Fakultet pedagoških nauka

FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, Tel/Faks: +381 (0)35 8223-805, Tel: +381 (0)35 8222-262

dr Dušan Ristanović

Ime, srednje slovo, prezime: Dušan P. Ristanović
Zvanje: Vanredni profesor
Datum rođenja: 01.9.1974.
Uža naučna odnosno umetnička oblast: Didaktika sa metodikom
Katedra: Katedra za didaktičko-metodičke nauke
Kabinet: K01
Telefon: 062 797 040
e-mail: dusan.ristanovic@pefja.kg.ac.rs
Konsultacije: Sreda 12.30-13.30

Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:

Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina

Akademska karijera

Promena Godina Institucija Oblast
Izbor u zvanje 2021. Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina Didaktika sa metodikom nastave
Doktorat 2015. Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu Didaktičko-metodičke nauke
Magistratura 2006. Pedagoški fakultet, Jagodina Metodika nastave prirode i društva
Diploma 1997. Učiteljski fakultet Didaktika

Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama

  1. Kurikulum i nastava (OAS Učitelj)
  2. Teorija i metodika nastave (OAS Učitelj, OAS Vaspitač u domovima, MAS Profesor predmetne nastave)
  3. Projektni pristup u vaspitno-obrazovnom radu (OAS Učitelj, OAS Vaspitač u domovima)
  4. Savremena nastava prirode i društva (MAS Učitelj)
  5. Savremeni trendovi u obrazovanju (MAS Liderstvo u obrazovanju)

Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama

  1. Savremeni pristupi nastavi prirode i društva
  2. Razvijanje nastavnog kurikuluma prirode i društva
  3. Modelovanje nastave prirode i društva
  4. Inovativni modeli nastave

Reprezentativne reference

  1. Milovanović, A. N., Cekić-Jovanović, O. D., & Ristanović, D. P. (2022). Prednosti primene modela izokrenute učionice u nastavi prirode i društva. Inovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu , 35(3), 44-62. https://doi.org/10.5937/inovacije2203044M
  2. Komnenović, M., Živković, P i Ristanović, D. (2022). Teorijske dileme konstituisanja domske pedagogije kao pedagoške discipline. Uzdanica, XIX(2), 161-179. DOI 10.46793/Uzdanica19.2.161K https://pefja.kg.ac.rs/wp-content/uploads/2023/01/11-Milan-S.-Komnenovic-Predrag-Z.-Zivkovic-Dusan-P.-Ristanovic-Uzdanica-XIX-2-2022.pdf
  3. Stojadinović, M.N., Ristanović, D.P., Komnenović, M.S. (2021). Efekat projektne nastave na akademsko postignuće: metaanaliza, Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 53(2), 261-279. UDK 37.091.313 https://doi.org/10.2298/ZIPI2102261S https://www.ipisr.org.rs/images/ZIPI-53-2-SRP/5_ZIPI53-2%20-%20SRP%20-%20Stojadinovi%C4%87%20i%20saradnici.pdf
  4. Popović, D., Ristanović, D. (2020). Potencijali projektne nastave za razvijanje međupredmetnih kompetencija, Uzdanica, XVII/2, 281-284. UDK 37.014.3(497.11); https://doi.org/10.18485/uzdanica.2020.17.2.19
  5. Ristanović, D., Živković, P., Stojanović, B. (2020). Self-assessment of teacher competencies for implementing project based teaching: results of an empirical study. In Savić, V. & Cekić-Jovanović, O. (Eds.), Professional competences for teaching in the 21st century. Jagodina: Faculty of Education, 145-158. DOI: 10.46793/pctja.19.145R
  6. Stojanović, B., Živković, P., Ristanović, D. (2019). Contemporary issues of educational activities: essential features and efficiency of a didactic game, Teme, XLIII, 1, 91-107. UDK 796.113:162.2]:371.3; https://doi.org/10.22190/TEME190108011S
  7. Ristanović, D. (2019). Projektni model nastave prirode i društva, Jagodina: Fakultet pedagoških nauka. UDK: 371.314.6(0.034.2) ISBN: 978-86-7604-175-6 https://pefja.kg.ac.rs/wp-content/uploads/2019/04/Projektni-model-nastave-prirode-i-drustva-2019.pdf
  8. Stojanović, B., Ristanović, D., Živković, P. (2018). Application of project model of teaching in initial teacher education – students’ opinions, In: Kopas Vulašinović, E., Lepičnik Vodopivec, J., Innovative teaching models in the system of university education: opportunities, challenges and dilemmas. Jagodina, Koper: Faculty of education, 63-75. ISBN: 978-86-7604-173-2
  9. Ristanović, D. P., Stojanović, B. J., Živković, P. Ž. (2018). Teorijski aspekti inoviranja univerzitetskog obrazovanja primenom projektnog modela nastave, Uzdanica, XV/1, 137-151. UDK: 378.314.6; ISSN: 1451-673X
  10. Živković, P, Stojanović, B, Ristanović, D. (2018). Student Teachers’ Professional Identity: Research in the Republic of Serbia, The New Educational Review, Vol. 51/2018, 221-231. ISSN: 1732-6729; DOI: 10.15804/tner.2017.50.4.18

Ostale aktivnosti

Učešće na projektima: Bilateralni projekat „Krize, izazovi i savremeni obrazovni sistem“, koji realizuju Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu (Srbija) i Filozofski fakultet Univerziteta Crne Gore (Crna Gora) (2021–2023)

„Out and About - Developing Functional Knowledge through Outdoor Learning, 2021-1-RS01-KA220-SCH-000030287“ (Erasmus plus)
Usavršavanja:
Oblast Interesovanja: Savremeni modeli nastave
Članstva u organizacijama: Društvo učitelja Jagodina
Ostali podaci: