др Оливера Цекић-Јовановић


Оливера, Д., Цекић-Јовановић
Име, средње слово, презиме:Оливера, Д., Цекић-Јовановић

Звање:Ванредни професор

Датум рођења:17.6.1983. године

Ужа научна односно уметничка област:Методика наставе природе и друштва

Катедра:Дидактичко-методичке науке

Кабинет:Лабораторија за природне науке

е-mail:o.cekicjovanovic@gmail.com

Консултације:Среда 12.00-13.00

Библиографија: Преузми документ

Назив институције у којој наставник ради са пуним радним временом:

Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина

Академска каријера

Промена Година Институција Област
Избор у звање2021.Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, ЈагодинаМетодика наставе природе и друштва
Докторат2015.Филозофски факултет, Универзитет у Новом СадуМетодика наставе
Мастер рад2009.Педагошки факултет, Јагодина, УН у КрагујевцуМетодика наставе природе и друштва
Диплома2006.Учитељски факултет у Јагодини, УН у КрагујевцуПрофесор разредне наставе

Списак предмета које наставник држи на основним и мастер студијама

  1. Методички практикум природе и друштва – ОАС Учитељ
  2. Дизајнирање тематског курикулума – ОАС Учитељ
  3. Креирање дидактичких материјала – ОАС Учитељ, ОАС ПВ, ОАС ДВ
  4. Савремена настава природе и друштва – МАС Учитељ
  5. Методички практикум – МАС Професор предметне наставе

Списак предмета које наставник држи на докторским студијама

  1. Савремени приступи настави природе и друштва
  2. Развијање наставног курикулума природе и друштва
  3. Моделовање наставе природе и друштва
  4. Теоријско-методолошки проблеми методике наставе природе и друштва
  5. Израда пројекта дисертације у области методике наставе природе и друштва

Репрезентативне референце

  • Миловановић, А., Цекић-Јовановић, О., Ристановић, Д. (2022). Предности примене модела изокренуте учионице у настави природе и друштва. Иновације у настави, 35 (3), 44-62. (М23)
  • Cekić-Jovanović, O., Marković, S. (2021). Possibilities of University Teaching Enhancement – Integration of Methods and Approaches in Teaching Literature with Science and Social Studies. Teaching Innovations, 34 (1), 80–94. (М23)
  • Cekić-Jovanović, O., Milanović, S. (2020). Uticaj integrativne nastave fizičkog vaspitanja i prirode i društva na kvalitet znanja učenika u oblasti prirodnih nauka. Inovacije u nastavi, 33 (3), 83–97. (М24)
  • Kopas-Vukašinović, E., Mihajlović, A., Cekić-Jovanović, O. (2020). Teachers Attitudes about Integrated Approach in Teaching. Pedagogy, 92 (6), 858 – 871. (Erih+)
  • Цекић-Јовановић, О. (2020). Мултимедијална настава природе и друштва, Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина,115 страна. ISBN 978-86-7604-200-5 (М42)
  • Cekić-Jovanović, O., Đorđević, M., Đorđević, M. M. (2019). The Influence of the Flipped Classroom Model on the Development of Key Competencies of the Future Teachers, The New Educational Review, 56 (2), 271-282. (Erih+)
  • Николић, С., Цекић-Јовановић, О., Милетић, А. (2021). Искуства учитеља у примени хибридног модела изокренута учионица у настави природе и друштва током пандемије. Узданица, 18 (2), 187–204. (М51)
  • Cekić-Jovanović, O., Gajić, N. (2022). Attitudes of Primary School Teachers About the Importance, Place and Role of Modern Technology and Mathematics in Steam Education. Uzdanica, 19, 183-197. (М51)
  • Cekić-Jovanović, O. and Shin, J. K. (2020). Empowering Teachers to Manage Change in the 21st Century, in Savić, V. & Cekić-Jovanović, O. (Ed.). Professional competences for teaching in the 21st century (249-278). Jagodina: Faculty of Education.
  • Cekić-Jovanović, O., Stepić, G., Miletić, A. (2020). Future preschool teachers’ atitudes about 21st-century digital skills, Journal Plus Education, 27 (2), 276-303.

Остале активности

Учешће на пројектима:

2022-2023 – Еразмус+ пројекат Out and About – Developing Functional Knowledge through Outdoor Learning, број 2021-1-RS01-KA220-SCH-000030287. (Координатор)

2022-2023 – Пројекат промоције науке Суперхероји и моћна наука 2022 – Центар за промоцију науке Републике Србије. (члан тима)

2021-2022 – Пројекат промоције науке Суперхероји и моћна наука 2021 – Центар за промоцију науке Републике Србије. (Координатор)

2021-2023. – Билатерални пројекат Кризе, изазови и савремени образовни систем који реализују Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина и Филозофски факултет, Универзитет Црне Горе. (члан тима)

2021-2022. – Интеринституционални пројекат Професионалне кометенције научноистраживачког подмлатка у систему универзитетског образовања који реализују Факултет педагошких наука Унивезитета у Крагујевцу, Јагодина, и Педагошки факултет у Врању, Универзитета у Нишу. (члан тима)

2019 – 2020 – Пројекат промоције науке Суперхероји и моћна наука – Центар за промоцију науке Републике Србије. (Координатор)

2018.– Програм за популаризацију науке идејна решења за интерактивне експонате у парковима науке „Природни спектар“, Центар за промоцију науке, пројекат Министарства за науку и технолошки развој. (коаутор)

2017-2019.–Билатерални пројекат Претпоставке и могућности развијања иновативних модела наставе у функцији остаривања транспарентности универзитетског образовања и подизања конкурентности на домаћем и иностраном тржишту знања, који реализују и финансирају Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, Јагодина (Р Србија) и Педагошки факултет Универзитета у Приморском, Копар (Р Словенија). (члан тима)

2018.–Програм за популаризацију науке идејна решења за интерактивне експонате у парковима науке „НУМ магнетни сто“, Центар за промоцију науке, пројекат Министарства за науку и технолошки развој. (коаутор)

2017.–Програм за популаризацију науке идејна решења за интерактивне експонате у парковима науке „Ботаничка слагалица – парк Сретена Аџића“, Центар за промоцију науке, пројекат Министарства за науку и технолошки развој. (аутор)

2011-2012. сарадник на европском пројекту EU- FP7-FIBONACCI – br. 244684, са задужењем да оствари дисеминацију инквајери метода у настави наука у основним школама. (члан тима)


Усавршавања:

Октобар, 2018. године: Учешће ма међународном програму размене „Отворени свет“, у организацији Open World Leadership Centera, Амбасаде САД и Koнгресне библиотеке у Вашингтону. Тема програма: Higher Education Reform.

Две наставничке мобилности у оквиру CEEPUS мреже током 2022. и 2023. године.


Област Интересовања:

Савремени наставни модели, Хибридна настава природе и друштва, СТЕАМ образовни концепт, Интегративна настава, Савремена образовна технологија у настави природе и друштва.


Чланства у организацијама:

– Члан Центра за промоцију науке Факултета педагошких наука.
– Члан Центра за издавачку делатност Факултета педагошких наука.
– Сарадник Института за модерно образовање.


Остали подаци:

– Продекан за научно истраживачки рад и издавачку делатност Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу (2021. и даље)
– Шеф Катедре за дидактичко-методичке науке на Факултету педагошких наука Универзитета у Крагујевцу (2016 – 2021).
– Заменик руководиоца докторских студија Факултета педагошких наука од 2018. до 2022.