Fakultet pedagoških nauka

FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, Tel/Faks: +381 (0)35 8223-805, Tel: +381 (0)35 8222-262

dr Sunčica Macura

Ime, srednje slovo, prezime: Sunčica V. Macura
Zvanje: Redovni profesor
Datum rođenja: 29.1.1961.
Uža naučna odnosno umetnička oblast: Specijalno pedagoške i psihološke nauke (interpolarni nivo)
Katedra: Katedra za društveno-humanističke nauke
Kabinet: Kabinet za psihologiju, II sprat
Telefon:
e-mail: suncicamacura@gmail.com
Konsultacije: Konsultacije se održavaju preko zum aplikacije u dogovoru sa studentima, javiti se na email profesorke

Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:

Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina

Akademska karijera

Promena Godina Institucija Oblast
Izbor u zvanje 2017. Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina Specijalno pedgoške i psihološke nauke (interpolarni nivo)
Doktorat 2005. Pedagoški fakultet, Univerzitet u Ljubljani Podučavanje na nivou razredne nastave
Magistratura 1999. Filozofski fakultet Univerzitet u Beogradu Psihologija
Diploma 1985. Filozofski fakultet Univerzitet u Beogradu Školska psihologija-pedagogija

Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama

  1. Inkluzija u obrazovanju, OAS Učitelj, OAS Vaspitač u predškolskim ustanovama, OAS Vaspitač u domovima
  2. Psihološke osnove vaspitnog rada u domu učenika, OAS Vaspitač u domovima
  3. Inkluzija u praksi, MAS Učitelj
  4. Saradnja i timski rad u inkluzivnom obrazovanju, MAS Učitelj
  5. Inkluzivno obrazovanje, MAS Profesor predmetne nastave
  6. Prava deteta, obrazovanje i inkluzija, MAS Obrazovne politike
  7. Savremeni trendovi u obrazovanju, MAS Liderstvo u obrazovanju
  8. Inkluzivno obrazovanje, OSS SMSV

Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama

  1. Obrazovanje, socijalna pravda i inkluzija

Reprezentativne reference

  1. Macura, S. 2022. Inkluzija u obrazovanju. Škola za svu decu. Jagodina: Fakultet pedagoških nauka.
  2. Macura, S., Čuk, I. and Peček, M. 2019. Beliefs of student teachers in Serbia and Slovenia about supporting vulnerable pupils in learning and social participation. European Journal of Special Needs Education. DOI: 10.1080/08856257.2019.1607660.
  3. Peček, M., Macura, S. 2019. Defining the Boundaries of Inclusion within Compulsory Education and Teacher Education. In P. Zgaga (Ed.) Inclusion in Education: Reconsidering Limits, Identifying Possibilities, pp. 45-69. Berlin: Peter Lang.
  4. Starčević, J., Dimitrijević, B., Macura, S. 2016. Rethinking the Role of Pedagogical Assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73-91.
  5. Peček, M., Macura-Milovanović, S., Vujisić-Živković, N. 2014. The cultural responsiveness of teacher candidates towards Roma pupils in Serbia and Slovenia – case studies. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 40 (4), 359-376.
  6. Peček, M., Macura-Milovanović, S. 2014. Do admission criteria for teacher education institutions matter? A comparative study on beliefs of student teachers from Serbia and Slovenia about inclusive practices. Teachers and Teaching: theory and practice, 21 (3), 260-276.
  7. Macura Milovanović, S., Batarelo Kokić, I., Džemidžić Kristiansen, S., Gera, I., Ikonomi, E., Kafedžić, L., Milić, T., Rexhaj, X., Spasovski, O., Closs, A. 2014. Dearth of early education experience: a significant barrier to educational and social inclusion in the Western Balkans. International Journal of Inclusive Education, 18 (1), 36–54.
  8. Macura-Milovanović, S., Munda, M., Peček, M. 2013. Roma pupils' identification with school in Slovenia and Serbia: Case studies. Educational Studies, 39 (5), 483-502.
  9. Macura-Milovanović, S., Peček, M. 2013. Attitudes of Serbian and Slovenian student teachers towards causes of learning underachievement amongst Roma pupils. International Journal of Inclusive Education, 17 (6), 629-645.
  10. Peček, M., Macura-Milovanović, S. 2012. Who is responsible for vulnerable pupils? The attitudes of teacher candidates in Serbia and Slovenia. European Journal of Teacher Education, iFirst article, 1-20.

Ostale aktivnosti

Učešće na projektima: • Bilateralni naučni projekat MPNTR Priprema budućih prosvetnih radnika za rad u inkluzivnom okruženju, u okviru naučne i tehnološke saradnje između Republike Srbije i Republike Slovenije za 2016. i 2017. godinu, koautor projekta,

• Harmonizacija i modernizacija programa obrazovalja učitelja u Srbiji (HAMOC, 516762-Tempus-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR), kontakt osoba za Univerzitet u Kragujevcu;

• Master program Obrazovne politike (159074-TEMPUS-1-2009-1-RS-TEMPUS-JPCR), nastavnik na predmetu Prava deteta, obrazovanje i inkluzija;

• Master program za predmetne nastavnike (MASTS, TEMPUS JP-511170-2010), nastavnik na predmetu Inkluzivno obrazovanje;

• Reforma kurikuluma u obrazovanju učitelja (JEP-41074-2006), član radne grupe za definisanje nove koncepcije prijemnog ispita na Pedagoškom fakultetu u Jagodini.
Usavršavanja: • Univerzitet u Ljubljani, Pedagoški fakultet, 2015
• Katolički Univerzitet Luven, Belgija, 2012
Oblast Interesovanja: Inkluzivno obrazovanje, interkulturalno obrazovanje, obrazovanje budućih učitelja za inkluzivno obrazovanje, stavovi studenata budućih učitelja prema inkluziji, obrazovanje romske dece, diskriminacija romske dece u obrazovanju
Članstva u organizacijama: • Odbor SANU za proučavanje života i običaja Roma
• Matični naučni odbor za filozofiju, psihologiju, pedagogiju i sociologiju
• Sekcija univerzitetskih nastavnika psihologije obrazovanja
• Sekcija univerzitetskih nastavnika psihologije obrazovanja
• Društvo za unapređivanje romskih naselja
Ostali podaci: Voditelj programa stručnog usavršavanja Nastavnici kao nosioci kvalitetnog obrazovanja za svu decu (MPNTR i UNICEF).
Recenzent časopisa European Journal of Special Needs Education, International Journal of Inclusive Education, Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, CEPS Journal