Fakultet pedagoških nauka

FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, Tel/Faks: +381 (0)35 8223-805, Tel: +381 (0)35 8222-262

dr Bojana Dimitrijević

Ime, srednje slovo, prezime: Bojana M. Dimitrijević
Zvanje: Docent
Datum rođenja: 23.05.1983.
Uža naučna odnosno umetnička oblast: Psihologija u vaspitno-obrazovnom radu
Katedra: Katedra za društveno-humanističke nauke
Kabinet: K23
Telefon:
e-mail: bojana.dim@gmail.com , bojana.dimitrijevic@pefja.kg.ac.rs
Konsultacije: u prolećnom semestru: u dogovoru sa predmetnim nastvnikom

Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:

Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u Kragujevcu

Akademska karijera

Promena Godina Institucija Oblast
Izbor u zvanje 2020. Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u Kragujevcu Psihologija u vaspitno –obrazovnom radu
Doktorat 2019. Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu Psihološke nauke
Master 2011. Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu Psihološke nauke
Diploma 2010. Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu Psihološke nauke

Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama

  1. Inkluzija u obrazovanju (OAS, treća godina, smerovi Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima)
  2. Razvojna psihologija (OAS, prva godina, smer Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima; OSS prva godina Strukovna medicinska sestra – vaspitač )
  3. Inkluzivno obrazovanje u praksi (MAS, prva godina, smer Učitelj)
  4. Diferencijacija i individualizacija (MAS, prva godina, smer Učitelj; Profesor predmetne nastave)
  5. Psychological principles for advancing teaching and learning (MA International Teacher Education Programme)
  6. Intercultural education (MA International Teacher Education Programme)
  7. Upravljanje kvalitetom nastave i učenja (MAS, prva godina, studijski program Liderstvo u obrazovanju)
  8. Uvod u razvojnu psihologiju (OAS, druga godina, studijski program Psihologija)
  9. Razvojna psihologija (OAS, druga godina, studijski program Psihologija)
  10. Inkluzivno obrazovanje (MAS, studijski program Psihologija)

Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama

Reprezentativne reference

  1. Dimitrijević, B., & Starčević, J. (2025). Obrazovno-psihološke osnove inkluzivnog obrazovanja. Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu. ISBN 978-86-7604-241-8 (M42)
  2. Petrović, D. S., & Dimitrijević, B. M. (2025). U susret raznolikosti: Interkulturalne kompetencije u praksi nastavnika. U N. Simić & M. Belić (Eds.), Razvoj etničkog identiteta mladih u interkulturalnom društvu (pp. 65-86). Institut za psihološka i straživanja i Državni univerzitet u Novom Pazaru. ISBN 978-86-6427-309-1 (M45)
  3. Dimitrijević, B., Petrović, D., Zlatković, B., & Starčević, J. (2024). Intercultural Sensitivity of Teachers in a Culturally Heterogeneous Context in Serbia: Accepting Cultural Differences or Overrating One’s Intercultural Sensitivity?. Studies in Teaching and Education, 73(3), 403-420. https://doi.org/10.5937/nasvas2403283D (M23)
  4. Dimitrijević, B. & Starčević, J. (2024). Beliefs and Experiences of Serbian Preschool Educators on Inclusive Education. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering & Education (IJCRSEE), 12(3), 621-632. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2024-12-3-621-632 (M23)
  5. Dimitrijević, B., & Starčević, J. (2024). Exploring child-related factors of preschool educators’beliefs and perspectives on inclusion. Uzdanica: časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke, 21(3), 231-247
  6. Dimitrijević, B. (2024). Dijaloški self marginalizovanih učenika: Ka rekonceptualizaciji „protivljenja” obrazovanju. Uzdanica: časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke. 21(3), 249–266. https://doi.org/10.46793/Uzdanica21.2.249D (M51)
  7. Teodorović, J., Jakšić, I., & Dimitrijević, B. (2024). Faktori čitalačke kompetencije učenika. U N. Gutvajn, B. Ranđelović, & M. Radulović (Ur.), PIRLS 2021 u Srbiji: rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole (pp. 47-69). Institut za pedagoška istraživanja. ISBN 978-86-7447-167-8 (M45)
  8. Dimitrijević, B., Petrović, D., & Leutwyler, B. (2017). Implicitna uverenja nastavnika o učenicima romske i mađarske kulturne grupe. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 49 (1), 55–76. https://doi.org/10.2298/ZIPI1701055D (M24)
  9. Starčević, J., Dimitrijević, B., & Macura, S. (2016). Rethinking the role of pedagogical assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73–91. https://doi.org/10.26529/cepsj.54 (M24+)
  10. Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Cross-cultural field experience as a pre-service teacher preparation strategy for teaching Roma pupils in Serbia. Journal of Contemporary Educational Studies, 2, 46–62. (M24+) https://www.sodobna-pedagogika.net/en/archive/load-article/?id=1175

Ostale aktivnosti

Učešće na projektima: 1. Rukovođenje bilateralnim projektom Pozitivno obrazovanje – doživljaj psihološkog blagostanja i ostvarivanje optimalnih obrazovnih postignuća Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu sa sedištem u Jagodini i Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Istočnom Sarajevu, 2023.
2. Istraživač na projektu Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju, Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih, u periodu 2012 - 2014.
3. Istraživač na projektu Serbian Education for Roma Inclusion: Understanding and assessing teachers’ intercultural sensitivity in Serbia Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih i Učiteljskog fakulteta u Vranju, u periodu 2014 - 2017.
4. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR u periodu 2014 -2015.
5. Improving education effectiveness of primary schools – IEEPS, broj 538992-LLP-1-2013-1-RS-COMENIUS-CM, u periodu 2015-2016.
6. EdLead 543848-TEMPUS-1-2013-RS-TEMPUS-JPHES (2016-2017).
Usavršavanja: Studijska putovanja i mobilnosti:

1. Učešće u nastavničkoj mobilnosti (Ilia State University, School of Business, Technology and Education, Tbilisi, Georgija) (12.06.2023. – 16.062023.)
2. Pedagoški fakultet Univerziteta u Ljubljani, Slovenija (od 15. do 20. marta 2015) u okviru projekta Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
3. Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Cug, Švajcarska (od 28. aprila do 4. maja 2013; od 6. do 17. januara 2014; od 11. do 19. avgusta 2014; od 17. do 22. avgusta 2015).

Edukacije:

1. kvalifikovani administrator za Inventar interkulturalnog razvoja (Minhen, Nemačka, od 20. do 23. maja 2014)
2. kurs iz oblasti kvalitativne i diskurs analize pri Filozofskom fakultetu u Beogradu: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (od 13. do 17. septembra 2010)
3. kurs iz oblasti kvalitativne analize podataka pomoću softvera MAXQDA.
Oblast Interesovanja: Inkluzija u obrazovanju; Psihologija u obrazovanju; Interkulturalno obrazovanje; Razvojna psihologija


Članstva u organizacijama: Društvo psihologa Srbije, Sekcija univerzitetskih nastavnika psihologije obrazovanja


Ostali podaci: Savet Fakulteta pedagoških nauka - član Saveta iz reda nastavnika (2022. do danas)
Rukovodilac studijskog programa OAS Učitelj
Komisija za etičnost psiholoških istraživanja Univerzitet u Kragujevcu – član (2020-2024.)
Komisija za kontrolu kvaliteta zajedničkog studijskog programa Psihologija, Univerziteta u Kragujevcu član (2019-2024.), predsednik (od 2024. do danas)
Komisija za pripremu testova i intervjua za upis studenata u prvu godinu osnovnih akademskih studija - član (2023/24.) (2024/25.)
Komisija za procenu socijalnih veština na prijemnom ispitu Fakulteta – član (od 2015. do 2024.)
Član Komisije za sprovođenje Konkursa za upis studenata u prvu godinu osnovnih studija ZSP Psihologija (2021/22)
Centar za izdavačku delatnost Fakulteta pedagoških nauka – član izdavačkog saveta (2018-2021.)
Centar za promociju nauke Fakulteta pedagoških nauka – član programskog saveta (2022-2024.)
Član Organizacionog odbora međunarodne naučne konferencije Improving quality of education in elementary schools u organizaciji Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Instituta za pedagoška istraživanja i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i tehnički urednih zbornika radova
Učešće u pripremi i realizaciji pripremne nastave za prijemni ispit za studijski program Psihologija
Autor i realizator akreditovanog programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika Kvalitetna nastava III – Kognitivni aspekti uspešnog poučavanja i učenja