Raising teacher awareness of dyslexia and inclusive practices
Назив пројекта: Raising teacher awareness of dyslexia and inclusive practices
Носиоци пројекта: Универзитет Ланкастер, проф. Јудит Кормош, и Универзитет у Јорку, др Бимали Индраратхне, Велика Британија.
Учесници: из Европе: Србија, Босна и Херцеговина, Албанија и Косово; из Азије: Бангладеш, Бутан, Непал, Малдиви, Пакистан и Шри Ланка; сви учесници су представљени са по два експерта за методику наставе енглеског језика и инклузију са државних универзитета.
Учесници пројекта из Србије: доц. др Вера Савић, Универзитет у Крагујевцу, Факултет педагошких наука у Јагодини, доцент у пензији, и проф. др Данијела Прошић-Сантовац, Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет, ванредни професор на одсеку Англистика.
Циљ пројекта: анализа инклузивног контекста на националном нивоу, креирање националног програма обуке наставника енглеског језика за рад са ученицима са дислексијом, и примена тог програма у облику једнодневног семинара за 20 наставника енглеског језика; праћење промена у пракси учесника.
Трајање пројекта: од новембра 2022. до августа 2023. год.
Активности: 1.) новембар 2022. – Zoom састанак 16.11.2022. са циљем упознавања учесника са пројектом, пројектним материјалима и задацима на Moodle платформи Универзитета Ланкастер, као и са темпом њихове израде; 2.) новембар-децембар 2022 – израда задатака на Моодле платформи Ланкастер универзитета; 3.) јануар 2023 – анализа националног инклузивног контекста, креирање једнодневног националног програма обуке наставника енглеског језика, и креирање једне једносатне радионице из програма за демонстрацију; 4.) 27-28. јануар 2023. – учешће на програмским активностима у Будимпешти са циљем презентовања свих материјала и демонстрације активности за обуку наставника на националном нивоу; 5.) фебруар 2023. – реализација националне обуке на једнодневном семинару за наставнике енглеског језика; 6.) март 2023 – извештавање о спроведеној обуци и планирање праћења ефеката пројекта на Зоом састанку за све учеснике пројекта; 7.) август 2023. – интервјуи са учесницима обуке са циљем утврђивања ефеката пројекта и извештавања о њима.
Докторанди Факултета педагошких наука укључени у пројекат: од јануара 2023. до јуна 2023. следећа три студента Докторских студија – методика наставе енглеског језика радиће са доц. др Вером Савић на адаптацији наставног материјала за рад са ученицима са дислексијом, његовој примени у редовној и допунској настави, и праћењу ефеката у учењу енглеског језика, посебно развоја вештине читања и писања: 1. Анђелија Огњановић; 2. Душица Кандић-Најић; и 3. Тамара Брадоњић.