Fakultet pedagoških nauka

FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, Tel/Faks: +381 (0)35 8223-805, Tel: +381 (0)35 8222-262

ODRŽAN STRUČNI SKUP DAROVITI UČENICI U ŠKOLI I VAN NjE


Centar za inovacije i razvoj kurikuluma Fakulteta pedagoških nauka u Jagodini, u saradnji sa Školskom upravom Jagodina, Društvom učitelja Jagodina i OŠ „Rada Miljković“ iz Jagodine, nastavlja višegodišnju praksu održavanja stručnih skupova „Primeri dobre prakse“. Tako je u četvrtak, 24. marta 2022. godine u onlajn formatu, održan stručni skup pod nazivom „Daroviti učenici u školi i van nje“.

Skup su otvorili prof. dr Dušan Ristanović, rukovodilac Centra i mr Nataša Vukićević, a zatim je prof. dr Jelena Starčević održala stručno predavanje o faktorima koji doprinose podbacivanju darovitih učenika. U nastavku skupa, primere dobre prakse u radu sa darovitim učenicima prezentovale su nastavnice Ivana Dimitrijević i Ljiljana Mladenović, obe iz OŠ Stevan Jakovljević u Paraćinu.

Predstavljeni primeri dobre prakse, pokazali su posvećenost i kreativnost nastavnica, a posebnu vrednost u njihovom izlaganju su činili prikazani intervjui sa darovitim učenicima sa kojima nastavnice rade po IOP3. Razgovor sa darovitim učenicima pružio je uvid u kvalitet i efekte rada sa darovitima, ali sagledan iz aspekta učenika. Pomenuti prikazi dobre prakse, kao i predavanje prof. dr Jelene Starčević, izazvali su veliko interesovanje prisutnih nastavnika, odobravanje i podršku za ovaj oblik rada.

Interesovanje prosvetnih radnika za temu je bilo veliko, prisustvovalo je oko 190 učitelja, nastavnika, stručnih saradnika i direktora škola. Na kraju skupa, završnu reč dala je Snežana Vasiljević, predstavnica OŠ „Rada Miljković“.Utisci o stručnom skupu su izuzetno pozitivni, što opravdava njihovo redovno održavanje i izbor tema koje predlažu nastavnici, u skladu sa potrebama neposredne obrazovno-vaspitne prakse i interesovanjima učenika i nastavnika.

Poseban kvalitet ovim skupovovima daju udruženi napori naučnih i prosvetnih radnika da istražuju i unapređuju pitanja nastavne prakse sa stanovišta nauke i neposrednog rada sa učenicima, što je retkost na našim prostorima.