Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом:
Академска каријера
| Промена | Година | Институција | Област |
| Избор у звање | 2017. | Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина | Специјално педгошке и психолошке науке (интерполарни ниво) |
| Докторат | 2005. | Педагошки факултет, Универзитет у Љубљани | Подучавање на нивоу разредне наставе |
| Магистратура | 1999. | Филозофски факултет Универзитет у Београду | Психологија |
| Диплома | 1985. | Филозофски факултет Универзитет у Београду | Школска психологија-педагогија |
Списак предмета које наставник држи на основним и мастер студијама
- Инклузија у образовању, ОАС Учитељ, ОАС Васпитач у предшколским установама, ОАС Васпитач у домовима
- Психолошке основе васпитног рада у дому ученика, ОАС Васпитач у домовима
- Инклузија у пракси, МАС Учитељ
- Сарадња и тимски рад у инклузивном образовању, МАС Учитељ
- Инклузивно образовање, МАС Професор предметне наставе
- Права детета, образовање и инклузија, МАС Образовне политике
- Савремени трендови у образовању, МАС Лидерство у образовању
- Инклузивно образовање, ОСС СМСВ
Списак предмета које наставник држи на докторским студијама
- Образовање, социјална правда и инклузија
Репрезентативне референце
- Мацура, С. 2022. Инклузија у образовању. Школа за сву децу. Јагодина: Факултет педагошких наука.
- Macura, S., Čuk, I. and Peček, M. 2019. Beliefs of student teachers in Serbia and Slovenia about supporting vulnerable pupils in learning and social participation. European Journal of Special Needs Education. DOI: 10.1080/08856257.2019.1607660.
- Peček, M., Macura, S. 2019. Defining the Boundaries of Inclusion within Compulsory Education and Teacher Education. In P. Zgaga (Ed.) Inclusion in Education: Reconsidering Limits, Identifying Possibilities, pp. 45-69. Berlin: Peter Lang.
- Starčević, J., Dimitrijević, B., Macura, S. 2016. Rethinking the Role of Pedagogical Assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73-91.
- Peček, M., Macura-Milovanović, S., Vujisić-Živković, N. 2014. The cultural responsiveness of teacher candidates towards Roma pupils in Serbia and Slovenia – case studies. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 40 (4), 359-376.
- Peček, M., Macura-Milovanović, S. 2014. Do admission criteria for teacher education institutions matter? A comparative study on beliefs of student teachers from Serbia and Slovenia about inclusive practices. Teachers and Teaching: theory and practice, 21 (3), 260-276.
- Macura Milovanović, S., Batarelo Kokić, I., Džemidžić Kristiansen, S., Gera, I., Ikonomi, E., Kafedžić, L., Milić, T., Rexhaj, X., Spasovski, O., Closs, A. 2014. Dearth of early education experience: a significant barrier to educational and social inclusion in the Western Balkans. International Journal of Inclusive Education, 18 (1), 36–54.
- Macura-Milovanović, S., Munda, M., Peček, M. 2013. Roma pupils' identification with school in Slovenia and Serbia: Case studies. Educational Studies, 39 (5), 483-502.
- Macura-Milovanović, S., Peček, M. 2013. Attitudes of Serbian and Slovenian student teachers towards causes of learning underachievement amongst Roma pupils. International Journal of Inclusive Education, 17 (6), 629-645.
- Peček, M., Macura-Milovanović, S. 2012. Who is responsible for vulnеrable pupils? The attitudes of teacher candidates in Serbia and Slovenia. European Journal of Teacher Education, iFirst article, 1-20.
Остале активности
• Билатерални научни пројекат МПНТР Припрема будућих просветних радника за рад у инклузивном окружењу, у оквиру научне и технолошке сарадње између Републике Србије и Републике Словеније за 2016. и 2017. годину, коаутор пројекта,
• Хармонизација и модернизација програма образоваља учитеља у Србији (HAMOC, 516762-Tempus-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR), контакт особа за Универзитет у Крагујевцу;
• Мастер програм Образовне политике (159074-TEMPUS-1-2009-1-RS-TEMPUS-JPCR), наставник на предмету Права детета, образовање и инклузија;
• Мастер програм за предметне наставнике (MASTS, TEMPUS JP-511170-2010), наставник на предмету Инклузивно образовање;
• Реформа курикулума у образовању учитеља (JEP-41074-2006), члан радне групе за дефинисање нове концепције пријемног испита на Педагошком факултету у Јагодини.
• Универзитет у Љубљани, Педагошки факултет, 2015
• Католички Универзитет Лувен, Белгија, 2012
Инклузивно образовање, интеркултурално образовање, образовање будућих учитеља за инклузивно образовање, ставови студената будућих учитеља према инклузији, образовање ромске деце, дискриминација ромске деце у образовању
• Одбор САНУ за проучавање живота и обичаја Рома
• Матични научни одбор за филозофију, психологију, педагогију и социологију
• Секција универзитетских наставника психологије образовања
• Секција универзитетских наставника психологије образовања
• Друштво за унапређивање ромских насеља
Водитељ програма стручног усавршавања Наставници као носиоци квалитетног образовања за сву децу (МПНТР и УНИЦЕФ).
Рецензент часописа European Journal of Special Needs Education, International Journal of Inclusive Education, Зборник института за педагошка истраживања, CEPS Journal
