Fakultet pedagoških nauka

FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, Tel/Faks: +381 (0)35 8223-805, Tel: +381 (0)35 8222-262

dr Emina Kopas-Vukašinović

Ime, srednje slovo, prezime: Emina M. Kopas-Vukašinović
Zvanje: Redovni profesor
Datum rođenja: 13.12.1959.
Uža naučna odnosno umetnička oblast: Pedagogija
Katedra: Društveno – humanističke nauke
Kabinet: K13
Telefon:
e-mail: emina.kopas@pefja.kg.ac.rs
Konsultacije: Prema dogovoru sa studentima
Bibliografija: Preuzmi dokument

Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:

Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina

Akademska karijera

Promena Godina Institucija Oblast
Izbor u zvanje 2015. Univerzitet u Kragujevcu Pedagogija
Doktorat 2004. Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu Pedagogija
Magistratura 2000. Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu Pedagogija
Diploma 1982. Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu Pedagogija

Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama

  1. Predškolska pedagogija, OAS – PV
  2. Metodika vaspitno-obrazovnog rada, OAS – PV
  3. Dečija igra i stvaralaštvo (Izborni predmet- 8), OAS – PV
  4. Prevencija poremećaja u ponašanju, OAS – DV
  5. Kurikulumi predškolskog vaspitanja, MAS – PV

Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama

  1. Savremeni koncepti učenja i poučavanja
  2. Naučni diskurs identifikacije darovitih učenika u razrednoj nastavi (Izborni blok 4)

Reprezentativne reference

  1. Radetić-Paić, M., Kadum, S. and Kopas-Vukašinović, E. (2022). Susceptibility to Peer Pressure – Self-Assessment of Students of Primary School and Preschool Education, Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, Volume 14, Issue 2, pages: 01-18. https://doi.org/10.18662/rrem/14.2/564
  2. Mihajlović, A, Kopas-Vukašinović, E. and Stanojević,V. (2022). Teachers’ Attitudes bout Teaching and Learning Mathematics, Pedagogika-Pedagogy, Vol. 94, No. 4 (456-467). https://doi.org/10.53656/ped2022-4.04
  3. Kadum, S., Kopas-Vukašinović, E. and Miljković, A. (2021). Attitudes of Students from the Faculty of Education on the Potentially Gifted Preschool Children, TEM Journal, Vol.10, No.4 (1548-1557), ISSN 2217-8309, DOI: 10.18421/TEM104-08
  4. Kopas-Vukašinović, E. (2021). Kontrola ponašanja dece i mladih: prevencija i/ili mogućnost vaspitnog delovanja, str. 96. Jagodina: Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu. ISBN 978-86-7604-205-0, COBISS.SR-ID 38359049
  5. Stojković, N. and Kopas-Vukašinović, E. (2021). Development of Socially Desirable Characteristics and Values of Students in Literature Teaching, Pedagogy (Pedagogika), Volume 93, Number 8 (1088 – 1099). https://doi.org/10.53656/ped2021-8.05
  6. Kopas-Vukašinović, E., Mihajlović, A. i A. Miljković (2021). Stavovi studenata o kvalitetu nastave na daljinu, Uzdanica, God. XVIII, Br. 2 (19–33).
  7. Kopas-Vukašinović, E., Mihajlović, A. and Cekić-Jovanović, O. (2020). Teachers Attitudes about Integrated Approach in Teaching, Pedagogy (Pedagogika), Volume 92, Number 6 (858-871). ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
  8. Kopas-Vukašinović, E., Cekić-Jovanović, O. and Golubović-Ilić, I. (2019). Teaching Quality in Higher Education: Prerequisites for its Improvement, Journal Plus Education, Vol XXII, No. 1. pp. 72-77, ISSN: 1842-077X, E-ISSN (online) 2068-1151.
  9. pas-Vukašinović, E., Jovanović, V. i Marković, S. (2019). Govorno stvaralaštvo budućih vaspitača kao njihov potencijal u sistemu univerzitetskog obrazovanja, Nasledje, Vol. XVI, Br. 42 (359-373).
  10. Kopas-Vukašinović, E. and Lepičnik-Vodopivec, J. (2018). Teacher as a Conception of Enhancing the Quality of University Education. In Kopas-Vukašinović, E. and. Lepičnik-Vodopivec, J. (eds.), Innovative Teaching Models in the System of University Education: Opportunities, Challenges and Dilemmas (pp. 23-38). Jagodina: Faculty of Education; Koper: Faculty of Education. ISBN 978-86-7604-173-2; UDC 378.6:37(497.11:497.4); 371.13(497.11:497.4)

Ostale aktivnosti

Učešće na projektima: • Saradnik na projektu MPNTR RS (Evid. broj: ); 451-03-47/2023-01/ 200140);

• saradnik na bilateralnom projektu Krize, izazovi i savremeni obrazovni sistem, koga realizuju Fakultet pedagoških nauka u Jagodini i Filozofski fakultet Univerziteta Crne Gore (2021-2023);

• rukovodilac interinstitucionalnog projekta Profesionalne kometencije naučnoistraživačkog podmlatka u sistemu univerzitetskog obrazovanja, sa Pedagoškim fakultetom u Vranju (2021 -2022);

• saradnik na projektima MPNTR (br. 179034 i br. 47008) (2011-2019);

• rukovodilac (za Fakultet u Jagodini) bilateralnog projekta Pretpostavke i mogućnosti razvijanja inovativnih modela nastave u funkciji ostarivanja transparentnosti univerzitetskog obrazovanja i podizanja konkurentnosti na domaćem i inostranom tržištu znanja, projekat Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina (R Srbija) i Pedagoškog fakulteta Univerziteta u Primorskom, Kopar (R Slovenija), (2017-2019);

• kontakt osoba za Univerzitet u Kragujevcu, za TEMPUS project Developing Human Rights Education at the Heart of Higher Education, PROJECT NUMBER-517319-TEMPUS-1-2011-1-UK-TEMPUS-JPCR (2011-2015).
Usavršavanja:
Oblast Interesovanja: Učenje i razvoj dece ranih uzrata, pedagoška prevencija neprimerenih ponašanja dece i mladih, kvalitet univerzitetskog obrazovanja.
Članstva u organizacijama: Pedagoško društvo Srbije
Ostali podaci: • Prodekan za naučnoistraživački rad i izdavačku delatnost Fakulteta (2016-2021);

• član Senata Univerziteta u Kragujevcu;

• spoljni saradnik na projektima Instituta za pedagoška istraživanja u Beogradu (2011-2019);

• gostujući profesor na Pedagoškom fakultetu Univerziteta u Primorskom, Kopar (R Slovenija);

• autor i realizator programa stručnog usavršavanja, akreditovanog od strane ZUOV, Beograd (Kataloški broj 11); realizator programa stručnog usavršavanja, akreditovanog od strane ZUOV, Beograd (Kataloški broj 135); recenzent NSVO;

• recenzent inostranih i domaćih naučnih radova i publikacija.