T2
A
Akademsko pisanje
Kratak vodič kroz akademsko pisanje
Akademsko pisanje – vežbe
V
Vaspitanje za humane odnose među polovima – Izborni predmet 5 PV, DV
Vaspitanje mladih za humane odnose među polovima, Doc. dr Margit Savović
Priprema
G
Govorne veštine i komunikacija
D
Detinjstvo i prava deteta-izborni modul
Literatura
Participacija učenika i autoritet nastavnika
Participativna prava deteta i pojam razvojnih mogućnosti
Razvojno psihološki aspekt konvencije o pravima deteta
Razvojne kompetencije kao osnova prava deteta na participaciju
Slika deteta u medijima Srbije
Prava deteta u školi-osnova za intervju
Kontinuitet i diskontinuitet u vaspitanju
1. Detinjstvo i kultura
2. Detinjstvo u savremenom svetu
3a. Slika deteta u medijima-Berlin
4. Konvencija o pravima deteta
5. Prava deteta i obrazovanje
6. Participacija
Dečija igra i stvaralaštvo – Izborni predmet 8
Operativni program
Karakteristike dečije igre i stvaralaštva
DEČIJA IGRA I SVARALAŠTVO
Dečija igra, stvaralaštvo i razvoj II
Vaspitanje igrom III
Uslovi i postupci za razvijanje stvaralaštva IV
Didaktika
Operativni plan nastave U
Operativni plan nastave PV
Operativni plan nastave DV
Sadržaji za prvi kolokvijum
Sadržaji za drugi kolokvijum U; DV
Sadržaji za drugi kolokvijum
Sadržaji za treći kolokvijum DV
Sadržaji za treći kolokvijum U
Primer testa iz Didaktike
Osnovni didaktički pojmovi
Klasifikacija nastave
Organizacija nastave
Nastavni plan
Nastavni program
Nastavni plan i program za 1,2,3,4. razred sa nastavnim planom i programom za 3. razred
Pravilnik o nastavnom programu za IV razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja
Pravilnik o nastavnom planu i programu za sticanje obrazovanja u četvorogodišnjem trajanju u stručnoj školi za područje rada ekonomija, pravo i administracija-oblast ekonomija
Saznavanje u nastavi
Saznavanje u nastavi
Nastavni principi
Oblici nastavnog rada-vežbe
Grupni oblik rada – vežbe
Verbalne nastavne metode
Metoda demonstracije-vežbe
Tekst metode-vežbe
Metoda laboratorijskih i praktičnih radova
Pravilnik o ocenjivanju učenika osnovne škole
dr Grozdanka Gojkov, Dokimologija
Didaktički elementi heurističkog modela nastave u funkciji inoviranja nastavnog procesa
Zadaci za praksu 1 – Ciljevi, zadaci i ishodi nastave
Zadaci za praksu 2 – Protokol za praćenje artikulacije časa
Zadaci za praksu 3 – Protokol za praćenje oblika, metoda i sredstava
Zadaci za praksu 4 – Zadaci za praksu
E
Engleski jezik (stručni)
Engleski jezik struke ESP – silabus
Z
Zeleni putokazi
I
Inkluzivno obrazovanje – master PV (II godina)
Program predmeta
Zakon o osnovama sistema 2013
Zadatak I
Zadatak II
ETF – Nacionalni izvestaj za Srbiju
Indeks za inkluziju
Salamanka – saopštenje
Uloga asistenta za podršku učenicima romske nacionalne manjine
Vodič za unapređivanje inkluzivne obrazovne prakse
Inkluzivno obrazovanje – teorija i praksa (master)
za studente upisane 2016. godine
Program predmeta U
Program predmeta PV
Program predmeta DV
Molba za prijem studenata u predškolsku ustanovu
Molba za prijem studenata u osnovnu školu
Potvrda iz PU o izradi pedagoškog profila i plana aktivnosti
Potvrda iz škole o izradi pedagoškog profila i plana aktivnosti
Školska 2016/2017.
Uputstvo za izradu predispitne obaveze
Uputstvo za izradu Izveštaja o inkluzivnosti DV
Školska 2017/2018.
Program predmeta master DV
Program predmeta master PV
Program predmeta master U
Predispitni zadaci U
Predispitni zadaci PV
Predispitni zadaci DV
Inkluzija u obrazovanju
Program predmeta
Formulari i uputstva za predispitnu obavezu
Primeri dobrih zadataka sa prakse
Obaveštenje (doškolovanje)
Predispitne obaveze studenata
Predispitne obaveze 2017/2018
Predispitne obaveze i zadaci za praksu U PV
Predispitne obaveze DV
Interakcija i komunikacija u vaspitanju
Interakcija u vaspitnom radu
Ličnost deteta-faktor u kreiranju pedagoške interakcije
Ličnost pedagoškog radnika
Pervazivni poremećaji
Položaji i uloge
Razvojna odstupanja
Interakcija-tekstovi za studente
Interkulturalno obrazovanje
Program predmeta – školska 2016/2017
Kritika starih i nova značenja kulture
J
Jezičke igre u govornom razvoju
Imanentnometodička interpretacija
Ispitna pitanja
K
Književni žanr u nastavi (modul)
Književnost za decu
M. Milinković, Istorija srpske književnosti za decu i mlade (prvi kolokvijum)
Marjanović, Đuricković, knj. 1 (prvi kolokvijum)
Milovan Danojlić, Naivna pesma (prvi kolokvijum)
Novo Vuković, J. J. Zmaj (prvi kolokvijum)
Novo Vuković (prvi kolokvijum)
T. Petrović, Istorija srpske književnosti za decu (prvi kolokvijum)
Književnost za decu i mlade u književnoj kritici, knj.1 (drugi kolokvijum)
Književnost za decu i mlade u književnoj kritici, knj.2 (drugi kolokvijum)
M. Milinković, Istorija srpske književnosti za decu i mlade (drugi kolokvijum)
M. Milinković, Strani pisci za decu i mlade (drugi kolokvijum)
N. Vuković, Uvod u književnost za djecu i omladinu (drugi kolokvijum)
Petar Pijanović, Naivna priča (drugi kolokvijum)
Ivo Zalar Dečji roman (treći kolokvijum)
M. Milinković, Strani pisci za decu i mlade (treći kolokvijum)
N. Vuković, Uvod u književnost za djecu i omladinu (treći kolokvijum)
V. Marjanović, M. Đuričković, Književnost za decu i mlade u književnoj kritici, knj. 1 (treći kolokvijum)
V. Marjanović, M. Đuričković, Književnost za decu i mlade u književnoj kritici, knj. 2 (treći kolokvijum)
Uspavana lepotica
Pepeljuga
Mala sirena
Srpska drama za decu, Branislav Kravljanac
Pojam i ime književnosti za decu
Grozdana Olujić Poetika bajke
Ivo Zalar Dečji roman
Grozdana Olujić Međužanrovski odnosi:bajka i fantastična priča
Novo Vuković Specifičnost fantastičnog u književnosti za djecu
Narodna književnost u funkciji književnosti za decu
O dječjoj priči, Milan Crnković
Konstruktivno rešavanje sukoba
Kurikulumi predškolskog vaspitanja – Master PV
Osnovne informacije studentima 2018.
KVP Japan
KPV Socijalna dimenzija
Polazišta i klasifikacija
Kurikulumi predškolskog vaspitanja
Ispitna pitanja
M
Medijska pismenost
Metodika vaspitnog rada DV – master
Vaspitni postupci roditelja prema adolescentima
Podsticanje učenika pohvalom i nagradom
Socijalna interakcija
Moralni razvoj i moralno vaspitanje
Ispitna pitanja
Operativni program
Osnovne informacije
Metodika vaspitno-obrazovnog rada
Dečja igra
Osnovne informacije studentima za školsku 2017/2018. godinu
MVOR – Ciljevi, zadaci i zahtevi za ustanovu i vaspitača
Uvod u Metodiku vaspitno-obrazovnog rada
Načela vaspitno-obrazovnog rada
Zadaci i zahtevi za ustanovu i vaspitača
Načela predškolskog vaspitanja i obrazovanja
Povezivanje PU sa društvenom sredinom
Posmatranje dečjeg ponašanja i praćenje razvoja
Evaluacija rada vaspitača
Delatnosti predškolske ustanove
Saradnja predškolske ustanove i porodice u pripremi dece za školu
Priprema dece za školu: Saradnja porodice i predškolske ustanove
Saradnja predškolske ustanove i škole u pripremi dece za polazak u školu
Razvoj voljnog ponašanja, voljne kontrole i samokontrole
Metodika likovnog vaspitanja
Područja rada – ciljevi
Morin Koks – Dečiji crtež
Bogomil Karlavaris – Razvoj dečijeg crteža
Obrazac za analizu aktivnosti
Obrazac za pripremu za usmerenu aktivnost
Zadaci za praksu
Preporučena literatura – PV III godina
Skripta za pripremu kolokvijuma i ispita vizuelne komunikacije 1
Metodika muzičkog vaspitanja
Muzičke sposobnosti (vaspitači)
Ispitna pitanja za vanredne studente
Metodika nastave engleskog jezika na ranom uzrastu
Ispitna pitanja, pripremila Vera Savić
Metodika nastave likovne kulture
Morin Koks – Dečiji crtež
Bogomil Karlavaris – Razvoj dečijeg crteža
Spisak literature
Obrazac za analizu časa praktične nastave
Preporučena literatura – U III godina
E-skripta – I deo U III godina
Pisana priprema – šablon
Metodika nastave matematike
Aleksandra Mihajlović
Nenad Vulović
Metodika nastave muzičke kulture
Protokol za praćenje časa
Nastavni program za predmet Muzička kultura u I i II razredu osnovne škole
Nastavni program za predmet Muzička kultura u III razredu osnovne škole
Nastavni program za predmet Muzička kultura u IV razredu osnovne škole
Metodika nastave prirode i društva
Zadatak za praksu – Upitnik za analizu udžbenika (III godina Učitelj)
Globalni i operativni plan-zadatak za praksu III godina
Upitnik
Opšti standardi postignuća-Priroda i društvo
Materijali za evaluaciju časova
Protokol za evaluaciju časa
Primer popunjenog protokola
Uputstvo za korišćenje protokola
Uvodni deo časa-teorija
Zadaci za praksu
Priprema za čas heurističke nastave
Sadržaji nastave PiD-sličnosti i razlike
Heuristička nastava
Metodika nastave srpskog jezika i književnosti
Ispitna pitanja – 3.10.2014.
Žanrovske osobenosti
Dramski govor
Pitanja za prvi kolokvijum
Metodika nastave fizičkog vaspitanja
Metodika rada domskog vaspitača
Ispitna pitanja
Plan rada
Prilog
Zadaci za praksu
Metodika rada u domskim i specijalizovanim vaspitno-obrazovnim ustanovama
Uputstvo za izradu seminarskog rada MRUDISU
Metodika razvoja govora
Ispitna pitanja – 3.10.2014.
Orijentaciona mapa
Metodika upoznavanja okoline – Ekološko vaspitanje
Društvo
Lična higijena
Saobraćaj
Vazduh
Zagađivanje vode
Zemljište
Živa priroda
Metodički praktikum razvoja govora
Literatura za pripremanje nastave
Obrazac pripreme
Obrazac za analizu
Pomoćni materaijal (fonetska gimnastika)
Metodologija pedagoških istraživanja
Ispitna pitanja
Metodologija istraživanja u vaspitno-obrazovnom radu – PPM
Metodologija pedagoških istraživanja – uvod
Metodologija pedagoških istraživanja – osnove i naučni metod
Metodologija pedagoških istraživanja – osnovni činioci, merenje i merni instrumenti
SPSS – priprema šifrarnika i baze
SPSS – kategoričke i numeričke varijable, hi-kvadrat i t-test
Modeli organizacije rada u domu
Dopunska literatura za pripremu kolokvijuma i ispita
Muzička kultura
Ispitna pitanja – Vaspitač u domovima
N
Nastava gramatike u osnovnoj školi (izborni predmet)
O
Održivi razvoj životne sredine
Ekološki izazov – knjiga (173Mb)
Atmosfera
Atmosfera
Ekološki otisak
Osnovi ekologije
Osnovi ekologije
Voda i zemljište
Voda i zemljište
Energija i mineralni resursi
Energija i mineralni resursi
Opšta higijena
Lična higijena i bolesti
Dezinfekcija i sterilizacija
HIV i AIDS
Opšta higijena
Zivotna sredina i komunalna higijena
Osnove antropomotorike II – Izborni 6
Osnove vizuelne umetnosti I
Skripta (prvi deo)
Skripta (drugi deo)
Osnove domske pedagogije
Program predmeta
Ispitna pitanja
Zadaci za praksu
Osnove informatike
Osnove komunikologije
Osnove prirodnih nauka PV, DV
Botanika
Klasifikacija
Monokotile, dikotile
Herbarijum
Značaj biljaka za čoveka
Beskičmenjaci
Kičmenjaci
Osnovi ekologije
Šume
Ekosistemi kopnenih voda i suvozemni ekosistem
Uticaj čoveka na prirodu
Nacionalni parkovi Srbije
Rečnik
Osnovna svojstva materije
Osnovne karakteristike reljefa
Vidovi energije
Zemljine sfere
Osnove prirodnih nauka U
Osnovna svojstva materije
Vidovi energije
Svetlosno i toplotno zračenje Sunca
Magnetizam i elektricitet
Hemijski elementi i jedinjenja
Hidrosfera
Atmosfera
Litosfera i zemljište
Prirodna i veštačka goriva
Osnovne karakteristike reljefa
Geografija Srbije
Botanika
Klasifikacija
Monokotile,dikotile
Herbarijum
Značaj biljaka za čoveka
Beskičmenjaci
Kičmenjaci
Osnovi ekologije
Šume
Ekosistemi kopnenih voda i suvozemni ekosistem
Uticaj čoveka na prirodu
Nacionalni parkovi Srbije
Rečnik
Osnove fizičkog i zdravstvenog vaspitanja
Preporučena literatura
Ispitna pitanja
P
Pedagoška komunikologija
Plan i program
Ispitna pitanja
Pedagoška psihologija
Motivacija 2018
Strategija suočavanja sa školskim neuspehom 2018
Literatura
AUN Priručnik
Pisa 2009
PISA – Prezentacija Pavlovic Baucal
Zračenje
Pijaze u odeljenju
Vežba II
Vežba III
PISA u Srbiji 2009
Praksa
Strategije suočavanja sa školskim neuspehom
Linkovi
Nova slika starog sveta:
Hans Rosiling on Population Growth
Yes they can!
Asia’s rise – how and when | Hans Rosling
Razvoj naučnih pojmova u nastavi poznavanja prirode Vesna Petrović
Sociokulturni pristup razvoju: Teorija vigotskog
Sistemska priroda pojma
Razvoj pojmova – Vigotski
Ne primeri tablica
Pojam o pojmu
Primeri tablica
Vežbanje pojmovi
Percepcija i Pojam
Radionica – pojam NASELjE
Sociokulturni pristup razvoju: Teorija vigotskog
Sistemska priroda pojma
Aktivno učenje
Oblici učenja
Školska fobija-letak
Slučaj
Strah od odgovaranja
Učenje
Pamćenje
Porodična pedagogija
Ispitna pitanja – I, II, III kolokvijum
Prevencija poremećaja u ponašanju
Spremnost na promenu ponašanja
Osnovne informacije studentima
Osnove upravljanja ponašanjem i tehnike nadzora
Depresivno dete
O teoriji i praksi prevencije
Priprema za samostalan istraživački rad studenata
Prosocijalno i socijalno odgovorno ponašanje
Socijalno ponašanje pojedinca u sistemu usvojenih društvenih normi
Agresivno ponašanje dece i mladih
Dečija razdražljivost
Dete sa poteškoćama u koncentraciji
Dete koje se previše prilagođava
Razdraženo dete
Prevencija poremećaja u ponašanju – PPM
Osnovne informacije studentima
Predškolska didaktika
Predškolska pedagogija PV
Fizičko vaspitanje
Fizičko vaspitanje predškolske dece I
Fizičko vaspitanje predškolske dece II
Fizički razvoj dece predškolskog uzrasta u predškolskim programima u Srbiji
F. Frebel o predškolskom vaspitanju i obrazovanju
Osnovne informacije o nastavnim aktivnostima
Predškolska pedagogija kao naučna disciplina
Osnovni pojmovi
J.A. Komenski
M. Montesori
Program pedagoško-psihološko metodičkog obrazovanja nastavnika
Didaktika
Liderstvo u obrazovanju
Obrazovna efektivnost i razvoj škola
Pedagoška psihologija
Rad sa darovitim učenicima
Razvojna psihologija
R
Rad sa darovitim učenicima – izborni predmet
Rad sa darovitim učenicima PPM
Razvoj i učenje dece ranih uzrasta
Uvod
Brošura – Ulaganje u obrazovanje u ranom detinjstvu u Srbiji
Organske osnove psihičkog života
Prenatalni razvoj
Novorođenče
PAŽNjA – tekst udžbenik
PRAKSA
Pamćenje
Opšte zakonitosti (tendencije) u psihofizickom razvoju
Organske osnove psihičkog života
Zakonitosti psihofizičkog razvoja
SIMBOLIČKA FUNKCIJA i govor za priručnik
Socio-emocionalni razvoj i odstupanja 2017
Pamćenje
Razvojna psihologija
Literatura 2018.
Udžbenik
Adolescencija, Jelena Vranješević
Stadijum konkretnih operacija
Grafičke zamene-oslonci za izvođenje operacija
Primer dobre upotrebe slike kao oslonca za mentalni proces u udžbeniku
Primer slike u udžbeniku koja nije podrška za izvođenje mentalnih operacija
Kako raste pamet
Olovka piše srcem
Dečiji crteži – predškolski uzrast
Retorika
S
Slikanje
Srpski jezik
Materijal za vežbe Srpski jezik – vaspitači
Materijal za vežbe Srpski jezik 1 – U
Istorija srpskog književnog jezika – Srpski jezik I
Srpski jezik 2 (pravopis)-vežbanje
Srpski jezik 2 U-vežbanje
Priprema za kolokvijum (2010/11)
Priprema za kolokvijum 2 (2010/11)
Priprema za kolokvijum
Priprema za ispit Srpski jezik 1 (2009/2010)
Priprema za ispit Srpski jezik 2 (2009/2010)
Priprema za ispit Srpski jezik 1-učitelji
Priprema za ispit Srpski jezik 2-učitelji (Sintaksa)
Zadaci za vežbanje za studente na doškolovanju
Scenska umetnost
Adrian Negru (odlomci)
Spisak literature
T
TEFL – Izborni predmet 7 – silabus
TEYL – Izborni predmet 8 – silabus
Teorija i praksa kurikuluma
Uputsvo za pisanje eseja
Prezentacija 1 – Suština i koncepcije kurikuluma
Prezentacija 2 – Struktura kurikuluma
Prezentacija 3 – Ciljevi i zadaci
Ishodi učenja
Obrazovni standardi
Ocenjivanje zasnovano na standardima
Školska dokumentacija
Školsko razvojno planiranje
Matrica postignuća
Obrazovni standardi
Tema eseja
Integrisani kurikulum
Tema eseja
Tehnike učenja-master DV
Tehnike učenja
Vodič za učenje
Ispitna pitanja
Primer prikaza monografije
U
Uvod u pedagogiju
Ispitna pitanja iz predmeta Uvod u pedagogiju
Uvod u proučavanje književnosti
Ispitna pitanja
Tekstovi – vežbe
F
Filozofija sa etikom
Š
Školska i porodična pedagogija