
Име, средње слово, презиме:
Бојана М. Димитријевић
Звање:
Доцент
Датум рођења:
23.05.1983.
Ужа научна односно уметничка област:
Психологија у васпитно-образовном раду
Катедра:
Катедра за друштвенo-хуманистичке науке
Кабинет:
К23
Телефон:
е-mail:
bojana.dim@gmail.com , bojana.dimitrijevic@pefja.kg.ac.rs
Консултације:
у пролећном семестру: у договору са предметним наствником
Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом:
Факултет педагошких наука, Универзитет у КрагујевцуАкадемска каријера
Промена | Година | Институција | Област |
Избор у звање | 2020. | Факултет педагошких наука, Универзитет у Крагујевцу | Психологија у васпитно –образовном раду |
Докторат | 2019. | Одељење за психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду | Психолошке науке |
Мастер | 2011. | Одељење за психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду | Психолошке науке |
Диплома | 2010. | Одељење за психологију, Филозофски факултет, Универзитет у Београду | Психолошке науке |
Списак предмета које наставник држи на основним и мастер студијама
- Инклузија у образовању (ОАС, трећа година, смерови Учитељ, Васпитач у предшколским установама, Васпитач у домовима)
- Развојна психологија (ОАС, прва година, смер Учитељ, Васпитач у предшколским установама, Васпитач у домовима; ОСС прва година Струковна медицинска сестра – васпитач )
- Инклузивно образовање у пракси (МАС, прва година, смер Учитељ)
- Диференцијација и индивидуализација (МАС, прва година, смер Учитељ; Професор предметне наставе)
- Psychological principles for advancing teaching and learning (МА International Teacher Education Programme)
- Intercultural education (МА International Teacher Education Programme)
- Управљање квалитетом наставе и учења (МАС, прва година, студијски програм Лидерство у образовању)
- Увод у развојну психологију (ОАС, друга година, студијски програм Психологија)
- Развојна психологија (ОАС, друга година, студијски програм Психологија)
- Инклузивно образовање (МАС, студијски програм Психологија)
Списак предмета које наставник држи на докторским студијама
Репрезентативне референце
- Dimitrijević, B., & Starčević, J. (2025). Obrazovno-psihološke osnove inkluzivnog obrazovanja. Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu. ISBN 978-86-7604-241-8 (M42)
- Petrović, D. S., & Dimitrijević, B. M. (2025). U susret raznolikosti: Interkulturalne kompetencije u praksi nastavnika. U N. Simić & M. Belić (Eds.), Razvoj etničkog identiteta mladih u interkulturalnom društvu (pp. 65-86). Institut za psihološka i straživanja i Državni univerzitet u Novom Pazaru. ISBN 978-86-6427-309-1 (M45)
- Dimitrijević, B., Petrović, D., Zlatković, B., & Starčević, J. (2024). Intercultural Sensitivity of Teachers in a Culturally Heterogeneous Context in Serbia: Accepting Cultural Differences or Overrating One’s Intercultural Sensitivity?. Studies in Teaching and Education, 73(3), 403-420. https://doi.org/10.5937/nasvas2403283D (М23)
- Dimitrijević, B. & Starčević, J. (2024). Beliefs and Experiences of Serbian Preschool Educators on Inclusive Education. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering & Education (IJCRSEE), 12(3), 621-632. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2024-12-3-621-632 (М23)
- Dimitrijević, B., & Starčević, J. (2024). Exploring child-related factors of preschool educators’beliefs and perspectives on inclusion. Uzdanica: časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke, 21(3), 231-247
- Dimitrijević, B. (2024). Dijaloški self marginalizovanih učenika: Ka rekonceptualizaciji „protivljenja” obrazovanju. Uzdanica: časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke. 21(3), 249–266. https://doi.org/10.46793/Uzdanica21.2.249D (M51)
- Teodorović, J., Jakšić, I., & Dimitrijević, B. (2024). Faktori čitalačke kompetencije učenika. U N. Gutvajn, B. Ranđelović, & M. Radulović (Ur.), PIRLS 2021 u Srbiji: rezultati međunarodnog istraživanja razvoja čitalačke pismenosti u četvrtom razredu osnovne škole (pp. 47-69). Institut za pedagoška istraživanja. ISBN 978-86-7447-167-8 (M45)
- Dimitrijević, B., Petrović, D., & Leutwyler, B. (2017). Implicitna uverenja nastavnika o učenicima romske i mađarske kulturne grupe. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 49 (1), 55–76. https://doi.org/10.2298/ZIPI1701055D (М24)
- Starčević, J., Dimitrijević, B., & Macura, S. (2016). Rethinking the role of pedagogical assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73–91. https://doi.org/10.26529/cepsj.54 (М24+)
- Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Cross-cultural field experience as a pre-service teacher preparation strategy for teaching Roma pupils in Serbia. Journal of Contemporary Educational Studies, 2, 46–62. (М24+) https://www.sodobna-pedagogika.net/en/archive/load-article/?id=1175
Остале активности
Учешће на пројектима:
1. Руковођење билатералним пројектом Позитивно образовање – доживљај психолошког благостања и остваривање оптималних образовних постигнућа Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу са седиштем у Јагодини и Педагошког факултета Универзитета у Источном Сарајеву, 2023.
2. Истраживач на пројекту Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Института за психологију Филозофског факултета у Београду и Института за интернационалну кооперацију у образовању, Универзитета за образовање наставника, Централна Швајцарска, Цирих, у периоду 2012 - 2014.
3. Истраживач на пројекту Serbian Education for Roma Inclusion: Understanding and assessing teachers’ intercultural sensitivity in Serbia Института за психологију Филозофског факултета у Београду, Института за интернационалну кооперацију у образовању Универзитета за образовање наставника, Централна Швајцарска, Цирих и Учитељског факултета у Врању, у периоду 2014 - 2017.
4. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR у периоду 2014 -2015.
5. Improving education effectiveness of primary schools – IEEPS, број 538992-LLP-1-2013-1-RS-COMENIUS-CM, у периоду 2015-2016.
6. EdLead 543848-TEMPUS-1-2013-RS-TEMPUS-JPHES (2016-2017).
2. Истраживач на пројекту Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Института за психологију Филозофског факултета у Београду и Института за интернационалну кооперацију у образовању, Универзитета за образовање наставника, Централна Швајцарска, Цирих, у периоду 2012 - 2014.
3. Истраживач на пројекту Serbian Education for Roma Inclusion: Understanding and assessing teachers’ intercultural sensitivity in Serbia Института за психологију Филозофског факултета у Београду, Института за интернационалну кооперацију у образовању Универзитета за образовање наставника, Централна Швајцарска, Цирих и Учитељског факултета у Врању, у периоду 2014 - 2017.
4. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR у периоду 2014 -2015.
5. Improving education effectiveness of primary schools – IEEPS, број 538992-LLP-1-2013-1-RS-COMENIUS-CM, у периоду 2015-2016.
6. EdLead 543848-TEMPUS-1-2013-RS-TEMPUS-JPHES (2016-2017).
Усавршавања:
Студијска путовања и мобилности:
1. Учешће у наставничкој мобилности (Ilia State University, School of Business, Technology and Education, Tbilisi, Georgija) (12.06.2023. – 16.062023.)
2. Педагошки факултет Универзитета у Љубљани, Словенија (од 15. до 20. марта 2015) у оквиру пројекта Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
3. Универзитет за образовање наставника, Цуг, Швајцарска (од 28. априла до 4. маја 2013; од 6. до 17. јануара 2014; од 11. до 19. августа 2014; од 17. до 22. августа 2015).
Едукације:
1. квалификовани администратор за Инвентар интеркултуралног развоја (Минхен, Немачка, од 20. до 23. маја 2014)
2. курс из области квалитативне и дискурс анализе при Филозофском факултету у Београду: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (од 13. до 17. септембра 2010)
3. курс из области квалитативне анализе података помоћу софтвера МАXQDA.
1. Учешће у наставничкој мобилности (Ilia State University, School of Business, Technology and Education, Tbilisi, Georgija) (12.06.2023. – 16.062023.)
2. Педагошки факултет Универзитета у Љубљани, Словенија (од 15. до 20. марта 2015) у оквиру пројекта Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, број 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR
3. Универзитет за образовање наставника, Цуг, Швајцарска (од 28. априла до 4. маја 2013; од 6. до 17. јануара 2014; од 11. до 19. августа 2014; од 17. до 22. августа 2015).
Едукације:
1. квалификовани администратор за Инвентар интеркултуралног развоја (Минхен, Немачка, од 20. до 23. маја 2014)
2. курс из области квалитативне и дискурс анализе при Филозофском факултету у Београду: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (од 13. до 17. септембра 2010)
3. курс из области квалитативне анализе података помоћу софтвера МАXQDA.
Област Интересовања:
Инклузија у образовању; Психологија у образовању; Интеркултурално образовање; Развојна психологија
Чланства у организацијама:
Друштво психолога Србије, Секција универзитетских наставника психологије образовања
Остали подаци:
Савет Факултета педагошких наука - члан Савета из реда наставника (2022. до данас)
Руководилац студијског програма ОАС Учитељ
Комисија за етичност психолошких истраживања Универзитет у Крагујевцу – члан (2020-2024.)
Комисија за контролу квалитета заједничког студијског програма Психологија, Универзитета у Крагујевцу члан (2019-2024.), председник (од 2024. до данас)
Комисија за припрему тестова и интервјуа за упис студената у прву годину основних академских студија - члан (2023/24.) (2024/25.)
Комисијa за процену социјалних вештина на пријемном испиту Факултета – члан (од 2015. до 2024.)
Члан Комисије за спровођење Конкурса за упис студената у прву годину основних студија ЗСП Психологија (2021/22)
Центар за издавачку делатност Факултета педагошких наука – члан издавачког савета (2018-2021.)
Центар за промоцију науке Факултета педагошких наука – члан програмског савета (2022-2024.)
Члан Организационог одбора међународне научне конференције Improving quality of education in elementary schools у организацији Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Института за педагошка истраживања и Завода за унапређивање образовања и васпитања и технички уредних зборника радова
Учешће у припреми и реализацији припремне наставе за пријемни испит за студијски програм Психологија
Аутор и реализатор акредитованог програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника Квалитетна настава III – Когнитивни аспекти успешног поучавања и учења
Руководилац студијског програма ОАС Учитељ
Комисија за етичност психолошких истраживања Универзитет у Крагујевцу – члан (2020-2024.)
Комисија за контролу квалитета заједничког студијског програма Психологија, Универзитета у Крагујевцу члан (2019-2024.), председник (од 2024. до данас)
Комисија за припрему тестова и интервјуа за упис студената у прву годину основних академских студија - члан (2023/24.) (2024/25.)
Комисијa за процену социјалних вештина на пријемном испиту Факултета – члан (од 2015. до 2024.)
Члан Комисије за спровођење Конкурса за упис студената у прву годину основних студија ЗСП Психологија (2021/22)
Центар за издавачку делатност Факултета педагошких наука – члан издавачког савета (2018-2021.)
Центар за промоцију науке Факултета педагошких наука – члан програмског савета (2022-2024.)
Члан Организационог одбора међународне научне конференције Improving quality of education in elementary schools у организацији Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Института за педагошка истраживања и Завода за унапређивање образовања и васпитања и технички уредних зборника радова
Учешће у припреми и реализацији припремне наставе за пријемни испит за студијски програм Психологија
Аутор и реализатор акредитованог програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника Квалитетна настава III – Когнитивни аспекти успешног поучавања и учења