Факултет педагошких наука

ФАКУЛТЕТ ПЕДАГОШКИХ НАУКА УНИВЕРЗИТЕТА У КРАГУЈЕВЦУ, ЈАГОДИНА Милана Мијалковића 14, 35000 Јагодина, Тел/Факс: +381 (0)35 8223-805, Тел: +381 (0)35 8222-262

др Гордана Степић

Гордана М Степић
Име, средње слово, презиме: Гордана М Степић
Звање: Доцент
Датум рођења: 1.4.1976.
Ужа научна односно уметничка област: Методика наставе природе и друштва
Катедра: Kатедра за дидактичко-методичке науке
Кабинет: Кабинет за Природу и друштво
Телефон:
е-mail: gordana.stepic@pefja.kg.ac.rs
Консултације: Уторак: 16.30–17.30

Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом:

Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина, 80% радног времена

Академска каријера

Промена Година Институција Област
Избор у звање 2023. Факултет педагошких наука Универзитет у Крагујевцу, Јагодина Методика наставе природе и друштва
Докторат 2016. Учитељски факултет у Ужицу Универзитетa у Крагујевцу Дидактичко-методичке науке (Методика наставе природе и друштва)
Магистратура 2011. Учитељски факултет Универзитетa у Београду Дидактичко-методичке науке (Образовна технологија)
Диплома 1999. Учитељски факултет Универзитетa у Београду Професор разредне наставе

Списак предмета које наставник држи на основним и мастер студијама

  1. Методика васпитно-образовног рада 2 – ОАС, Васпитач у предшколским установама
  2. Пројектни приступ у васпитно-образовном раду – ОАС, Васпитач у предшколским установама
  3. Дечја игра и стваралаштво – ОАС, Васпитач у предшколским установама
  4. Превенција поремећаја у понашању – ОАС, Васпитач у домовима
  5. Методика упознавања околине са практикумом – ОСС, Струковна медицинска сестра–васпитач

Списак предмета које наставник држи на докторским студијама

  1. Моделовање наставе природе и друштва
  2. Теоријско-методолошки проблеми методике наставе природе и друштва
  3. Израда пројекта дисертације у области методике наставе природе и друштва

Репрезентативне референце

  1. Степић, Г. (2025). Тимска настава природе и друштва. Јагодина: Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу
  2. Stepić, G. (2025). Future preschool teachers’ attitudes towards the integration of the stem learning approach in early childhood practice.U: Ćirković-Miladinović, I., Ristanović, D., Cekić-Jovanović, O. i Stanojević Veselinović, M. (Eds.). Stem/steam/stream approach in theory and practice of contemporary education (157-168). Jagodina: Faculty of Education, University of Kragujevac. DOI: 10.46793/STREAM25.157S
  3. Степић, Г. (2024). Општа самоефикасност и предузетничке способности студенткиња – будућих васпитачица. Иновације у настави, 37 (2), 85-98. DOI:10.5937/inovacije2402085S
  4. Степић, Г. и Миладиновић К. (2024). Истраживање идеја деце о формирању сенке. Баштина, 34 (64), 363-375. https://doi.org/10.5937/bastina34-53886
  5. Степић, Г. и Савичевић, Д. (2023). Методичка вежбања у вртићу: контекст сарадње студената, васпитача и наставника. Узданица, 20 (2), 235-249. DOI:10.46793/Uzdanica20.2.235S
  6. Stepić, G., Veličković, S., Cekić Jovanović, O., & Miletić, A. (2023). The Impact of the Application of the Online Teaching Model on the Development of Digital Competencies of Future Preschool Teachers. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 11(3), 487-495. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2023-11-3-487-495
  7. Stepić, G. (2022). Aspiring early childhood teachers’ self-perception of their competence in the integration of digital technologies into early childhood educational practice. Teme, 46 (3), 639-660. https://doi.org/10.22190/TEME220304034S
  8. Степић, Г. и Прлић, И. (2019). Стручна пракса будућих васпитача из перспективе студената и васпитача-ментора. У: Павловић-Бренеселовић, Д., Степић, Г. и Прлић, И. (ур.). Иницијално образовање и стручно усавршавање васпитача – партнерство у грађењу квалитета (51-62). Сремска Митровица: ВШССВПИ.
  9. Степић, Г. (2017). Један пример историјских садржаја у четвртом разреду београдских основних школа. Зборник Матице српске за друштвене науке, 163 (3), 553–572. https://doi.org/10.2298/ZMSDN1763553S
  10. Василијевић, Д., Степић, Г. и Илић, М. (2017). Ставови учитеља према тимском раду. Настава и васпитање, 66 (1), 99-114. ISSN 0547-3330

Остале активности

Учешће на пројектима: Пројекат „Унапређење компетенција студената мастер студија за примену STEM приступа у васпитно-образовној пракси“, Јавни конкурс за финансирање развојноистраживачких пројеката високих школа струковних студија с територије АП Војводине у 2025. години (руководилац пројекта)

Пилот-пројекат „Промена односа теорије и праксе у иницијалном образовању васпитача – ПРОТОТИП“, у овиру пројекта Министарства просвете „Инклузивно предшколско васпитање и образовање у Србији“, 2022/2023. (члан тима)

Пројекат „Модел интегрисане праксе у иницијалном образовању васпитача“, одобрен од стране МПНТР у оквиру Јавног конкурса за пријаву и учешће у пројектима који се финансирају у оквиру програмске активности „Развој високог образовања“, 2021/2022. (руководилац пројекта)

Пројекат „Модел интеграције методичких области у иницијалном образовању васпитача“, одобрен од стране МПНТР у оквиру Јавног конкурса за пријаву и учешће у пројектима који се финансирају у оквиру програмске активности „Развој високог образовања“, 2020/2021. (члан тима)

Пројекат Еразмус+ Keep Educating Yourself – KEY (598977-EPP-1-2018-RS-1-EPPKA2-CBHE-JP) 2019-2022. (члан тима)

Пројекат SCOPES (IZ74Z0_160511): „Истраживање, образовање и пракса: Ка унапређењу истраживачких капацитета од значаја за образовање наставника и образовну праксу у Србији и Естонији“, Учитељски факултет у Београду, Институт за психологију у Београду, Универзитет за образовање наставника, Бјен, Институт за образовање у Тарту, 2015-2018. (члан тима)

Пројекат „ДИГИТАРИЈУМ: Примена дигитализације научног и културног наслеђа у школској настави“, Математички институт САНУ и Центр за промоцију науке, 2015/2016. (члан тима)
Усавршавања:
Област Интересовања: Упознавање деце са околином, савремени модели наставе, STEM/STEAM приступ учењу, дигиталнe технологијe у настави и васпитно-образовном раду
Чланства у организацијама:
Остали подаци: Програм стручног усавршавања за школске: 2025/2026, 2026/2027. и 2027/2028. под називом „Деца уче кроз игру и истраживање“, у организацији Факултета педагошких наука у Јагодини (коаутор и реализатор)
Програм стручног усавршавања за школске: 2025/2026, 2026/2027. и 2027/2028. под називом „Наука у вртићу“, у организацији Високе школе струковних студија–Сирмијум, Сремска Митровица (коаутор и реализатор)