Gordana M Stepić
Ime, srednje slovo, prezime:
Gordana M Stepić
Zvanje:
Docent
Datum rođenja:
1.4.1976.
Uža naučna odnosno umetnička oblast:
Metodika nastave prirode i društva
Katedra:
Katedra za didaktičko-metodičke nauke
Kabinet:
Kabinet za Prirodu i društvo
Telefon:
e-mail:
gordana.stepic@pefja.kg.ac.rs
Konsultacije:
Utorak: 12.00–13.00
Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:
Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina, 80% radnog vremenaAkademska karijera
| Promena | Godina | Institucija | Oblast |
| Izbor u zvanje | 2023. | Fakultet pedagoških nauka Univerzitet u Kragujevcu, Jagodina | Metodika nastave prirode i društva |
| Doktorat | 2016. | Učiteljski fakultet u Užicu Univerziteta u Kragujevcu | Didaktičko-metodičke nauke (Metodika nastave prirode i društva) |
| Magistratura | 2011. | Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu | Didaktičko-metodičke nauke (Obrazovna tehnologija) |
| Diploma | 1999. | Učiteljski fakultet Univerziteta u Beogradu | Profesor razredne nastave |
Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama
- Metodika vaspitno-obrazovnog rada 2 – OAS, Vaspitač u predškolskim ustanovama
- Projektni pristup u vaspitno-obrazovnom radu – OAS, Vaspitač u predškolskim ustanovama
- Dečja igra i stvaralaštvo – OAS, Vaspitač u predškolskim ustanovama
- Prevencija poremećaja u ponašanju – OAS, Vaspitač u domovima
- Metodika upoznavanja okoline sa praktikumom – OSS, Strukovna medicinska sestra–vaspitač
Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama
- Modelovanje nastave prirode i društva
- Teorijsko-metodološki problemi metodike nastave prirode i društva
- Izrada projekta disertacije u oblasti metodike nastave prirode i društva
Reprezentativne reference
- Stepić, G. (2025). Timska nastava prirode i društva. Jagodina: Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu
- Stepić, G. (2025). Future preschool teachers’ attitudes towards the integration of the stem learning approach in early childhood practice.U: Ćirković-Miladinović, I., Ristanović, D., Cekić-Jovanović, O. i Stanojević Veselinović, M. (Eds.). Stem/steam/stream approach in theory and practice of contemporary education (157-168). Jagodina: Faculty of Education, University of Kragujevac. DOI: 10.46793/STREAM25.157S
- Stepić, G. (2024). Opšta samoefikasnost i preduzetničke sposobnosti studentkinja – budućih vaspitačica. Inovacije u nastavi, 37 (2), 85-98. DOI:10.5937/inovacije2402085S
- Stepić, G. i Miladinović K. (2024). Istraživanje ideja dece o formiranju senke. Baština, 34 (64), 363-375. https://doi.org/10.5937/bastina34-53886
- Stepić, G. i Savičević, D. (2023). Metodička vežbanja u vrtiću: kontekst saradnje studenata, vaspitača i nastavnika. Uzdanica, 20 (2), 235-249. DOI:10.46793/Uzdanica20.2.235S
- Stepić, G., Veličković, S., Cekić Jovanović, O., & Miletić, A. (2023). The Impact of the Application of the Online Teaching Model on the Development of Digital Competencies of Future Preschool Teachers. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 11(3), 487-495. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2023-11-3-487-495
- Stepić, G. (2022). Aspiring early childhood teachers’ self-perception of their competence in the integration of digital technologies into early childhood educational practice. Teme, 46 (3), 639-660. https://doi.org/10.22190/TEME220304034S
- Stepić, G. i Prlić, I. (2019). Stručna praksa budućih vaspitača iz perspektive studenata i vaspitača-mentora. U: Pavlović-Breneselović, D., Stepić, G. i Prlić, I. (ur.). Inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje vaspitača – partnerstvo u građenju kvaliteta (51-62). Sremska Mitrovica: VŠSSVPI.
- Stepić, G. (2017). Jedan primer istorijskih sadržaja u četvrtom razredu beogradskih osnovnih škola. Zbornik Matice srpske za društvene nauke, 163 (3), 553–572. https://doi.org/10.2298/ZMSDN1763553S
- Vasilijević, D., Stepić, G. i Ilić, M. (2017). Stavovi učitelja prema timskom radu. Nastava i vaspitanje, 66 (1), 99-114. ISSN 0547-3330
Ostale aktivnosti
Učešće na projektima:
Projekat „Unapređenje kompetencija studenata master studija za primenu STEM pristupa u vaspitno-obrazovnoj praksi“, Javni konkurs za finansiranje razvojnoistraživačkih projekata visokih škola strukovnih studija s teritorije AP Vojvodine u 2025. godini (rukovodilac projekta)
Pilot-projekat „Promena odnosa teorije i prakse u inicijalnom obrazovanju vaspitača – PROTOTIP“, u oviru projekta Ministarstva prosvete „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje u Srbiji“, 2022/2023. (član tima)
Projekat „Model integrisane prakse u inicijalnom obrazovanju vaspitača“, odobren od strane MPNTR u okviru Javnog konkursa za prijavu i učešće u projektima koji se finansiraju u okviru programske aktivnosti „Razvoj visokog obrazovanja“, 2021/2022. (rukovodilac projekta)
Projekat „Model integracije metodičkih oblasti u inicijalnom obrazovanju vaspitača“, odobren od strane MPNTR u okviru Javnog konkursa za prijavu i učešće u projektima koji se finansiraju u okviru programske aktivnosti „Razvoj visokog obrazovanja“, 2020/2021. (član tima)
Projekat Erazmus+ Keep Educating Yourself – KEY (598977-EPP-1-2018-RS-1-EPPKA2-CBHE-JP) 2019-2022. (član tima)
Projekat SCOPES (IZ74Z0_160511): „Istraživanje, obrazovanje i praksa: Ka unapređenju istraživačkih kapaciteta od značaja za obrazovanje nastavnika i obrazovnu praksu u Srbiji i Estoniji“, Učiteljski fakultet u Beogradu, Institut za psihologiju u Beogradu, Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Bjen, Institut za obrazovanje u Tartu, 2015-2018. (član tima)
Projekat „DIGITARIJUM: Primena digitalizacije naučnog i kulturnog nasleđa u školskoj nastavi“, Matematički institut SANU i Centr za promociju nauke, 2015/2016. (član tima)
Pilot-projekat „Promena odnosa teorije i prakse u inicijalnom obrazovanju vaspitača – PROTOTIP“, u oviru projekta Ministarstva prosvete „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje u Srbiji“, 2022/2023. (član tima)
Projekat „Model integrisane prakse u inicijalnom obrazovanju vaspitača“, odobren od strane MPNTR u okviru Javnog konkursa za prijavu i učešće u projektima koji se finansiraju u okviru programske aktivnosti „Razvoj visokog obrazovanja“, 2021/2022. (rukovodilac projekta)
Projekat „Model integracije metodičkih oblasti u inicijalnom obrazovanju vaspitača“, odobren od strane MPNTR u okviru Javnog konkursa za prijavu i učešće u projektima koji se finansiraju u okviru programske aktivnosti „Razvoj visokog obrazovanja“, 2020/2021. (član tima)
Projekat Erazmus+ Keep Educating Yourself – KEY (598977-EPP-1-2018-RS-1-EPPKA2-CBHE-JP) 2019-2022. (član tima)
Projekat SCOPES (IZ74Z0_160511): „Istraživanje, obrazovanje i praksa: Ka unapređenju istraživačkih kapaciteta od značaja za obrazovanje nastavnika i obrazovnu praksu u Srbiji i Estoniji“, Učiteljski fakultet u Beogradu, Institut za psihologiju u Beogradu, Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Bjen, Institut za obrazovanje u Tartu, 2015-2018. (član tima)
Projekat „DIGITARIJUM: Primena digitalizacije naučnog i kulturnog nasleđa u školskoj nastavi“, Matematički institut SANU i Centr za promociju nauke, 2015/2016. (član tima)
Usavršavanja:
Oblast Interesovanja:
Upoznavanje dece sa okolinom, savremeni modeli nastave, STEM/STEAM pristup učenju, digitalne tehnologije u nastavi i vaspitno-obrazovnom radu
Članstva u organizacijama:
Ostali podaci:
Program stručnog usavršavanja za školske: 2025/2026, 2026/2027. i 2027/2028. pod nazivom „Deca uče kroz igru i istraživanje“, u organizaciji Fakulteta pedagoških nauka u Jagodini (koautor i realizator)
Program stručnog usavršavanja za školske: 2025/2026, 2026/2027. i 2027/2028. pod nazivom „Nauka u vrtiću“, u organizaciji Visoke škole strukovnih studija–Sirmijum, Sremska Mitrovica (koautor i realizator)
Program stručnog usavršavanja za školske: 2025/2026, 2026/2027. i 2027/2028. pod nazivom „Nauka u vrtiću“, u organizaciji Visoke škole strukovnih studija–Sirmijum, Sremska Mitrovica (koautor i realizator)