Факултет педагошких наука

ФАКУЛТЕТ ПЕДАГОШКИХ НАУКА УНИВЕРЗИТЕТА У КРАГУЈЕВЦУ, ЈАГОДИНА Милана Мијалковића 14, 35000 Јагодина, Тел/Факс: +381 (0)35 8223-805, Тел: +381 (0)35 8222-262

ВЕЛИКИ ОНЛАЈН НАУЧНИ ПАРК


Универзитет у Крагујевцу, у петак, 13. новембра са почетком у 14 часова, реализује пројекат Велики научни парк, у онлајн формату. Научници са Природно-математичког факултета и Факултета инжењерских наука извешће научне експерименте из области машинства, физике и хемије, а сви заинтересовани моћи ће да прате пренос извођења експеримената на фејсбук и инстаграм страницама Универзитета.
Пројекат финансира Центар за промоцију науке.

Детаљније: https://www.kg.ac.rs/vest.php?vest_je=2851

Бесплатна дводневна обука – Добро управљање урбаним развојем: модели и искуства


Универзитет у Крагујевцу у сарадњи са Тренинг центром Пекиншке академије науке и технологије организује бесплатну дводневну обуку на тему Добро управљање урбаним развојем: модели и искуства, а у циљу боље сарадње институција у области науке и технологије у земљама које су део иницијативе „Појас и пут“.

Обука ће се одржати онлајн,  12. и 16. новембра 2020. године у периоду од 8.00 до 12.00 часова и намењена је и прилагођена професорима, истраживачима и студентима Универзитета у Крагујевцу.

У име Универзитета у Крагујевцу учесницима обуке обратиће се ректор Универзитета у Крагујевцу проф. др Ненад Филиповић, а у име партнера из Кине председник Пекиншке академије науке и технологије професор Zheng Huanmin.

Обука ће се бавити следећим темама:

  • Управљање великим подацима и изградња паметних градова,
  • Регенерација браунфилд локација у урбаној Кини: тренутно стање, одрживост и политичке импликације,
  • Сарадња у културној индустрији између Кине и земаља које су део иницијативе „Појас и пут“: стратегије и механизми,
  • Развој паметног транспорта у Кини: тренутна ситуација и будућа разматрања.

Заинтересовани кандидати са Универзитета у Крагујевцу за учешће се могу пријавити до 10. новембра 2020. године у 14.00 часова путем овог регистрационог формулара.

Техничко упутство за приступање видео-тренингу
Позив за учешће на бесплатној онлајн обуци Добро управљање урбаним развојем: модели и искуства

Међународна научна конференција The Strategic Directions of the Development and Improvement of Higher Education Quality: Challenges and Dilemmas

On-line научни скуп почеће 6. новембра 2020. u 10.00h по локалном времену. Скуп ће бити одржан путем Zoom видеоконференцијског алата. Параметри неопходни за укључивање на Zoom су следећи:

Join Zoom Meeting

https://us05web.zoom.us/j/83196828262?pwd=cXBkd3VqTVlVMEg2TUlHQmUrQWVYdz09

Meeting ID: 831 9682 8262

Passcode: eM3JGa

О МОГУЋНОСТИ ЗА МОБИЛНОСТ СТУДЕНАТА У СКЛОПУ ЕРАЗМУС+ ПРОГРАМА


У среду, 28. октобра у 12 часова административни координатори Еразмус+ програма са Универзитета у Крагујевцу одржаће кратко предавање о могућностима размене студената у склопу наведеног програма.

Овим путем можете сазнати где је све могуће реализовати мобилност и шта је све од документације потребно припремити за пријаву, те се позивају сви студенти који су заинтересовани за програм размене студената у склопу Еразмус+ програма да у наведено време приступе Zoom – линку:

https://us04web.zoom.us/j/77619531820?pwd=TGhTejBld0dIWGR3Z0hOVDF6NmNVUT09

 

ЗАПАЖЕНИ УСПЕСИ НЕКАДАШЊИХ СТУДЕНАТА ФАКУЛТЕТА ПЕДАГОШКИХ НАУКА


Ивана Иванковић, професор разредне наставе у основној школи „Наталија Нана Недељковић” у Грошници код Крагујевца, школовала се на Факултету педагошких наука у Јагодини, а данас постиже запажене резултате у свом послу.
„Учитељ који воли свој посао, уз мало маште и воље, лако може мотивисати децу да на различите, креативне начине изражавају оно што мисле, да остварују своје мале и велике снове, да свој таленат не изгубе у нераду. Посвећеност и интеракција са децом не само да ће задржати њихову пажњу за време школског часа, већ ће и уживати у ономе што раде – стицању знања и развијању талената.”
Цео интервју са нашом драгом колегиницом, можете прочитати у новом броју Просветног прегледа.

ТРЕНИНГ ИЗ ОБЛАСТИ МЕДИЈСКЕ ПИСМЕНОСТИ


Програм „Сазнај и разазнај” помаже грађанима у развијању модерних вештина медијске и информационе писмености. Учествовањем у тренингу стичете вештине потребне за идентификовање медијске манипулације, разликовање дезинформација од чињеница и да на одговоран начин делите садржај. „Сазнај и разазнај” програм не подучава томе које медије треба користити – подучава како делотворно приступати информацијама.

Шта добијате:
Учешће на бесплатном и квалитетном тренингу
Знање и вештине о критичком односу према медијима

Услови учешћа:
Имате између 16 и 35 година
Предзнање из ове области није неопходно!

Тренинг ће се одржати:
Током октобра и / или новембра, преко платформе ZOOM кроз 4 сесије у трајању од око 2 сата.
Предвиђено трајање тренинга је до 14 часова. На крају тренинга добијате сертификат.

Како постати учесник тренинга:
Да бисте учествовали у тренингу, потребно је да пошаљете пријаву на e-mail адресу: milicajagodina@gmail.com Молимо Вас да у пријави наведете, поред имена и презимена, и свој број мобилног телефона.

За сва додатна питања, контактирајте:
Милицу Миловановић на е-маил адресу: milicajagodina@gmail.com

ФАКУЛТЕТ ПЕДАГОШКИХ НАУКА У ЈАГОДИНИ ПРИВЛАЧИ СТУДЕНТЕ ИЗ ЦЕЛЕ ЕВРОПЕ


На основу универзитетске сарадње у оквиру Еразмус+ програма између Факултета педагошких наука и Универзитета у Алмерији (Шпанија), реализују се студентске мобилности у оба смера.
Од овог семестра наш факултет је домаћин Ахмеду Куири, студенту Учитељског факултета Универзитета у Алмерији, који упркос ситуацији насталој због корона вируса следи своје амбиције и уз подршку професора нашег факултета, вредно учи и напредује.

УСПЕШНО КОМБИНОВАЊЕ РЕДОВНЕ И ОНЛАЈН НАСТАВЕ НА ФАКУЛТЕТУ ПЕДАГОШКИХ НАУКА


Факултет педагошких наука у Јагодини једна је од првих високошколских установа у Србији која се током марта месеца, када је проглашено ванредно стање, прилагодила кризним околностима и организовала онлајн наставу у складу са највишим европским образовним стандардима.

У међувремену, поштујући све прописане здравствене мере о безбедности студената и запослених, определили смо се за комбиновање редовне и онлајн наставе што се у пракси показало веома успешним и ефикасним.

Наши професори редовно одржавају предавања и испите, све службе на Факултету свакодневно обављају своје послове, а приликом одржавања редовне наставе за већи број студената, они се деле у мање групе.

Тим поводом, јуче смо организовали конференцију за медије на којој су новинари имали прилику да виде како изгледа уобичајен радни дан на Факултету у време пандемије корона вируса.

Будући да је у току упис студената на мастер и докторске студије, на конференцији је било речи и о веома успешним уписним резултатима које смо и ове године упркос кризним околностима остварили.

ДОКУМЕНТАРНИ ФИЛМ О ФАКУЛТЕТУ “КО УЧИ УЧИТЕЉЕ“ РЕПРИЗНО ПРИКАЗАН НА ПРВОМ КАНАЛУ РТС-А

Документарни филм о Факултету педагошких наука у Јагодини, у режији Микија Андрића, данас је репризно приказан на првом каналу Радио-телевизије Србије.

У овом остварењу, о богатој традицији, али и о изазовима и могућностима савременог школовања учитеља и васпитача на Факултету педагошких наука у Јагодини, говорили су декан и продекани, као и бројне угледне личности из јавног живота.

Погледајте искуства и сећања некадашњих ђака Учитељске школе у Јагодини која је прерасла у Факултет педагошких наука, и подсетите се како је наш факултет изгледао пре неколико година, када је овај филм сниман, оком камере.

Филм “Ко учи учитеље“ доводи у тачку укрштаја прошлост и садашњост, пружајући могућност гледаоцима да у пуном светлу сагледају образовну установу у којој образовање учитеља и васпитача траје више од једног века.

АМБАСАДА САД У СРБИЈИ ИЗАБРАЛА ЗА ФИНАНСИРАЊЕ ПРОЈЕКАТ ФАКУЛТЕТА ПЕДАГОШКИХ НАУКА

Образовање за одговорно учешће у демократском друштву: Унапређивање толеранције употребом графичких новела у настави енглеског језика

(Teaching Global Citizenship: Developing Tolerance through Graphic Novels)

Амбасада САД у Србији је на конкурсу за пројекте у области наставе енглеског језика изабрала за финансирање пројекат Факултета педагошких наука под насловом Образовање за одговорно учешће у демократском друштву: унапређивање толеранције употребом графичких новела у настави енглеског језика (оригинални назив: Teaching Global Citizenship: Developing Tolerance through Graphic Novels).

Пројекат чији је фокус унапређивање регионалне сарадње и стабилности кроз образовање, добио је новчану подршку за реализацију у 2020/2021 школској години. Циљеви пројекта су бројни и односе се на наставу на Факултету педагошких наука и образовање учитеља који стичу компетенције да предају енглески језик на млађем школском узрасту, као и на на стручно усавршавање наставника енглеског језика у основним школама да код својих ученика поред језичких знања и вештина развијају толеранцију и свест о потреби да сви доприносимо миру и стабилности у нашем региону.

Пројекат је настао у сарадњи са експертом из САД, проф. др. Џоан Кенг Шин са Џорџ Меисон Универзитета у Ферфаксу, Вирџинија, која је коаутор и реализатор пројекта заједно са доц. др Вером Савић са Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу. Коауторке ће, у сарадњи са наставницом енглеског језика Ивоном Ранђеловић, у првој фази реализације пројекта одржати десет вебинара за учеснике из Србије, наставнике енглеског језика одабране на основу конкурса, који ће своја нова знања и материјале користити у раду са својим ученицима. Затим ће, у завршној фази пројекта, на Факултету педагошких наука бити организована Летња школа за наставнике енглеског језика, као вид стручног усавршавања за наставнике из целе Србије, уз присуство ученика основних школа.

Очекује се да овај, до сада јединствени вид обуке, резултира развојем свести ученика и будућих учитеља и наставника, учесника пројекта, о њиховој улози у обезбедјивању мира и стабилности у нашем региону. Улога Амбасаде САД у Србији није само у обезбеђивању финансијске подршке, већ укључује и експертизу универзитетског образовања у Сједињеним Државама. Овакав вид сарадње Факултета педагошких наука представља још један његов значајан корак ка приближавању светским стандардима у високом образовању.