Факултет педагошких наука

ФАКУЛТЕТ ПЕДАГОШКИХ НАУКА УНИВЕРЗИТЕТА У КРАГУЈЕВЦУ, ЈАГОДИНА Милана Мијалковића 14, 35000 Јагодина, Тел/Факс: +381 (0)35 8223-805, Тел: +381 (0)35 8222-262

ОДРЖАН СТРУЧНИ СКУП ДАРОВИТИ УЧЕНИЦИ У ШКОЛИ И ВАН ЊЕ


Центар за иновације и развој курикулума Факултета педагошких наука у Јагодини, у сарадњи са Школском управом Јагодина, Друштвом учитеља Јагодина и ОШ „Рада Миљковић“ из Јагодине, наставља вишегодишњу праксу одржавања стручних скупова „Примери добре праксе“. Тако је у четвртак, 24. марта 2022. године у онлајн формату, одржан стручни скуп под називом „Даровити ученици у школи и ван ње“.

Скуп су отворили проф. др Душан Ристановић, руководилац Центра и мр Наташа Вукићевић, а затим је проф. др Јелена Старчевић одржала стручно предавање о факторима који доприносе подбацивању даровитих ученика. У наставку скупа, примере добре праксе у раду са даровитим ученицима презентовале су наставнице Ивана Димитријевић и Љиљана Младеновић, обе из ОШ Стеван Јаковљевић у Параћину.

Представљени примери добре праксе, показали су посвећеност и креативност наставница, а посебну вредност у њиховом излагању су чинили приказани интервјуи са даровитим ученицима са којима наставнице раде по ИОП3. Разговор са даровитим ученицима пружио је увид у квалитет и ефекте рада са даровитима, али сагледан из аспекта ученика. Поменути прикази добре праксе, као и предавање проф. др Јелене Старчевић, изазвали су велико интересовање присутних наставника, одобравање и подршку за овај облик рада.

Интересовање просветних радника за тему је било велико, присуствовало је око 190 учитеља, наставника, стручних сарадника и директора школа. На крају скупа, завршну реч дала je Снежана Васиљевић, представница ОШ „Рада Миљковић“.Утисци о стручном скупу су изузетно позитивни, што оправдава њихово редовно одржавање и избор тема које предлажу наставници, у складу са потребама непосредне образовно-васпитне праксе и интересовањима ученика и наставника.

Посебан квалитет овим скупововима дају удружени напори научних и просветних радника да истражују и унапређују питања наставне праксе са становишта науке и непосредног рада са ученицима, што је реткост на нашим просторима.