
- Спасић, Ј. (2022). Језичке игре у уџбеницима српског језика за први разред основне школе. Иновације у настави. 35(4), 73‒84. DOI: 10.5937/inovacije2204073S [М23]
- Спасић, Ј. (2022). Идиостил колумни Мома Капора у Водичу кроз српски менталитет. Наслеђе. 53, 61‒76, doi: 10.46793/NasKg2253.061S [М23]
- Спасић, Ј. (2022). Сликовнице у настави српског језика у млађим разредима основне школе. Детињство : часопис о књижевности за децу. 48(3), 123‒132. [М51]
- Спасић, Ј. (2022). Језичке игре у Полетарцу Душана Радовића. Детињство : часопис о књижевности за децу, 48(4), 51‒62. [М51]
- Спасић, Ј. (2022). Информативни текстови у уџбеницима српског језика за четврти разред основне школе. Методички видици, 13, 61‒77. doi: 10.19090/MV.2022.13.61-77 [М51]
- Станковић, С.,. Спасић, Ј., Петровић Душановић, К. (2022). Могућности за развој фине моторике на предшколском узрасту кроз програм фонетске гимнастике. Узданица. 19(2), 215‒227. [М51]
- Спасић Ј. (2020). Језичко-стилска средства за исказивање етностереотипа у насловима српске и словеначке штампе. Наслеђе. 47, 9‒24.
- Спасић Ј. (2019), Фразеологија у новинској вести и новинском извештају. Наслеђе. 42, 253–266.
- Спасић Ј. (2019), Настава новинарске стилистике у светлу социологије медија, Социолошки преглед, 53 (2), 577–595. doi: 10.5937/socpreg53-20634
Остале активности
Учешће на пројектима:
‒ Учешће у научном пројекту 178014 Динамика структура савременог српског језика, који финансира Министарство просвете и науке Републике Србије у периоду 2010 ‒ децембар 2024. године.
‒ Учешће у пројекту Сто двадесет година друштва „Узданица” – проучавање, очување и представљање архивске грађе везане за оснивање и рад Друштва, који је суфинансирало Министарство културе и информисања Републике Србије, 2019. године.
‒ Учешће у билатералном научном пројекту Кризе, изазови и савремени образовни систем, који реализују Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу (Србија) и Филозофски факултет Универзитета Црне Горе (Црна Гора), јун 2021 ‒ јануар 2023.
‒ Учешће у билатералном научном пројекту Позитивно образовање – доживљај психолошког благостања и остваривање оптималних образовних постигнућа, који реализују Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу (Србија) и Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву (Република Српска).
‒ Учешће у пројекту Сто двадесет година друштва „Узданица” – проучавање, очување и представљање архивске грађе везане за оснивање и рад Друштва, који је суфинансирало Министарство културе и информисања Републике Србије, 2019. године.
‒ Учешће у билатералном научном пројекту Кризе, изазови и савремени образовни систем, који реализују Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу (Србија) и Филозофски факултет Универзитета Црне Горе (Црна Гора), јун 2021 ‒ јануар 2023.
‒ Учешће у билатералном научном пројекту Позитивно образовање – доживљај психолошког благостања и остваривање оптималних образовних постигнућа, који реализују Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу (Србија) и Педагошки факултет Универзитета у Источном Сарајеву (Република Српска).
Усавршавања:
Област Интересовања:
Стилистика српског језика
Чланства у организацијама:
Члан Медијалингвистичке комисије при Међународном комитету слависта.
Остали подаци: