Факултет педагошких наука

ФАКУЛТЕТ ПЕДАГОШКИХ НАУКА УНИВЕРЗИТЕТА У КРАГУЈЕВЦУ, ЈАГОДИНА Милана Мијалковића 14, 35000 Јагодина, Тел/Факс: +381 (0)35 8223-805, Тел: +381 (0)35 8222-262

СТРУЧНА ПРАКСА КАО ПУТ ДО НАЈБОЉИХ ПОСЛОВА


Четворо студената Факултета педагошких наука у Јагодини, део своје стручне праксе обавило је у Центру за креативну едукацију „Кућа знања“ у Београду у периоду од 11. до 15. марта 2019.

Током дана проведених у овом центру, наши студенти са студијског програма Учитељ, имали су прилику да раде са ученицима од 1. до 5. разреда основне школе. Тиме су добили и нову димензију учитељског позива јер су учествовали у реализацији ваннаставних активности за децу која у ову установу долазе пре или после часова редовне наставе.

Студенти су индивидуално радили са децом, осмишљавали и реализовали креативне и едукативне радионице, припремали ученике за такмичења, а у сарадњи са ментором организовали обилазак музеја „Никола Тесла“ и обиласке других институција попут Народне библиотеке Србије.

То је свакако била и одлична прилика да руководиоцима ове приватне образовне установе која се налази у срцу Београда на Врачару, представе знања и компетенције које су стекли на нашем факултету, и тиме себи отворе могућности за стално запослење.

ПРОМОЦИЈА КЊИГЕ “ОД ЗНАКА ДО ХИПЕРТЕКСТА“


Факултет педагошких наука у Јагодини и Агенција Сербика из Београда, позивају вас на промоцију заједничког издања – монографије “Од знака до хипертекста“, проф. др Мирка Милетића и проф. др Марка Ђорђевића.

У књизи “Од знака до хипертекста“, комуникологији као интердисциплинарној науци о комуницирању, приступљено је кроз једанаест садржинских целина, на иновативан, научно утемеЉен и теоријски развијен начин, уз указивање на најважније парадигме у истраживању, разумевању и објашњењу сложеног феномена комуницирања.

У свим анализама и поставкама проблематизује се једна од најважниих тема у савремености – међузависност медија и друштва, са становишта последица које битно измењена медијасфера изазива у друштву, тј. друштвеној структури, односима и процесима, посебно када је реч о новим стартегијама и техникама медијског као социјалног инжењеринга.

О књизи ће говорити рецензенти, проф. др Дивна Вуксановић са Факултета драмских уметности у Београду, проф. др Добривоје Станојевић са Факултета политичких наука у Београду и проф. др Илијана Чутура са Факултета педагошких наука у Јагодини.

Очекујемо вас!

 

Понедељак, 18. март 2019. у 13 часова
Амфитеатар ФПНJ

ПУТОКАЗИ КУЛТУРЕ 2019.

ОКРУГЛИ СТО – ИНОВАТИВНИ НАСТАВНИ МОДЕЛИ И КВАЛИТЕТ УНИВЕРЗИТЕТСКОГ ОБРАЗОВАЊА


У петак 29. марта 2019. на Факултету педагошких наука у Јагодини, биће одржан округли који представља почетак дисеминације остварених резултата на ДИМоТ пројекту који се реализује у партнерству са Педагошким факултетом у Копру.

Руководиоци билатералног пројекта “Претпоставке и могућности развијања иновативних модела наставе у функцији остваривања транспарентности универзитетског образовања и подизања конкурентности на домаћем и иностраном тржишту знања“, проф. др Емина Копас-Вукашиновић и проф. др Јурка Лепичник-Водопивец, представиће реализоване кораке, а сарадници и аутори на пројекту, говориће о својим искуствима, реализованим акривностима и истраживачким резултатима.

У оквиру овог округлог стола биће представљен и тематски зборник међународног значаја “Innovative Teaching Models in the System of University Education: Opportunities, Challenges and Dilemmas“.

ХУМАНИТАРНА АКЦИЈА СТУДЕНАТА ФПНЈ ЗА ТОДОРА ГЛИШИЋА


Студенти Факултета педагошких наука у Јагодини, у среду 13. марта 2019, организују хуманитарну акцију прикупљања новчаних средстава за помоћ дечаку Тодору Глишићу коме је дијагностификована церебрална парализа.

На централном градском тргу у Јагодини, наши студенти ће од 9 до 17 часова прикупљати новчана средства и изводити пригодан музичко-сценски перформанс уз пратњу гитара.

Донације је могуће упутити и телефонским путем, слањем СМС порука на број 3030.

УПИШИ 340 И ПОШАЉИ СМС НА 3030!

Тодорова трансплантација матичних ћелија заказана за април може да буде одложена јер није сакупљено довољно новца.Тодор не сме да чека јер постоји прецизан временски рок између трансплантација.

ФПНЈ ЧЛАН ЕВРОПСКЕ МРЕЖЕ УЧИТЕЉСКИХ ФАКУЛТЕТА “СИМПОСИОН“


Факултет педагошких наука у Јагодини постао је члан европске асоцијације учитељских факултета „Симпосион”.
„Симпосион” је европска мрежа учитељских факултета, а замишљена је као платформа за развој и подстицање сарадње и промовисања међународне димензије, тј. интернационализације у области образовања.
Сарадња је заснована на поверењу и заједничкој жељи да се допринесе процесу интернационализације факултета који су чланови мреже.

http://www.symposionnetwork.com/this-is-us.html?fbclid=IwAR13KqKcYuLghLVTb4EkWAMjbvwafYrd607GdACky5Tlhwmu37xLktbBaJQ

ПРЕДСТАВЉАЊЕ ФАКУЛТЕТА ПЕДАГОШКИХ НАУКА У ЈАГОДИНИ У СРЕДЊИМ ШКОЛАМА


PR&Design Тим започео је промотивне активности и представљање Факултета на сајмовима образовања и у средњим школама.

Ове недеље посетили смо средње школе у Алексинцу и Деспотовцу. Разговарали смо са будућим студентима, представили им студијске програме и упознали их са бројним предностима студентског живота у Јагодини.

ОБЈАВЉЕН ТЕМАТСКИ ЗБОРНИК МЕЂУНАРОДНОГ ЗНАЧАЈА “INNOVATIVE TEACHING MODELS IN THE SYSTEM OF UNIVERSITY EDUCATION: OPPORTUNITIES, CHALLENGES AND DILEMMAS“


 

Тематски зборник међународног значаја Innovative Teaching Models in the System of University Education: Opportunities, Challenges and Dilemmas приредиле су проф. др Емина Копас-Вукашиновић (Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина) и проф. др Јурка Лепичник-Водопивец (Педагошки факултет Универзитета у Приморском, Копар, Словенија).

Ова публикација је резултат рада сарадника на билатералном пројекту „Assumptions and possibilities of developing innovative models of teaching in the function of accomplishing transparency of university education and raising the competitiveness in the national and international market of knowledge” („Претпоставке и могућности развијања иновативних модела наставе у функцији остваривања транспарентности универзитетског образовања и подизања конкурентности на домаћем и иностраном тржишту знања) (2017‒2019).

У Зборнику је представљено 18 ауторских и коауторских оригиналних научних радова, рецензираних од стране универзитетских наставника из Чешке Републике, Хрватске, Словеније, Македоније и Србије.
Публикација је доступна на интернет страници: https://pefja.kg.ac.rs/tematski-zbornici/.

КЉУЧНА УЛОГА ВАСПИТАЧА И УЧИТЕЉА У УНАПРЕЂЕЊУ МЕНТАЛНОГ ЗДРАВЉА ДЕЦЕ


Свесни кључне улоге васпитача и учитеља и важности систематског рада у заштити и унапређењу здравља деце, на Факултету педагошких наука у Јагодини смо још пре једанаест година у студијске програме увели низ предмета којима је циљ едукација будућих васпитача и учитеља у вези са активностима за заштиту менталног здравља деце. Реч је о предметима; Интеракција и комуникација у васпитном раду, Психологија менталног здравља, Психолошко саветовање у васпитном раду, Психотерапијске технике у васпитном раду, Превенција поремећаја у понашању.

Учећи вештине социјалне интеракције и комуникације, факторе развоја психопатолошких феномена у детињству и младости, упознајући се са ризико факторима и сопственом улогом у развоју емоционалних компетенција деце, будући учитељи и васпитачи се припремају да раде са децом водећи рачуна о њиховом менталном здрављу. Они то чине овладавајући принципима психолошог саветовања и могућностима примене психотерапијских техника у васпитном раду, учећи притом децу вештинама потребним за суочавање са стресом, интензивним емоционалним притиском у школи, породици и са вршњацима.

Осим тога на Факултету педагошких наука у Јагодини, дуги низ година, саставни део пријемног испита јесте и процена социјалних компетенција кандидата, будућих учитеља и васпитача. Путем интервјуа са кандидатом, трочлана комисија процењује, измедју осталог, комуникациони стил, контролу емоционалног реаговања кандидата и њихову просоцијалну оријентацију полазећи од сазнања да само социјално компетенти васпитачи и учитељи могу бити оно што психологија менталног здравља назива „финим штимерима неуралне структуре“ у развојном добу.

Потпуно свесни тешкоћа са којима се носе савремени студенти, формирали смо и Тим за психолошку подршку студентима, састављен од психолога са сертификатима из различитих психотерапијских праваца, који са студентима обаве на стотине разговора у току академске године и одрже низ радионица чији је циљ стицање вештина овладавања стресом, контроле анксиозности и депресивности.
Психологија менталног здравља у оквиру концепта примарне превенције, апострофира носиоце заштите и унапредјења менталног здравља које представљају „кључне особе“ у које поред родитеља спадају и васпитачи, учитељи и наставници.

Уводјењем ових предмета у студијске програме за образовање васпитача и учитеља, у први план смо истакли неопходност да они који раде са децом на предшколском и раном школском узрасту, стекну знања и компетенције, не само о томе како децу научити да читају, пишу, рачунају итд, већ и о томе колико је важно ментално здравље и како га унапредити и заштитити.

ЗНАЊЕ И ОБРАЗОВАЊЕ ОТВАРАЈУ СВА ВРАТА – КЉУЧ ЈЕ У РУКАМА НАШИХ НАЈБОЉИХ СТУДЕНАТА


У оквиру програма стручне праксе, који реализује светска омладинска организација “AIESEC”, наш студент МАС Стефан Љубомировић тренутно обавља стручну праксу у Шпанији, надомак Валенсије.

Ова стручна пракса, у трајању од три месеца, обухвата наставне активности, поучавање енглеског језика и других наставних области на енглеском језику, али и ваннаставне активности са децом које такође подразумевају коришћење енглеског језика са децом у свакодневним ситуацијама.

Поучавајући ученике из Шпаније и Марока, заједно са учитељима из Америке, Канаде, Велике Британије и Бразила, Стефан говори да су знања која је стекао на Факултету педагошких наука у Јагодини итекако корисна и применљива у раду са децом и у иностранству.