Име, средње слово, презиме:
Бојана М. Димитријевић
Звање:
Доцент
Датум рођења:
23.05.1983.
Ужа научна односно уметничка област:
Психологија у васпитно-образовном раду
Катедра:
Катедра за друштвенo-хуманистичке науке
Кабинет:
К23
Телефон:
е-mail:
bojana.dim@gmail.com , bojana.dimitrijevic@pefja.kg.ac.rs
Консултације:
У договору са професором
Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом:
Факултет педагошких наука, Универзитет у КрагујевцуАкадемска каријера
Промена | Година | Институција | Област |
Избор у звање | 2017. | Факултет педагошких наука, Универзитет у Крагујевцу | Специјално педагошке и психолошке науке (интерполарни ниво) - Статутом Факултета из 2018. године учињена еквивалентном са ужом области Психологија у васпитно - образовном раду |
Докторат | 2019. | Одељење за психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду | Психолошке науке |
Мастер | 2011. | Одељење за психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду | Психолошке науке |
Диплома | 2010. | Одељење за психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду | Психолошке науке |
Списак предмета које наставник држи на основним и мастер студијама
- Инклузија у образовању (ОАС, трећа година, смерови Учитељ, Васпитач у предшколским установама, Васпитач у домовима)
- Интеркултурално образовање (ОАС, друга година, смерови Учитељ, Васпитач у предшколским установама, Васпитач у домовима)
- Конструктивно решавање сукоба (ОАС, прва година, смерови Учитељ, Васпитач у предшколским установама, Васпитач у домовима)
- Развојна психологија (ОАС, прва година, смер Учитељ)
- Инклузивно образовање – теорија и пракса (МАС, прва година, смерови Учитељ и Васпитач у предшколским установама; друга година, смер Васпитач у домовима)
- Индивидуализација и подршка ученицима у васпитно-образовном раду (МАС, прва година, смерови Васпитач у домовима, Учитељ, Васпитач у предшколским установама)
- Медијација и комуникација у васпитно–образовном раду (МАС, друга година, смер Васпитач у домовима)
- Педагошко лидерство (МАС, прва година, студијски програм Лидерство у образовању)
- Психологија мотивације и емоција (ОАС, прва година, студијски програм Психологија)
- Увод у развојну психологију (ОАС, друга година, студијски програм Психологија)
- Развојна психологија (ОАС, друга година, студијски програм Психологија)
Списак предмета које наставник држи на докторским студијама
Репрезентативне референце
- Dimitrijević, B. (2019). Interkulturalna osetljivost i uverenja nastavnika o kulturnim razlikama u školskom kontekstu (Doktorska disertacija, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Odeljenje za psihologiju, Beograd, Srbija). Retrieved from http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/handle/123456789/12225/Disertacija.pdf?sequence=1&isAllowed=y (M70)
- Dimitrijević, B., Petrović, D., & Leutwyler, B. (2017). Implicitna uverenja nastavnika o učenicima romske i mađarske kulturne grupe. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 49 (1), 55–76. doi: 10.2298/ZIPI1701055D. (М24) http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0579-6431/2017/0579-64311701055D.pdf
- Starčević, J., Dimitrijević, B., & Macura, S. (2016). Rethinking the role of pedagogical assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73–91. ISSN 1855-9719. (М52) https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/54/17
- Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Cross-cultural field experience as a pre-service teacher preparation strategy for teaching Roma pupils in Serbia. Journal of Contemporary Educational Studies, 2, 46–62. ISSN: 0038 047 (Q3/М24) https://www.sodobna-pedagogika.net/en/archive/load-article/?id=1175
- Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Preparing Student Teachers for Multicultural Settings. In E. Messner, D. Worek & M. Peček (Eds.), Teacher Education for Multilingual and Multicultural Settings, ENTEP Book (pp. 64–74). Graz, Germany: Leykam. ISBN 978-3-7011-0361-4 (М33)
- Starčević, J., & Dimitrijević, B. (2016). Teacher education: Towards the development of high-quality pedagogical profiles. In J. Teodorović (Ed.), Improving Quality of Education in Elementary Schools, International scientific conference proceedings (pp. 92 – 95). Belgrade, Serbia. ISBN 978-86-7604-150-3 (М33) https://ieeps.edu.rs/wp-content/uploads/2016/10/Zbornik_radova_Unapredjivanje_kvaliteta...pdf
- Dimitrijević, B., & Petrović, D. (2014). Pristupi i strategije za multikulturalno obrazovanje nastavnika–Iskustva Sjedinjenih Američkih Država. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 46 (1), 69–90. doi: 10.2298/ZIPI1401069D (M24) https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/49/Bojana%20Dimitrijevic%202017.pdf
- Leutwyler, B., Mantel, C., Petrović, D., Dimitrijević, B., & Zlatković, B. (2014). Teachers’ Beliefs about Intercultural Education: Different Levels of Intercultural Sensitivity in Schooling and Teaching. Educational Research, 5 (8), 280–289. doi: 10.14303/er.2014.196. (М52) https://www.interesjournals.org/articles/teachers-beliefs-about-intercultural-education-different-levels-of-intercultural-sensitivity-in-schooling-and-teaching.pdf
- Petrović, D., & Dimitrijević, B. (2013). Kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu? Nastava i vaspitanje, 62 (3), 421–437. ISSN 0547-3330 (М24) https://www.pedagog.rs/nastava-i-vaspitanje/#140-2013
Остале активности
Учешће на пројектима:
1. Serbian Education for Roma Inclusion: Understanding and assessing teachers’ intercultural sensitivity in Serbia Института за психологију Филозофског факултета у Београду, Института за интернационалну кооперацију у образовању Универзитета за образовање наставника, Централна Швајцарска, Цирих и Учитељског факултета у Врању (март 2014 - фебруар 2017).
2. Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Института за психологију Филозофског факултета у Београду и Института за интернационалну кооперацију у образовању, Универзитета за образовање наставника, Централна Швајцарска, Цирих (2012 - 2014).
3. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR (2014 -2015)
4. Comenius IEEPS project: Improving education effectiveness of primary schools (2015-2016)
2. Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Института за психологију Филозофског факултета у Београду и Института за интернационалну кооперацију у образовању, Универзитета за образовање наставника, Централна Швајцарска, Цирих (2012 - 2014).
3. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR (2014 -2015)
4. Comenius IEEPS project: Improving education effectiveness of primary schools (2015-2016)
Усавршавања:
Студијска путовања:
1. Педагошки факултет Универзитета у Љубљани, Словенија (од 15. до 20. марта 2015) у оквиру пројекта Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
2. Универзитет за образовање наставника, Цуг, Швајцарска (од 28. априла до 4. маја 2013; од 6. до 17. јануара 2014; од 11. до 19. августа 2014; од 17. до 22. августа 2015).
Едукације:
1. квалификовани администратор за Инвентар интеркултуралног развоја (Минхен, Немачка, од 20. до 23. маја 2014)
2. курс из области квалитативне и дискурс анализе при Филозофском факултету у Београду: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (од 13. до 17. септембра 2010)
3. курс из области квалитативне анализе података помоћу софтвера МАXQDA.
1. Педагошки факултет Универзитета у Љубљани, Словенија (од 15. до 20. марта 2015) у оквиру пројекта Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
2. Универзитет за образовање наставника, Цуг, Швајцарска (од 28. априла до 4. маја 2013; од 6. до 17. јануара 2014; од 11. до 19. августа 2014; од 17. до 22. августа 2015).
Едукације:
1. квалификовани администратор за Инвентар интеркултуралног развоја (Минхен, Немачка, од 20. до 23. маја 2014)
2. курс из области квалитативне и дискурс анализе при Филозофском факултету у Београду: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (од 13. до 17. септембра 2010)
3. курс из области квалитативне анализе података помоћу софтвера МАXQDA.
Област Интересовања:
Инклузија у образовању; Психологија у образовању; Интеркултурално образовање; Развојна психологија
Чланства у организацијама:
Друштво психолога Србије, Секција универзитетских наставника психологије образовања
Остали подаци:
Члан Комисије за измену упитника за студентску евалуацију квалитета наставног предмета и студентску евалуацију и самоевалуацију рада наставника и сарадника
Члан Комисије за квалитет студијског програма Психологија Универзитета у Крагујевцу
Члан Издавачког савета Центра за издавачку делатност Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу
Члан Комисије за процену социјалних вештина на пријемном испиту, Факултет педагошких наука, Универзитет у Крагујевцу
Члан Комисије за етичност психолошких истраживања, Универзитет у Крагујевцу
Члан Организационог одбора међународне научне конференције Improving quality of education in elementary schools у организацији Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Института за педагошка истраживања и Завода за унапређивање образовања и васпитања и технички уредних зборника радова
Учешће у припреми и реализацији припремне наставе за пријемни испит за студијски програм Психологија
Аутор и реализатор акредитованог програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника Квалитетна настава III – Когнитивни аспекти успешног поучавања и учења
Члан Комисије за квалитет студијског програма Психологија Универзитета у Крагујевцу
Члан Издавачког савета Центра за издавачку делатност Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу
Члан Комисије за процену социјалних вештина на пријемном испиту, Факултет педагошких наука, Универзитет у Крагујевцу
Члан Комисије за етичност психолошких истраживања, Универзитет у Крагујевцу
Члан Организационог одбора међународне научне конференције Improving quality of education in elementary schools у организацији Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Института за педагошка истраживања и Завода за унапређивање образовања и васпитања и технички уредних зборника радова
Учешће у припреми и реализацији припремне наставе за пријемни испит за студијски програм Психологија
Аутор и реализатор акредитованог програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника Квалитетна настава III – Когнитивни аспекти успешног поучавања и учења