Име, средње слово, презиме:
Вера, M, Савић
Звање:
Доцент
Датум рођења:
07.06.1957.
Ужа научна односно уметничка област:
Енглески језик са методиком
Катедра:
Катедра за филолошке науке
Кабинет:
Кабинет за стране језике
Телефон:
е-mail:
verasavic035@gmail.com, vera.savic@pefja.kg.ac.rs
Консултације:
понедељак: 13.30 – 15.00 Кабинет К11
Библиографија:
Преузми документ
Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом:
Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина; од 1993. годинеАкадемска каријера
Промена | Година | Институција | Област |
Избор у звање | 2019. | Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина | Енглески језик са методиком |
Докторат | 2016. | Филозофски факултет у Новом Саду, Универзитет у Новом Саду | Енглески језик са методиком |
Магистратура | 2006. | Филолошки факултет у Београду, Универзитет у Београду | Филолошке науке (англистика) |
Диплома | 1980. | Филолошки факултет у Београду, Универзитет у Београду | Енглески језик и књижевност |
Списак предмета које наставник држи на основним и мастер студијама
- 20IO036 Методика са основама глотодидактике, ОАС Учитељ
- 20IO040 Увод у методику наставе енглеског језика, ОАС Учитељ
- 20IO050 Методика наставе енглеског језика на предшколском и млађем школском узрасту, ОАС Учитељ, Васпитач у предшколским установама
- 20IO058 Методички практикум енглеског језика, ОАС Учитељ, Васпитач у предшколским установама
- 20IOSJ01 Енглески језик струке, ОАС Учитељ, Васпитач у предшколским установама, Васпитач у домовима
- 20IOSJ03 Академски енглески језик, ОАС Учитељ, Васпитач у предшколским установама, Васпитач у домовима
- 20MI4012 Интегративна настава енглеског језика на предшколском и млађем школском узрасту, МАС Учитељ, Васпитач
- 20NSDEJ Научно-стручни дискурс енглеског језика, МАС Учитељ, Васпитач
Списак предмета које наставник држи на докторским студијама
- 21DI1029 Научни дискурс енглеског језика, ДАС Методика наставе
Репрезентативне референце
- Shin, J. K., Savić, V., & Machida, T. (2021). The 6 principles for exemplary teaching of English learners: Young learners in a multilingual world. Alexandria, VA, United States: TESOL Press. ISBN: 9781945351983.
- Prošić-Santovac, D., & Savić, V. (2021). English as a foreign language in early language education. In M. Schwartz (Ed.), Handbook of Early Language Education (pp. 1-26). Springer International Handbooks of Education. Switzerland: Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-47073-9_13-1. eBook ISBN: 978-3-030-47073-9.
- Savić, V. (2021). Towards a context-sensitive theory of practice in primary English language teaching through theme-based instruction. In J. Shin & P. Vinogradova (Eds.), Contemporary foundations for teaching English as an additional language: Pedagogical approaches and classroom applications (pp. 77-88). New York, United States: Routledge. ISBN: 9780367026356.
- Papadopoulos, I. & Savić, V. (Eds.) (2020). Teaching young language learners in South Eastern Europe: A multidimensional research on policy and pedagogical practices. Thessaloniki: Disigma Publications, Greece. ISBN: 978-618-5242.
- Savić, V. & Cekić-Jovanović, O. (Eds.) (2020). Professional competences for teaching in the 21st century. Jagodina: Faculty of Education. Jagodina: Faculty of Education. ISBN 978-86-7604-194-7. DOI: 10.46793/ptcja.19
- Savić, V. (2020). Visual literacy for young language learners: Multimodal texts in Content-Based Instruction. In G. Neokleous, A. Krulatz, & R. Farrelly (Eds.), Handbook of research on cultivating literacy in diverse and multilingual classrooms. Hershey, Pennsylvania, USA: IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-7998-2722-1.ch009. ISBN: 9781799827221.
- Prošić-Santovac, D., Savić, V. & Rixon, S. (2019). Assessing young English language learners in Serbia: Teachers’ attitudes and practices. In D. Prošić-Santovac & S. Rixon (Eds.). Integrating Assessment into Early Language Learning and Teaching (pp. 252-267). Bristol: Multilingual Matters. DOI https://doi.org/10.21832/PROSIC4818. ISBN: 9781788924825.
- Savić, V. (2019). Young learners' motivation for reading in English and their reading achievement. In A. Jovanović, K. Zavišin & LJ. Đurić (Eds.), Philological Research Today, vol 9: Early and Beginners’ Foreign Language Learning in Formal Education (pp. 193-208), Vol. IX. Belgrade: Faculty of Philology.
- Savić, V. (2018). Innovation in preservice English language teacher education: Applying microteaching to develop effective reflective practice. In E. Kopas-Vukašinović, & J. Lepičnik-Vodopivec (Eds.), Innovative Teaching Models in the System of University Education: Opportunities, Challenges and Dilemmas (pp. 77-89). Jagodina, Koper: Faculty of Education, Faculty of Education. ISBN: 978-86-7604-173-2
- Savić, V. (2018). Reading in English: Inference skills of young language learners. Teaching and Upbringing [Nastava i vaspitanje], 67 (2), 285-296.
Остале активности
Учешће на пројектима:
1. Феб. 2017. – септ. 2019.: Билатерални пројекат Педагошког факултета у Копру, Универзитета у Приморском, Словенија, и Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Србија „Претпоставке и могућности развијања иновативних модела наставе у функцији остваривања транспарентности универзитетског образовања и подизања конкурентности на домаћем и иностраном тржишту рада.“ 2. Април 2017. – сада: Пројекат УНИЦЕФа и Министарства просвете, науке и технолошког развоја "Наставници као носиоци квалитетног образовања за сву децу", бр. 611-00-00525/2017-03. 3. Јул 2017. - сада: Пројекат УНИЦЕФа, Центра за образовне политике и Министарства просвете, науке и технолошког развоја „Подршка ученицима избеглицама/мигрантима на територији Републике Србије 2017-2018.“ 4. Септембар 2016. – август 2018.: „Theme-Based instruction in Teaching English to Young Learners“, акредитовани програм сталног стручног усавршавања наставника енглеског језика, бр. 745 у ЗУОВ каталогу, који подржава Амбасада САД; коаутор, реализатор и координатор. 5. Септембар 2017. – август 2018.: „Using Multicultural Children’s Literature for Promoting Diversity in Young Learner EFL Classrooms“, пилот пројекат увођења екстензивног читања на млађем узрасту, који подражава Амбасада САД; аутор и реализатор пројекта.
Усавршавања:
1. октобар 2016. - Персонализација учења и инклузивна педагогија, сертификат Педагошког универзитета у Цириху о завршеном програму за професоре методике наставничких факултета у Србији (подршка УНИЦЕФ-а, Србија);
2.E-Teacher Professional Development Workshop 2012 – сертификат о завршеном програму стручног усавршавања на Универзитету Мериленд, Балттимор, Мерленд, САД (стипендија Владе САД).
3. јан. – март 2012. Године - E-Teacher Scholarship Programme Teaching English to Young Learners – сертификат о завршеном тромесечном онлајн програму стручног усавршавања Универзитета Мериленд, САД (стипендија Владе САД ).
4. 2006-2007. Summer Institute Trainer Training – сертификат о завршеном програму стручног усавршавања (200 сати стручног усавршавања) едукатора-спољних сарадника Министарства просвете, науке и технолошког развоја за извођење програма стручног усавршавања професора енглеског језика који раде у гимназијама и средњим стручним школама (стипендија Министарства просвете, науке и технолошког развоја).
5. 1988. The Description, Learning and Assessment of English – сертификат о завршеном програму стручног усавршавања на Универзитету Есекс, Колчестер, Велика Британија (стипендија Британског савета, Велика Британија).
2.E-Teacher Professional Development Workshop 2012 – сертификат о завршеном програму стручног усавршавања на Универзитету Мериленд, Балттимор, Мерленд, САД (стипендија Владе САД).
3. јан. – март 2012. Године - E-Teacher Scholarship Programme Teaching English to Young Learners – сертификат о завршеном тромесечном онлајн програму стручног усавршавања Универзитета Мериленд, САД (стипендија Владе САД ).
4. 2006-2007. Summer Institute Trainer Training – сертификат о завршеном програму стручног усавршавања (200 сати стручног усавршавања) едукатора-спољних сарадника Министарства просвете, науке и технолошког развоја за извођење програма стручног усавршавања професора енглеског језика који раде у гимназијама и средњим стручним школама (стипендија Министарства просвете, науке и технолошког развоја).
5. 1988. The Description, Learning and Assessment of English – сертификат о завршеном програму стручног усавршавања на Универзитету Есекс, Колчестер, Велика Британија (стипендија Британског савета, Велика Британија).
Област Интересовања:
Настава и развој читања на енглеском језику на млађем узрасту, тешкоће у читању на енглеском језику, когнитивне и метакогнитивне стратегије читања на енглеском језику, мотивација и афективни фактори усвајања/учења енглеског језика на млађем узрасту, тематска и интегративна настава енглеског језика на млађем узрасту, инклузивна настава енглеског језика, индивидуализација у настави енглеског језика, употреба аутентичних књижевних дела/прича у настави енглеског језика на млађем узрасту, оцењивање у настави енглеског језика на млађем узрасту, развој курикулума методике наставе енглеског језика на млађем узрасту, квалитативна истраживања са децом, израда наставних материјала и развој курикулума за наставу енглеског језика струке и академског енглеског језика, стручно усавршавање наставника и професора енглеског језика, ставови наставника.
Чланства у организацијама:
1. Међунродно професионално удружење Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL),са седиштем у САД, члан од 2015. 2. Међунродно професионално удружење International Association of Applied Linguistics, Research Network in Early Language Learning, члан од 2014. 3. Удружење научних и стручних преводилаца Србије, са седиштем у Београду, члан од 1984. 4. Друштво за стране језике и књижевности Србије, удружење унверзитетских професор страних језика са седиштем у Београду, члан од 2008. 5. ЕЛТА удружење професора енглеског језика у Србији, члан од 2004.; од 2007-2011. Члан управног одбора ЕЛТА удружења (2 мандата); од 2005. регионални ЕЛТА координатор за Поморавски округ.
Остали подаци:
1. 2017. - наставник по позиву, изводила наставу на Универзитету Кипар, Педагошки факултет и Филолошки факултет, Никозија, Кипар, у периоду од 23. марта 2017. до 1. априла 2017. (стипендија Еразмус + међународног програма) 2. 2016. Награда за излагање на ТЕСОЛ конференцији у Балтимору, Мериленд, Сједињене Америчке Државе: Award for International Participant at TESOL 2016 Convention. 3. 2014. – сада: руководилац Катедре за филолошке науке Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу. 4. 2004. – данас: студијске посете до 30 дана на иностраним универзитетима: Универзитет Есекс, Колчестер, Велика Британија (1988), Универзитет у Хелсинкију, Финска (2004, 2005, 2008), Универзитет у Атини, Грчка (2006), Универзитет у Љубљани, Словенија (2010), Универзитет у Копенхагену, Копенхаген, Данска (2010), Универзитет Мериленд, Балтимор, Мериленд, Сједињене Америчке Државе (2012), Универзитет Умео, Шведска (2014), Универзитет Кипар, Никозија, Кипар (2017). 5. Излагала на око 50 конференција у земљи и иностранству. 6. Именована за саветника-спољног сарадника Министарства просвете, науке и технолошког развоја за област Лингвистика при Школској управи Јагодина за период 2017-2019.