др Сунчица Мацура


Сунчица В. Мацура
Име, средње слово, презиме:Сунчица В. Мацура

Звање:Редовни професор

Датум рођења:29.1.1961.

Ужа научна односно уметничка област:Специјално педагошке и психолошке науке (интерполарни ниво)

Катедра:Катедра за друштвенo-хуманистичке науке

Кабинет:Кабинет за психологију, II спрат

е-mail:suncicamacura@gmail.com

Консултације:Консултације се одржавају преко зум апликације у договору са студентима, јавити се на емail професорке

Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом:

Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина

Академска каријера

Промена Година Институција Област
Избор у звање2017.Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, ЈагодинаСпецијално педгошке и психолошке науке (интерполарни ниво)
Докторат2005.Педагошки факултет, Универзитет у ЉубљаниПодучавање на нивоу разредне наставе
Магистратура1999.Филозофски факултет Универзитет у БеоградуПсихологија
Диплома1985.Филозофски факултет Универзитет у БеоградуШколска психологија-педагогија

Списак предмета које наставник држи на основним и мастер студијама

  1. Инклузија у образовању, ОАС Учитељ, ОАС Васпитач у предшколским установама, ОАС Васпитач у домовима
  2. Психолошке основе васпитног рада у дому ученика, ОАС Васпитач у домовима
  3. Инклузија у пракси, МАС Учитељ
  4. Сарадња и тимски рад у инклузивном образовању, МАС Учитељ
  5. Инклузивно образовање, МАС Професор предметне наставе
  6. Права детета, образовање и инклузија, МАС Образовне политике
  7. Савремени трендови у образовању, МАС Лидерство у образовању
  8. Инклузивно образовање, ОСС СМСВ

Списак предмета које наставник држи на докторским студијама

  1. Образовање, социјална правда и инклузија

Репрезентативне референце

  • Мацура, С. 2022. Инклузија у образовању. Школа за сву децу. Јагодина: Факултет педагошких наука.
  • Macura, S., Čuk, I. and Peček, M. 2019. Beliefs of student teachers in Serbia and Slovenia about supporting vulnerable pupils in learning and social participation. European Journal of Special Needs Education. DOI: 10.1080/08856257.2019.1607660.
  • Peček, M., Macura, S. 2019. Defining the Boundaries of Inclusion within Compulsory Education and Teacher Education. In P. Zgaga (Ed.) Inclusion in Education: Reconsidering Limits, Identifying Possibilities, pp. 45-69. Berlin: Peter Lang.
  • Starčević, J., Dimitrijević, B., Macura, S. 2016. Rethinking the Role of Pedagogical Assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73-91.
  • Peček, M., Macura-Milovanović, S., Vujisić-Živković, N. 2014. The cultural responsiveness of teacher candidates towards Roma pupils in Serbia and Slovenia – case studies. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 40 (4), 359-376.
  • Peček, M., Macura-Milovanović, S. 2014. Do admission criteria for teacher education institutions matter? A comparative study on beliefs of student teachers from Serbia and Slovenia about inclusive practices. Teachers and Teaching: theory and practice, 21 (3), 260-276.
  • Macura Milovanović, S., Batarelo Kokić, I., Džemidžić Kristiansen, S., Gera, I., Ikonomi, E., Kafedžić, L., Milić, T., Rexhaj, X., Spasovski, O., Closs, A. 2014. Dearth of early education experience: a significant barrier to educational and social inclusion in the Western Balkans. International Journal of Inclusive Education, 18 (1), 36–54.
  • Macura-Milovanović, S., Munda, M., Peček, M. 2013. Roma pupils' identification with school in Slovenia and Serbia: Case studies. Educational Studies, 39 (5), 483-502.
  • Macura-Milovanović, S., Peček, M. 2013. Attitudes of Serbian and Slovenian student teachers towards causes of learning underachievement amongst Roma pupils. International Journal of Inclusive Education, 17 (6), 629-645.
  • Peček, M., Macura-Milovanović, S. 2012. Who is responsible for vulnеrable pupils? The attitudes of teacher candidates in Serbia and Slovenia. European Journal of Teacher Education, iFirst article, 1-20.

Остале активности

Учешће на пројектима:

• Билатерални научни пројекат МПНТР Припрема будућих просветних радника за рад у инклузивном окружењу, у оквиру научне и технолошке сарадње између Републике Србије и Републике Словеније за 2016. и 2017. годину, коаутор пројекта,

• Хармонизација и модернизација програма образоваља учитеља у Србији (HAMOC, 516762-Tempus-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR), контакт особа за Универзитет у Крагујевцу;

• Мастер програм Образовне политике (159074-TEMPUS-1-2009-1-RS-TEMPUS-JPCR), наставник на предмету Права детета, образовање и инклузија;

• Мастер програм за предметне наставнике (MASTS, TEMPUS JP-511170-2010), наставник на предмету Инклузивно образовање;

• Реформа курикулума у образовању учитеља (JEP-41074-2006), члан радне групе за дефинисање нове концепције пријемног испита на Педагошком факултету у Јагодини.


Усавршавања:

• Универзитет у Љубљани, Педагошки факултет, 2015
• Католички Универзитет Лувен, Белгија, 2012


Област Интересовања:

Инклузивно образовање, интеркултурално образовање, образовање будућих учитеља за инклузивно образовање, ставови студената будућих учитеља према инклузији, образовање ромске деце, дискриминација ромске деце у образовању


Чланства у организацијама:

• Одбор САНУ за проучавање живота и обичаја Рома
• Матични научни одбор за филозофију, психологију, педагогију и социологију
• Секција универзитетских наставника психологије образовања
• Секција универзитетских наставника психологије образовања
• Друштво за унапређивање ромских насеља


Остали подаци:

Водитељ програма стручног усавршавања Наставници као носиоци квалитетног образовања за сву децу (МПНТР и УНИЦЕФ).
Рецензент часописа European Journal of Special Needs Education, International Journal of Inclusive Education, Зборник института за педагошка истраживања, CEPS Journal