
Ime, srednje slovo, prezime:
Bojana M. Dimitrijević
Zvanje:
Docent
Datum rođenja:
23.05.1983.
Uža naučna odnosno umetnička oblast:
Psihologija u vaspitno-obrazovnom radu
Katedra:
Katedra za društveno-humanističke nauke
Kabinet:
K23
Telefon:
e-mail:
bojana.dim@gmail.com , bojana.dimitrijevic@pefja.kg.ac.rs
Konsultacije:
u prolećnom semestru: u dogovoru sa predmetnim nastvnikom
Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:
Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u KragujevcuAkademska karijera
Promena | Godina | Institucija | Oblast |
Izbor u zvanje | 2020. | Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u Kragujevcu | Psihologija u vaspitno –obrazovnom radu |
Doktorat | 2019. | Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu | Psihološke nauke |
Master | 2011. | Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu | Psihološke nauke |
Diploma | 2010. | Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu | Psihološke nauke |
Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama
- Inkluzija u obrazovanju (OAS, treća godina, smerovi Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima)
- Razvojna psihologija (OAS, prva godina, smer Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima; OSS prva godina Strukovna medicinska sestra – vaspitač )
- Inkluzivno obrazovanje u praksi (MAS, prva godina, smer Učitelj)
- Diferencijacija i individualizacija (MAS, prva godina, smer Učitelj; Profesor predmetne nastave)
- Psychological principles for advancing teaching and learning (MA International Teacher Education Programme)
- Intercultural education (MA International Teacher Education Programme)
- Upravljanje kvalitetom nastave i učenja (MAS, prva godina, studijski program Liderstvo u obrazovanju)
- Uvod u razvojnu psihologiju (OAS, druga godina, studijski program Psihologija)
- Razvojna psihologija (OAS, druga godina, studijski program Psihologija)
- Inkluzivno obrazovanje (MAS, studijski program Psihologija)
Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama
Reprezentativne reference
- Dimitrijević, B., & Starčević, J. (2025). Obrazovno-psihološke osnove inkluzivnog obrazovanja. Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu. ISBN 978-86-7604-241-8 (M42)
- Petrović, D. S., & Dimitrijević, B. M. (2025). U susret raznolikosti: Interkulturalne kompetencije u praksi nastavnika. U N. Simić & M. Belić (Eds.), Razvoj etničkog identiteta mladih u interkulturalnom društvu (pp. 65-86). Institut za psihološka i straživanja i Državni univerzitet u Novom Pazaru. ISBN 978-86-6427-309-1 (M45)
- Dimitrijević, B., Petrović, D., Zlatković, B., & Starčević, J. (2024). Intercultural Sensitivity of Teachers in a Culturally Heterogeneous Context in Serbia: Accepting Cultural Differences or Overrating One’s Intercultural Sensitivity?. Studies in Teaching and Education, 73(3), 403-420. https://doi.org/10.5937/nasvas2403283D (M23)
- Dimitrijević, B. & Starčević, J. (2024). Beliefs and Experiences of Serbian Preschool Educators on Inclusive Education. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering & Education (IJCRSEE), 12(3), 621-632. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2024-12-3-621-632 (M23)
- Dimitrijević, B., & Starčević, J. (2024). Exploring child-related factors of preschool educators’beliefs and perspectives on inclusion. Uzdanica: časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke, 21(3), 231-247
- Dimitrijević, B. (2024). Dijaloški self marginalizovanih učenika: Ka rekonceptualizaciji „protivljenja” obrazovanju. Uzdanica: časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke. 21(3), 249–266. https://doi.org/10.46793/Uzdanica21.2.249D (M51)
- Teodorović, J., Jakšić, I., & Dimitrijević, B. (2024). Faktori čitalačke kompetencije učenika. U N. Gutvajn, B. Ranđelović, & M. Radulović (Ur.), PIRLS 2021 u Srbiji: rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole (pp. 47-69). Institut za pedagoška istraživanja. ISBN 978-86-7447-167-8 (M45)
- Dimitrijević, B., Petrović, D., & Leutwyler, B. (2017). Implicitna uverenja nastavnika o učenicima romske i mađarske kulturne grupe. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 49 (1), 55–76. https://doi.org/10.2298/ZIPI1701055D (M24)
- Starčević, J., Dimitrijević, B., & Macura, S. (2016). Rethinking the role of pedagogical assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73–91. https://doi.org/10.26529/cepsj.54 (M24+)
- Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Cross-cultural field experience as a pre-service teacher preparation strategy for teaching Roma pupils in Serbia. Journal of Contemporary Educational Studies, 2, 46–62. (M24+) https://www.sodobna-pedagogika.net/en/archive/load-article/?id=1175
Ostale aktivnosti
Učešće na projektima:
1. Rukovođenje bilateralnim projektom Pozitivno obrazovanje – doživljaj psihološkog blagostanja i ostvarivanje optimalnih obrazovnih postignuća Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu sa sedištem u Jagodini i Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Istočnom Sarajevu, 2023.
2. Istraživač na projektu Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju, Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih, u periodu 2012 - 2014.
3. Istraživač na projektu Serbian Education for Roma Inclusion: Understanding and assessing teachers’ intercultural sensitivity in Serbia Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih i Učiteljskog fakulteta u Vranju, u periodu 2014 - 2017.
4. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR u periodu 2014 -2015.
5. Improving education effectiveness of primary schools – IEEPS, broj 538992-LLP-1-2013-1-RS-COMENIUS-CM, u periodu 2015-2016.
6. EdLead 543848-TEMPUS-1-2013-RS-TEMPUS-JPHES (2016-2017).
2. Istraživač na projektu Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju, Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih, u periodu 2012 - 2014.
3. Istraživač na projektu Serbian Education for Roma Inclusion: Understanding and assessing teachers’ intercultural sensitivity in Serbia Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih i Učiteljskog fakulteta u Vranju, u periodu 2014 - 2017.
4. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR u periodu 2014 -2015.
5. Improving education effectiveness of primary schools – IEEPS, broj 538992-LLP-1-2013-1-RS-COMENIUS-CM, u periodu 2015-2016.
6. EdLead 543848-TEMPUS-1-2013-RS-TEMPUS-JPHES (2016-2017).
Usavršavanja:
Studijska putovanja i mobilnosti:
1. Učešće u nastavničkoj mobilnosti (Ilia State University, School of Business, Technology and Education, Tbilisi, Georgija) (12.06.2023. – 16.062023.)
2. Pedagoški fakultet Univerziteta u Ljubljani, Slovenija (od 15. do 20. marta 2015) u okviru projekta Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
3. Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Cug, Švajcarska (od 28. aprila do 4. maja 2013; od 6. do 17. januara 2014; od 11. do 19. avgusta 2014; od 17. do 22. avgusta 2015).
Edukacije:
1. kvalifikovani administrator za Inventar interkulturalnog razvoja (Minhen, Nemačka, od 20. do 23. maja 2014)
2. kurs iz oblasti kvalitativne i diskurs analize pri Filozofskom fakultetu u Beogradu: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (od 13. do 17. septembra 2010)
3. kurs iz oblasti kvalitativne analize podataka pomoću softvera MAXQDA.
1. Učešće u nastavničkoj mobilnosti (Ilia State University, School of Business, Technology and Education, Tbilisi, Georgija) (12.06.2023. – 16.062023.)
2. Pedagoški fakultet Univerziteta u Ljubljani, Slovenija (od 15. do 20. marta 2015) u okviru projekta Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
3. Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Cug, Švajcarska (od 28. aprila do 4. maja 2013; od 6. do 17. januara 2014; od 11. do 19. avgusta 2014; od 17. do 22. avgusta 2015).
Edukacije:
1. kvalifikovani administrator za Inventar interkulturalnog razvoja (Minhen, Nemačka, od 20. do 23. maja 2014)
2. kurs iz oblasti kvalitativne i diskurs analize pri Filozofskom fakultetu u Beogradu: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (od 13. do 17. septembra 2010)
3. kurs iz oblasti kvalitativne analize podataka pomoću softvera MAXQDA.
Oblast Interesovanja:
Inkluzija u obrazovanju; Psihologija u obrazovanju; Interkulturalno obrazovanje; Razvojna psihologija
Članstva u organizacijama:
Društvo psihologa Srbije, Sekcija univerzitetskih nastavnika psihologije obrazovanja
Ostali podaci:
Savet Fakulteta pedagoških nauka - član Saveta iz reda nastavnika (2022. do danas)
Rukovodilac studijskog programa OAS Učitelj
Komisija za etičnost psiholoških istraživanja Univerzitet u Kragujevcu – član (2020-2024.)
Komisija za kontrolu kvaliteta zajedničkog studijskog programa Psihologija, Univerziteta u Kragujevcu član (2019-2024.), predsednik (od 2024. do danas)
Komisija za pripremu testova i intervjua za upis studenata u prvu godinu osnovnih akademskih studija - član (2023/24.) (2024/25.)
Komisija za procenu socijalnih veština na prijemnom ispitu Fakulteta – član (od 2015. do 2024.)
Član Komisije za sprovođenje Konkursa za upis studenata u prvu godinu osnovnih studija ZSP Psihologija (2021/22)
Centar za izdavačku delatnost Fakulteta pedagoških nauka – član izdavačkog saveta (2018-2021.)
Centar za promociju nauke Fakulteta pedagoških nauka – član programskog saveta (2022-2024.)
Član Organizacionog odbora međunarodne naučne konferencije Improving quality of education in elementary schools u organizaciji Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Instituta za pedagoška istraživanja i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i tehnički urednih zbornika radova
Učešće u pripremi i realizaciji pripremne nastave za prijemni ispit za studijski program Psihologija
Autor i realizator akreditovanog programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika Kvalitetna nastava III – Kognitivni aspekti uspešnog poučavanja i učenja
Rukovodilac studijskog programa OAS Učitelj
Komisija za etičnost psiholoških istraživanja Univerzitet u Kragujevcu – član (2020-2024.)
Komisija za kontrolu kvaliteta zajedničkog studijskog programa Psihologija, Univerziteta u Kragujevcu član (2019-2024.), predsednik (od 2024. do danas)
Komisija za pripremu testova i intervjua za upis studenata u prvu godinu osnovnih akademskih studija - član (2023/24.) (2024/25.)
Komisija za procenu socijalnih veština na prijemnom ispitu Fakulteta – član (od 2015. do 2024.)
Član Komisije za sprovođenje Konkursa za upis studenata u prvu godinu osnovnih studija ZSP Psihologija (2021/22)
Centar za izdavačku delatnost Fakulteta pedagoških nauka – član izdavačkog saveta (2018-2021.)
Centar za promociju nauke Fakulteta pedagoških nauka – član programskog saveta (2022-2024.)
Član Organizacionog odbora međunarodne naučne konferencije Improving quality of education in elementary schools u organizaciji Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Instituta za pedagoška istraživanja i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i tehnički urednih zbornika radova
Učešće u pripremi i realizaciji pripremne nastave za prijemni ispit za studijski program Psihologija
Autor i realizator akreditovanog programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika Kvalitetna nastava III – Kognitivni aspekti uspešnog poučavanja i učenja