Ime, srednje slovo, prezime:
Bojana M. Dimitrijević
Zvanje:
Docent
Datum rođenja:
23.05.1983.
Uža naučna odnosno umetnička oblast:
Psihologija u vaspitno-obrazovnom radu
Katedra:
Katedra za društveno-humanističke nauke
Kabinet:
K23
Telefon:
e-mail:
bojana.dim@gmail.com , bojana.dimitrijevic@pefja.kg.ac.rs
Konsultacije:
U dogovoru sa profesorom
Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:
Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u KragujevcuAkademska karijera
Promena | Godina | Institucija | Oblast |
Izbor u zvanje | 2017. | Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u Kragujevcu | Specijalno pedagoške i psihološke nauke (interpolarni nivo) - Statutom Fakulteta iz 2018. godine učinjena ekvivalentnom sa užom oblasti Psihologija u vaspitno - obrazovnom radu |
Doktorat | 2019. | Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu | Psihološke nauke |
Master | 2011. | Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu | Psihološke nauke |
Diploma | 2010. | Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu | Psihološke nauke |
Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama
- Inkluzija u obrazovanju (OAS, treća godina, smerovi Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima)
- Interkulturalno obrazovanje (OAS, druga godina, smerovi Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima)
- Konstruktivno rešavanje sukoba (OAS, prva godina, smerovi Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima)
- Razvojna psihologija (OAS, prva godina, smer Učitelj)
- Inkluzivno obrazovanje – teorija i praksa (MAS, prva godina, smerovi Učitelj i Vaspitač u predškolskim ustanovama; druga godina, smer Vaspitač u domovima)
- Individualizacija i podrška učenicima u vaspitno-obrazovnom radu (MAS, prva godina, smerovi Vaspitač u domovima, Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama)
- Medijacija i komunikacija u vaspitno–obrazovnom radu (MAS, druga godina, smer Vaspitač u domovima)
- Pedagoško liderstvo (MAS, prva godina, studijski program Liderstvo u obrazovanju)
- Psihologija motivacije i emocija (OAS, prva godina, studijski program Psihologija)
- Uvod u razvojnu psihologiju (OAS, druga godina, studijski program Psihologija)
- Razvojna psihologija (OAS, druga godina, studijski program Psihologija)
Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama
Reprezentativne reference
- Dimitrijević, B. (2019). Interkulturalna osetljivost i uverenja nastavnika o kulturnim razlikama u školskom kontekstu (Doktorska disertacija, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Odeljenje za psihologiju, Beograd, Srbija). Retrieved from http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/handle/123456789/12225/Disertacija.pdf?sequence=1&isAllowed=y (M70)
- Dimitrijević, B., Petrović, D., & Leutwyler, B. (2017). Implicitna uverenja nastavnika o učenicima romske i mađarske kulturne grupe. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 49 (1), 55–76. doi: 10.2298/ZIPI1701055D. (M24) http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0579-6431/2017/0579-64311701055D.pdf
- Starčević, J., Dimitrijević, B., & Macura, S. (2016). Rethinking the role of pedagogical assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73–91. ISSN 1855-9719. (M52) https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/54/17
- Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Cross-cultural field experience as a pre-service teacher preparation strategy for teaching Roma pupils in Serbia. Journal of Contemporary Educational Studies, 2, 46–62. ISSN: 0038 047 (Q3/M24) https://www.sodobna-pedagogika.net/en/archive/load-article/?id=1175
- Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Preparing Student Teachers for Multicultural Settings. In E. Messner, D. Worek & M. Peček (Eds.), Teacher Education for Multilingual and Multicultural Settings, ENTEP Book (pp. 64–74). Graz, Germany: Leykam. ISBN 978-3-7011-0361-4 (M33)
- Starčević, J., & Dimitrijević, B. (2016). Teacher education: Towards the development of high-quality pedagogical profiles. In J. Teodorović (Ed.), Improving Quality of Education in Elementary Schools, International scientific conference proceedings (pp. 92 – 95). Belgrade, Serbia. ISBN 978-86-7604-150-3 (M33) https://ieeps.edu.rs/wp-content/uploads/2016/10/Zbornik_radova_Unapredjivanje_kvaliteta...pdf
- Dimitrijević, B., & Petrović, D. (2014). Pristupi i strategije za multikulturalno obrazovanje nastavnika–Iskustva Sjedinjenih Američkih Država. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 46 (1), 69–90. doi: 10.2298/ZIPI1401069D (M24) https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/49/Bojana%20Dimitrijevic%202017.pdf
- Leutwyler, B., Mantel, C., Petrović, D., Dimitrijević, B., & Zlatković, B. (2014). Teachers’ Beliefs about Intercultural Education: Different Levels of Intercultural Sensitivity in Schooling and Teaching. Educational Research, 5 (8), 280–289. doi: 10.14303/er.2014.196. (M52) https://www.interesjournals.org/articles/teachers-beliefs-about-intercultural-education-different-levels-of-intercultural-sensitivity-in-schooling-and-teaching.pdf
- Petrović, D., & Dimitrijević, B. (2013). Kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu? Nastava i vaspitanje, 62 (3), 421–437. ISSN 0547-3330 (M24) https://www.pedagog.rs/nastava-i-vaspitanje/#140-2013
Ostale aktivnosti
Učešće na projektima:
1. Serbian Education for Roma Inclusion: Understanding and assessing teachers’ intercultural sensitivity in Serbia Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih i Učiteljskog fakulteta u Vranju (mart 2014 - februar 2017).
2. Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju, Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih (2012 - 2014).
3. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR (2014 -2015)
4. Comenius IEEPS project: Improving education effectiveness of primary schools (2015-2016)
2. Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju, Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih (2012 - 2014).
3. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR (2014 -2015)
4. Comenius IEEPS project: Improving education effectiveness of primary schools (2015-2016)
Usavršavanja:
Studijska putovanja:
1. Pedagoški fakultet Univerziteta u Ljubljani, Slovenija (od 15. do 20. marta 2015) u okviru projekta Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
2. Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Cug, Švajcarska (od 28. aprila do 4. maja 2013; od 6. do 17. januara 2014; od 11. do 19. avgusta 2014; od 17. do 22. avgusta 2015).
Edukacije:
1. kvalifikovani administrator za Inventar interkulturalnog razvoja (Minhen, Nemačka, od 20. do 23. maja 2014)
2. kurs iz oblasti kvalitativne i diskurs analize pri Filozofskom fakultetu u Beogradu: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (od 13. do 17. septembra 2010)
3. kurs iz oblasti kvalitativne analize podataka pomoću softvera MAXQDA.
1. Pedagoški fakultet Univerziteta u Ljubljani, Slovenija (od 15. do 20. marta 2015) u okviru projekta Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
2. Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Cug, Švajcarska (od 28. aprila do 4. maja 2013; od 6. do 17. januara 2014; od 11. do 19. avgusta 2014; od 17. do 22. avgusta 2015).
Edukacije:
1. kvalifikovani administrator za Inventar interkulturalnog razvoja (Minhen, Nemačka, od 20. do 23. maja 2014)
2. kurs iz oblasti kvalitativne i diskurs analize pri Filozofskom fakultetu u Beogradu: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (od 13. do 17. septembra 2010)
3. kurs iz oblasti kvalitativne analize podataka pomoću softvera MAXQDA.
Oblast Interesovanja:
Inkluzija u obrazovanju; Psihologija u obrazovanju; Interkulturalno obrazovanje; Razvojna psihologija
Članstva u organizacijama:
Društvo psihologa Srbije, Sekcija univerzitetskih nastavnika psihologije obrazovanja
Ostali podaci:
Član Komisije za izmenu upitnika za studentsku evaluaciju kvaliteta nastavnog predmeta i studentsku evaluaciju i samoevaluaciju rada nastavnika i saradnika
Član Komisije za kvalitet studijskog programa Psihologija Univerziteta u Kragujevcu
Član Izdavačkog saveta Centra za izdavačku delatnost Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu
Član Komisije za procenu socijalnih veština na prijemnom ispitu, Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u Kragujevcu
Član Komisije za etičnost psiholoških istraživanja, Univerzitet u Kragujevcu
Član Organizacionog odbora međunarodne naučne konferencije Improving quality of education in elementary schools u organizaciji Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Instituta za pedagoška istraživanja i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i tehnički urednih zbornika radova
Učešće u pripremi i realizaciji pripremne nastave za prijemni ispit za studijski program Psihologija
Autor i realizator akreditovanog programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika Kvalitetna nastava III – Kognitivni aspekti uspešnog poučavanja i učenja
Član Komisije za kvalitet studijskog programa Psihologija Univerziteta u Kragujevcu
Član Izdavačkog saveta Centra za izdavačku delatnost Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu
Član Komisije za procenu socijalnih veština na prijemnom ispitu, Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u Kragujevcu
Član Komisije za etičnost psiholoških istraživanja, Univerzitet u Kragujevcu
Član Organizacionog odbora međunarodne naučne konferencije Improving quality of education in elementary schools u organizaciji Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Instituta za pedagoška istraživanja i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i tehnički urednih zbornika radova
Učešće u pripremi i realizaciji pripremne nastave za prijemni ispit za studijski program Psihologija
Autor i realizator akreditovanog programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika Kvalitetna nastava III – Kognitivni aspekti uspešnog poučavanja i učenja