Svesni ključne uloge vaspitača i učitelja i važnosti sistematskog rada u zaštiti i unapređenju zdravlja dece, na Fakultetu pedagoških nauka u Jagodini smo još pre jedanaest godina u studijske programe uveli niz predmeta kojima je cilj edukacija budućih vaspitača i učitelja u vezi sa aktivnostima za zaštitu mentalnog zdravlja dece. Reč je o predmetima; Interakcija i komunikacija u vaspitnom radu, Psihologija mentalnog zdravlja, Psihološko savetovanje u vaspitnom radu, Psihoterapijske tehnike u vaspitnom radu, Prevencija poremećaja u ponašanju.
Učeći veštine socijalne interakcije i komunikacije, faktore razvoja psihopatoloških fenomena u detinjstvu i mladosti, upoznajući se sa riziko faktorima i sopstvenom ulogom u razvoju emocionalnih kompetencija dece, budući učitelji i vaspitači se pripremaju da rade sa decom vodeći računa o njihovom mentalnom zdravlju. Oni to čine ovladavajući principima psihološog savetovanja i mogućnostima primene psihoterapijskih tehnika u vaspitnom radu, učeći pritom decu veštinama potrebnim za suočavanje sa stresom, intenzivnim emocionalnim pritiskom u školi, porodici i sa vršnjacima.
Osim toga na Fakultetu pedagoških nauka u Jagodini, dugi niz godina, sastavni deo prijemnog ispita jeste i procena socijalnih kompetencija kandidata, budućih učitelja i vaspitača. Putem intervjua sa kandidatom, tročlana komisija procenjuje, izmedju ostalog, komunikacioni stil, kontrolu emocionalnog reagovanja kandidata i njihovu prosocijalnu orijentaciju polazeći od saznanja da samo socijalno kompetenti vaspitači i učitelji mogu biti ono što psihologija mentalnog zdravlja naziva „finim štimerima neuralne strukture“ u razvojnom dobu.
Potpuno svesni teškoća sa kojima se nose savremeni studenti, formirali smo i Tim za psihološku podršku studentima, sastavljen od psihologa sa sertifikatima iz različitih psihoterapijskih pravaca, koji sa studentima obave na stotine razgovora u toku akademske godine i održe niz radionica čiji je cilj sticanje veština ovladavanja stresom, kontrole anksioznosti i depresivnosti.
Psihologija mentalnog zdravlja u okviru koncepta primarne prevencije, apostrofira nosioce zaštite i unapredjenja mentalnog zdravlja koje predstavljaju „ključne osobe“ u koje pored roditelja spadaju i vaspitači, učitelji i nastavnici.
Uvodjenjem ovih predmeta u studijske programe za obrazovanje vaspitača i učitelja, u prvi plan smo istakli neophodnost da oni koji rade sa decom na predškolskom i ranom školskom uzrastu, steknu znanja i kompetencije, ne samo o tome kako decu naučiti da čitaju, pišu, računaju itd, već i o tome koliko je važno mentalno zdravlje i kako ga unaprediti i zaštititi.