Факултет педагошких наука

ФАКУЛТЕТ ПЕДАГОШКИХ НАУКА УНИВЕРЗИТЕТА У КРАГУЈЕВЦУ, ЈАГОДИНА Милана Мијалковића 14, 35000 Јагодина, Тел/Факс: +381 (0)35 8223-805, Тел: +381 (0)35 8222-262

др Бојана Димитријевић

Име, средње слово, презиме: Бојана М. Димитријевић
Звање: Доцент
Датум рођења: 23.05.1983.
Ужа научна односно уметничка област: Психологија у васпитно-образовном раду
Катедра: Катедра за друштвенo-хуманистичке науке
Кабинет: К23
Телефон:
е-mail: bojana.dim@gmail.com , bojana.dimitrijevic@pefja.kg.ac.rs
Консултације: у пролећном семестру: у договору са предметним наствником

Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом:

Факултет педагошких наука, Универзитет у Крагујевцу

Академска каријера

Промена Година Институција Област
Избор у звање 2020. Факултет педагошких наука, Универзитет у Крагујевцу Психологија у васпитно –образовном раду
Докторат 2019. Одељење за психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду Психолошке науке
Мастер 2011. Одељење за психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду Психолошке науке
Диплома 2010. Одељење за психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду Психолошке науке

Списак предмета које наставник држи на основним и мастер студијама

  1. Инклузија у образовању (ОАС, трећа година, смерови Учитељ, Васпитач у предшколским установама, Васпитач у домовима)
  2. Развојна психологија (ОАС, прва година, смер Учитељ, Васпитач у предшколским установама, Васпитач у домовима; ОСС прва година Струковна медицинска сестра – васпитач )
  3. Инклузивно образовање у пракси (МАС, прва година, смер Учитељ)
  4. Диференцијација и индивидуализација (МАС, прва година, смер Учитељ; Професор предметне наставе)
  5. Psychological principles for advancing teaching and learning (МА International Teacher Education Programme)
  6. Intercultural education (МА International Teacher Education Programme)
  7. Управљање квалитетом наставе и учења (МАС, прва година, студијски програм Лидерство у образовању)
  8. Увод у развојну психологију (ОАС, друга година, студијски програм Психологија)
  9. Развојна психологија (ОАС, друга година, студијски програм Психологија)
  10. Инклузивно образовање (МАС, студијски програм Психологија)

Списак предмета које наставник држи на докторским студијама

Репрезентативне референце

  1. Dimitrijević, B., & Starčević, J. (2025). Obrazovno-psihološke osnove inkluzivnog obrazovanja. Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu. ISBN 978-86-7604-241-8 (M42)
  2. Petrović, D. S., & Dimitrijević, B. M. (2025). U susret raznolikosti: Interkulturalne kompetencije u praksi nastavnika. U N. Simić & M. Belić (Eds.), Razvoj etničkog identiteta mladih u interkulturalnom društvu (pp. 65-86). Institut za psihološka i straživanja i Državni univerzitet u Novom Pazaru. ISBN 978-86-6427-309-1 (M45)
  3. Dimitrijević, B., Petrović, D., Zlatković, B., & Starčević, J. (2024). Intercultural Sensitivity of Teachers in a Culturally Heterogeneous Context in Serbia: Accepting Cultural Differences or Overrating One’s Intercultural Sensitivity?. Studies in Teaching and Education, 73(3), 403-420. https://doi.org/10.5937/nasvas2403283D (М23)
  4. Dimitrijević, B. & Starčević, J. (2024). Beliefs and Experiences of Serbian Preschool Educators on Inclusive Education. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering & Education (IJCRSEE), 12(3), 621-632. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2024-12-3-621-632 (М23)
  5. Dimitrijević, B., & Starčević, J. (2024). Exploring child-related factors of preschool educators’beliefs and perspectives on inclusion. Uzdanica: časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke, 21(3), 231-247
  6. Dimitrijević, B. (2024). Dijaloški self marginalizovanih učenika: Ka rekonceptualizaciji „protivljenja” obrazovanju. Uzdanica: časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke. 21(3), 249–266. https://doi.org/10.46793/Uzdanica21.2.249D (M51)
  7. Teodorović, J., Jakšić, I., & Dimitrijević, B. (2024). Faktori čitalačke kompetencije učenika. U N. Gutvajn, B. Ranđelović, & M. Radulović (Ur.), PIRLS 2021 u Srbiji: rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole (pp. 47-69). Institut za pedagoška istraživanja. ISBN 978-86-7447-167-8 (M45)
  8. Dimitrijević, B., Petrović, D., & Leutwyler, B. (2017). Implicitna uverenja nastavnika o učenicima romske i mađarske kulturne grupe. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 49 (1), 55–76. https://doi.org/10.2298/ZIPI1701055D (М24)
  9. Starčević, J., Dimitrijević, B., & Macura, S. (2016). Rethinking the role of pedagogical assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73–91. https://doi.org/10.26529/cepsj.54 (М24+)
  10. Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Cross-cultural field experience as a pre-service teacher preparation strategy for teaching Roma pupils in Serbia. Journal of Contemporary Educational Studies, 2, 46–62. (М24+) https://www.sodobna-pedagogika.net/en/archive/load-article/?id=1175

Остале активности

Учешће на пројектима: 1. Руковођење билатералним пројектом Позитивно образовање – доживљај психолошког благостања и остваривање оптималних образовних постигнућа Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу са седиштем у Јагодини и Педагошког факултета Универзитета у Источном Сарајеву, 2023.
2. Истраживач на пројекту Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Института за психологију Филозофског факултета у Београду и Института за интернационалну кооперацију у образовању, Универзитета за образовање наставника, Централна Швајцарска, Цирих, у периоду 2012 - 2014.
3. Истраживач на пројекту Serbian Education for Roma Inclusion: Understanding and assessing teachers’ intercultural sensitivity in Serbia Института за психологију Филозофског факултета у Београду, Института за интернационалну кооперацију у образовању Универзитета за образовање наставника, Централна Швајцарска, Цирих и Учитељског факултета у Врању, у периоду 2014 - 2017.
4. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR у периоду 2014 -2015.
5. Improving education effectiveness of primary schools – IEEPS, број 538992-LLP-1-2013-1-RS-COMENIUS-CM, у периоду 2015-2016.
6. EdLead 543848-TEMPUS-1-2013-RS-TEMPUS-JPHES (2016-2017).
Усавршавања: Студијска путовања и мобилности:

1. Учешће у наставничкој мобилности (Ilia State University, School of Business, Technology and Education, Tbilisi, Georgija) (12.06.2023. – 16.062023.)
2. Педагошки факултет Универзитета у Љубљани, Словенија (од 15. до 20. марта 2015) у оквиру пројекта Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
3. Универзитет за образовање наставника, Цуг, Швајцарска (од 28. априла до 4. маја 2013; од 6. до 17. јануара 2014; од 11. до 19. августа 2014; од 17. до 22. августа 2015).

Едукације:

1. квалификовани администратор за Инвентар интеркултуралног развоја (Минхен, Немачка, од 20. до 23. маја 2014)
2. курс из области квалитативне и дискурс анализе при Филозофском факултету у Београду: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (од 13. до 17. септембра 2010)
3. курс из области квалитативне анализе података помоћу софтвера МАXQDA.
Област Интересовања: Инклузија у образовању; Психологија у образовању; Интеркултурално образовање; Развојна психологија


Чланства у организацијама: Друштво психолога Србије, Секција универзитетских наставника психологије образовања


Остали подаци: Савет Факултета педагошких наука - члан Савета из реда наставника (2022. до данас)
Руководилац студијског програма ОАС Учитељ
Комисија за етичност психолошких истраживања Универзитет у Крагујевцу – члан (2020-2024.)
Комисија за контролу квалитета заједничког студијског програма Психологија, Универзитета у Крагујевцу члан (2019-2024.), председник (од 2024. до данас)
Комисија за припрему тестова и интервјуа за упис студената у прву годину основних академских студија - члан (2023/24.) (2024/25.)
Комисијa за процену социјалних вештина на пријемном испиту Факултета – члан (од 2015. до 2024.)
Члан Комисије за спровођење Конкурса за упис студената у прву годину основних студија ЗСП Психологија (2021/22)
Центар за издавачку делатност Факултета педагошких наука – члан издавачког савета (2018-2021.)
Центар за промоцију науке Факултета педагошких наука – члан програмског савета (2022-2024.)
Члан Организационог одбора међународне научне конференције Improving quality of education in elementary schools у организацији Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Института за педагошка истраживања и Завода за унапређивање образовања и васпитања и технички уредних зборника радова
Учешће у припреми и реализацији припремне наставе за пријемни испит за студијски програм Психологија
Аутор и реализатор акредитованог програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника Квалитетна настава III – Когнитивни аспекти успешног поучавања и учења