Узданица, год. XXI, бр. 3 – децембар 2024.
ЦЕО БРОЈ
Узданица, год. XXI, бр. 3 – децембар 2024.
Појединачни текстови
Љубивоје Ршумовић – ГОВОР ПОВОДОМ ДОДЕЛЕ ПОЧАСНЕ ДИПЛОМЕ „НАРОДНИ УЧИТЕЉ”
Тијана З. Матовић, РЕКОНФИГУРАЦИЈА ЗВАНИЧНЕ ИСТОРИЈЕ ПУТЕМ СЕЋАЊА У РОМАНИМА ВОЉЕНА ТОНИ МОРИСОН И О ЉУБАВИ И СЕНЦИ ИЗАБЕЛЕ АЉЕНДЕ
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.009M
Мирјана Ј. Зарић, КОМПАРАТИВНО ПРОУЧАВАЊЕ МОТИВА УРОКА У ТРАГЕДИЈИ МАКСИМ ЦРНОЈЕВИЋ ЛАЗЕ КОСТИЋА И НАРОДНОЈ ПЕСМИ „ЖЕНИДБА МАКСИМА ЦРНОЈЕВИЋА” У СРЕДЊОШКОЛСКОЈ НАСТАВИ
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.025Z
Драгана J. Цицовић Сарајлић, Анђелка M. Ковач, Биљана M. Белојица Павловић, СРПСКА ДУХОВНА МУЗИКА КАО ЧИНИЛАЦ РАЗВОЈА НАЦИОНАЛНОГ ИДЕНТИТЕТА УЧЕНИКА
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.041CS
Тамара С. Чалопек, ПРИМЕНА ЛЕВИ-СТРОСОВИХ ИДЕЈА О МИТУ И МУЗИЦИ НА ПРИМЕРУ САРТРОВЕ МУЧНИНЕ И КОРТАСАРОВОГ „ПРОГОНИТЕЉАˮ
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.065C
Marijana D. Matić, LEARNING ENGLISH THROUGH MUSIC – THE CASE OF UNIVERSITY MUSIC STUDENTS
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.071M
Tiana М. Tošić-Lojanica, MUCH OF A WOMAN AND SOMETHING OF A MAN: A COLLOSTRUCTIONAL APPROACH
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.083TL
Ивана Б. Палибрк, СТИЛ У РОМАНУ ФИРЕНТИНСКИ ДУБЛЕТ
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.099P
Милена М. Стојановић, Ана Марија Б. Остојић, ДВОСЛОЖНЕ ИМЕНИЦЕ ШПАНСКОГ ПОРЕКЛА У СРПСКОМ ЈЕЗИКУ ‒ ЛИНГВОКУЛТУРОЛОШКИ И ПРОЗОДИЈСКИ ПРИСТУП
DOI: 0.46793/Uzdanica21.3.111S
Кристина Н. Топић, ДЕКОНСТРУКЦИЈА КЊИЖЕВНОТЕОРИЈСКОГ ОДРЕЂЕЊА ГЛАВНОГ ЛИКА БИЛДУНГСРОМАНА НА ПРИМЈЕРУ РОМАНА СУДБИНА ЈЕДНОГ ЧАРЛИЈА АЛЕКСАНДРА ПОПОВИЋА
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.129T
Даница М. Јеротијевић Тишма, УТИЦАЈ ДРУШТВЕНИХ МРЕЖА НА СВАКОДНЕВНУ КОМУНИКАЦИЈУ И УПОТРЕБУ ЈЕЗИКА: СТАВОВИ ГОВОРНИКА СРПСКОГ ЈЕЗИКА
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.141JT
Татјана С. Грујић, Јелена Р. Даниловић Јеремић, МЕТАФОРИЧКА КОНЦЕПТУАЛИЗАЦИЈА ЛЕКТУРЕ КОД СТУДЕНАТА АНГЛИСТИКЕ
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.155G
Јована Н. Антонијевић, ТИПОВИ ТУЂЕГ ГОВОРА У РОМАНУ МАМАЦ ДАВИДА АЛБАХАРИЈА
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.169A
Marija N. Janevska, Tamara N. Janevska, APPROACHING EFL LEARNERS’ STANCETAKING TENDENCIES FROM THE PHONETIC AND COGNITIVE SEMANTIC PERSPECTIVE: A PRELIMINARY STUDY
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.181J
Anica V. Glođović, PROCEDURES IN TRANSLATING CULTURE-RELATED ELEMENTS IN TOURISM DISCOURSE
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.199G
Јелена Љ. Спасић, Неда Р. Милошевић Дедакин, Наташа Д. Чабаркапа, ПОВЕЗАНОСТ ОРАЛНЕ ПРАКСИЈЕ И АРТИКУЛАЦИЈЕ КОД ДЕЦЕ ПРЕДШКОЛСКОГ УЗРАСТА
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.213S
Bojana M. Dimitrijević, Jelena S. Starčević, EXPLORING CHILD-RELATED FACTORS OF PRESCHOOL EDUCATORS’ BELIEFS AND PERSPECTIVES ON INCLUSION
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.231D
Ivana R. Ćirković-Miladinović, INTEGRATING TECHNOLOGY IN YOUNG LEARNERS’ ENGLISH LANGUAGE CLASSROOMS: FREQUENCY, TYPES, AND ATTITUDES
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.249CM
Дејана Б. Нешић, Марко М. Ђорђевић, ДEЧJA И РОДИТЕЉСКА ПЕРЦЕПЦИЈА ТЕЛЕВИЗИЈЕ, МЕДИЈСКЕ НАВИКЕ И ИЗБОР ТЕЛЕВИЗИЈСКОГ ПРОГРАМА
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.263N
Александар М. Миланковић, МЕТОДИЧКА АРТИКУЛАЦИЈА ИМАГИНАЦИЈЕ У НАСТАВИ НЕУМЕТНИЧКИХ ПРЕДМЕТА – ТЕОРИЈСКА АНАЛИЗА И ПРИМЕР УЏБЕНИКА ИЗ ХЕМИЈЕ
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.283M
Артеа Д. Панајотовић, Тамара М. Јеврић, КЊИЖЕВНОСТ У УЏБЕНИЦИМА ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА ЗА СРЕДЊУ ШКОЛУ: КВАНТИТАТИВНА АНАЛИЗА
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.303P
Илијана Р. Чутура, ПЕРИФРАСТИЧКИ ПРИЛОЗИ НЕМАЧКОГ И СРПСКОГ ЈЕЗИКА У КОНТРАСТУ И СИНТЕЗИ
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.329C
Јулијана С. Деспотовић, О АКТУЕЛНИМ ПИТАЊИМА СИНТАКСЕ РЕЧЕНИЦЕ СРПСКОГА ЈЕЗИКА
DOI: 10.46793/Uzdanica21.3.333D