FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA
UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU,
JAGODINA


Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina,
Tel. (+381 35) 223 805,
Fax (+381 35) 223 805
   
Arhiva vesti  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
2013.  
 
2012.  
 
2011.  
 
2010.  
 
2009.  
 
2008.  
 
2007.  
   
2006.  
 
2005.
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

Vesti - arhiva 2010.



Datum: 20.11.2010.



Izveštaj o Danu nauke održanom 20.11.2010. na Pedagoškom fakultetu u Jagodini




 

U okviru projekta Ministarstva za nauku i tehnološki razvoj Program za popularizaciju nauke "Podsticanje radoznalosti dece za proučavanje prirodnih fenomena: od eksperimenta do softvera", 20. novembra 2010. na Pedagoškom fakultetu u Jagodini organizovan je dan posvećen nauci i naučnom pristupu u proučavanju prirodnih fenomena. Osnovni cilj Dana nauke bio je da se pokaže kako se kroz eksperimentalni pristup može približiti nauka i tehnologija deci u vrtićima i školama, a učesnici ove manifestacije bili su učenici mlađih razreda osnovne škole, predškolci, učitelji, vaspitači i roditelji. 
Dan nauke započeo je predstavom i prezentacijom o poznatim naučnicima sveta i njihovom doprinosu nauci, a zatim je prikazan dokumentarni film "Naučne igrarije za mlađe i starije", u čijem su režiranju i snimanju učestvovale kolege sa Pedagoškog fakulteta, njihova deca, učenici četvrtog razreda O.Š. "17.oktobar" i deca vrtića "Školionica" iz Paraćina. Na taj način svi prisutni upoznati su sa osnovnim idejama projekta Ruka u testu i mogućnostima realizacije časova iz istoimenog izbornog predmeta u vrtićima i mlađim razredima osnovne škole. 
Danu nauke je, pored studenata, roditelja, učitelja i gostiju, prisustvovalo oko 160 učenika različitog uzrasta iz pet osnovnih škola sa teritorije opštine Jagodina: učenici trećeg razreda iz OŠ "Milan Mijalković" i OŠ "Goran Ostojić", učenici drugog razreda  iz OŠ "Rada Miljković", učenici prvog razreda OŠ "17. oktobar", učenici četvrtog razreda OŠ "Boško Đuričić" i jedna grupa predškolske dece i vaspitača iz dečijeg vrtića "Pionir" u Jagodini.

Najveći deo aktivnosti u okviru Dana nauke podrazumevao je praktičnu primenu istraživačke metode (IBSE-METOD) u predavanju nauka u školama i vrtićima i realizovan je u okviru sedam različitih radionica. Učenici su radili oglede iz oblasti magnetizma, elektriciteta, vode, vazduha, zvuka, svetlosti i boja, dok je radionica za predškolce obuhvatala po jedan ogled iz svih pomenutih oblasti. U radu je bio zastupljen diferenciran grupni rad po ciklusima, posle čega su deca izveštavala o dobijenim rezultatima. Svi učesnici Dana nauke dobili su na poklon eksprimentalnu svesku u kojoj su slikom i rečima prikazali tok i rezultate naučno-istraživačkog procesa u kome  su učestvovali, posle čega je u svakoj radionici glasanjem odabran najinteresantniji ogled. Na kraju Dana nauke svi učesnici su, okupljeni u amfiteatru fakulteta, demonstrirali najinteresantnije oglede, dali svoje komentare i izneli utiske o ovakvom načinu rada.

Dan nauke je, pod vođstvom predmetnih nastavnika, realizovan u saradnji sa studentima treće i četvrte godine osnovnih i master studija Pedagoškog fakulteta u Jagodini i timom stručnjaka projekta Ruka u testu na čelu sa rukovodiocem tog projekta dr Stevanom Jokićem, naučnim savetnikom Instituta za nuklearne nauke "Vinča". Gost Dana nauke je, pored direktora i predstavnika osnovnih škola čiji su učenici učestvovali u realizaciji ove manifestacije, bio je i direktor Konsultativnog biroa za međunarodne projekte ministarstva za nauku i tehnološki razvoj Republike Srbije - dr Stiv Kvori.

Ovom prilikom, kolegama koje su neposredno učestovale u osmišljavanju i realizaciji rada po radionicama: Ilijani Čuturi, Dušanu Ristanoviću, Jeleni Grkić, Ivani Milić, Katarini Stanojević, Biljani Stojanović, Milevi Lukić, Milici Stanković,  Nadi Miletić, Milanu Lukiću, Svetlani Stevanović i Nataši Stevanović, iskreno zahvaljujemo na izuzetnoj saradnji,  kreativnim i originalnim idejama, predlozima, savetima i podršci.

                                                                     Organizatori seminara:
Irena Golubovi-Ilić i 
Olivera Cekić Jovanović

 


Datum: 10.11.2010.



Kurs na temu Akademske veštine na Pedagoškom fakultetu u Jagodini 10. novembra 2010.



Pripremila Vera Savić, koordinator za međunarodnu saradnju Pedagoškog fakulteta u Jagodini.

Prof. dr Stiv Kvori (Steve Quarrie), direktor Konsultativnog biroa za međunarodne projekte Ministarstva za nauku i tehnološki razvoj Republike Srbije, održaće kurs na temu Akademske veštine na Pedagoškom fakultetu u Jagodini u sredu, 10. novembra 2010. godine. 
Kurs će biti na engleskom jeziku i trajaće od 9.00 do 17.00 sati. Namenjen je istraživačima, profesorima i postdiplomcima, koji žele da učestvuju u međunarodnim projektima i objavljuju rezultate svojih istraživanja u vodećim svetskim časopisima. Glavne teme biće dizajn istraživanja, pisanje radova i mentorska supervizija. 
Zainteresovani za pohađanje kursa se mogu registrovati mejlom na adresu info.biro@nauka.gov.rs.   
Raspored predavanja 10. novembra 2010. na Pedagoškom fakultetu u Jagodini:

09.00-09.10       Introduction to the modules
09.10-10.30       Good quality research
10.30-10.50       Break
10.50-12.10       Good quality research
12.10-12.50       Scientific writing
12.50-14.00       Lunch break
14.00-15.00       Scientific writing
15.00-15.30       Student supervision
15.30-15.50       Break
15.50-16.50       Student supervision
16.50-17.00       Discussion and course assessment
17.00                End of the course

Prof. dr Stiv Kvori, direktor Kancelarije za pomoć istraživačima pri prijavljivanju na međunarodne projekte  
 Prof. dr Stiv Kvori (Steve Quarrie) poreklom je iz Velike Britanije. Doktorirao je 1970. godine u Engleskoj, u oblasti organske hemije. Veći deo svoje karijere bio je rukovodilac multidisciplinarnog istraživačkog tima, usredsređenog na genetsku analizu žitarica. Njegov tim razvio je nove tehnike u toj oblasti, a intenzivno su sarađivali s mnogim grupama širom sveta (Italija, Španija, Srbija, Pakistan, Indija, Kazahstan...).  
Dr Kvori se 2001. godine preselio u Beograd, gde radi kao konsultant u oblasti poljoprivrede. Nastavio je svoja istraživanja u saradnji sa Univerzitetom u Njukaslu, Univerzitetom u Taskiji i Institutom za fiziologiju biljaka u Poljskoj. Objavio je preko 60 radova u vodećim svetskim časopisima. On je takođe rukovodio projektom EGRAM iz Četvrtog okvirnog programa a učestvovao i u projektima Petog i Šestog okvirnog programa. Radi i kao evaluator prijava koje stižu u Brisel.  
Osim što se bavio naukom, prof. Kvori je bio i savetnik Akreditacione komisije za visoko obrazovanje u Srbiji i učestvovao u brojnim TEMPUS projektima o reformi visokog obrazovanja. Član je  upravnog odbora Obrazovnog foruma u Beogradu. Profesorima i doktorantima univerziteta u Beogradu, Skoplju, Krakovu i Njukaslu držao je kurs pedagogije i bavljenja naukom. Glavne teme tog kursa bile su pisanje radova, priprema prijava za projekte, dizajn eksperimenta, držanje prezentacija i javni nastupi.

 

Sa kursa održanog na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu, 27-29. septembra 2010. (snimila Aleksandra Mihajlović-Kononov)

 


Datum: 30.10.2010.



Narodna tradicija i zanati



JOŠ JEDNA KREATIVNA RADIONICA NA FAKULTETU

U subotu, 30. oktobra 2010.godine, u Čitaonici Pedagoškog fakulteta održan je drugi deo kreativne radionice  Narodna tradicija i zanati.

Radionica je organizovana u saradnji Biblioteke Fakulteta i preduzeća Hoby&art, iz Beograda,  koje desetak godina izdaje časopise i priručnike iz oblasti primenjene umetnosti i  sprovodi akreditovane programe za zaposlene u sektoru obrazovanja i vaspitanja. Za izradu ukrasnih predmeta, maštovitih pakovanja sa ekološkim porukama, u svom radu ova kuća koristi materijale iz prirode i sekundarnu ambalažu. 
Zaposleni na Fakultetu, učitelji i studenti su  obučeni za izradu lutaka od ambalaže, nakita, čestitki, novogodišnjih ukrasa, dekorativnih kutija i flaša primenjujući tehnike krakel i de coupage. 
Uz fotografije o radu radionice najbolje govori utisak jednog od učesnika: 
"Jedan lep sunčan dan i neuobičajena prilika da se na jednom mestu nađu kreativnost, zadovoljstvo, maštovitost, želja za druženjem, dobre ideje i pozitivna energija. Da su tog dana zadovoljstvo i posao bili sinonimi govore naši radovi..."  
Bibliotekari 



 
Još slika 



Datum: 01.10.2010.



Prijem studenata



 



Datum: 05.06.2010.



Nastava engleskog jezika na mlađem uzrastu - CLIL in Teaching Young Learners





Izveštaj:
Vera Savić, član Programskog odbora konferencije
U Jagodini, 10.06.2010.

 

Dvodnevna konferencija iz oblasti integracije nastave engleskog jezika sa nastavom drugih školskih predmeta održana je na našem fakultetu 4. i 5. juna 2010. godine. Na konferenciji je bilo preko 30 izlagača, medju kojima su bili univerzitetski nastavnici metodike nastave engleskog jezika sa anglističkih odseka četiri državna univerziteta (Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu, Filozofski fakultet Univerziteta u Nišu i Pedagoški fakultet Univerziteta u Kragujevcu), jedan iz Republike Srpske i dvoje edukatora i autora udžbenika iz Velike Britanije. Konferenciji je prisustvovalo oko 100 učesnika: nastavnici engleskog jezika iz svih delova Srbije i studenti izbornog predmetnog modula Metodika nastave engleskog jezika na mlađem uzrastu na Pedagoškom fakultetu u Jagodini

Opšti cilj konferencije bilo je unapređenje nastave engleskog jezika na nivou mlađeg osnovnoškolskog uzrasta kroz stručno usavršavanje i unapređivanje pedagoškog i metodičkog znanja nastavnika kao i njihovih praktičnih veština neophodnih za povećanje efikasnosti rada sa učenicima na ovom uzrastu. Specifični ciljevi programa uključivali su:

  • profesionalno usavršavanje nastavnika u skladu pedagoškim i metodičkim principima koji doprinose efikasnoj nastavi u odeljenjima gde su izražene individualne razlike među učenicima, kroz primenu najsavremenijih metoda i tehnika koje se koriste u nastavi;
  • razmena iskustava i unapređivanje saradnje između nastavnika u zemlji i inostranstvu, planiranje zajedničkih aktivnosti, kao i razmena informacija i upoznavanje sa inovacijama u oblasti nastave stranog jezika;
  • mogućnost za javnu prezentaciju rezultata sopstvenog istraživanja i upoznavanje učesnika sa postignućima i efikasnom praksom;
  • izgrađivanje svesti nastavnika o potrebi kontinuiranog stručnog usavršavanja.

Na otvaranju konferencije govorili su prof. Sretko Divljan, dekan Pedagoškog fakulteta, gospodin Endru Glas, direktor Britanskog saveta u Beogradu i prof. Gordana Petričić, član Programskog odbora konferencije. Oni su naglasili značaj ovakvih skupova za unapredjivanje nastave stranog jezika, ali i za unapredjivanje obrazovanja nastavnika stranog jezika.

Rad konferencije odvijao se u vidu plenarnih izlaganja i prezentacija i radionica u paralelnim sekcijama. Plenarna izlaganja održala su dva profesora iz zemlje, prof. Gordana Petričić (Working with young English language learners-some considerations) i prof. Radmila Popović (For and against CLIL), i dvoje iz inostranstva: gospođa Meri Spret (CLIL and EFL side by side) i gospodin Tim Herdon (Exploring the wild animal in you through CLIL). Teme izlaganja i radionica za nastavnike bile su interdisciplinarna nastava, radoznalost i kreativnost - osnova za integraciju u nastavi, integrisanje nastave stranog jezika u školama u Srbiji, integrisanje nastave matematike, muzičkog vaspitanja i prirodnih nauka sa nastavom engleskog jezika, efikasno planiranje časa u integrisanoj nastavi i ostvarivanje efikasne interdisciplinarne nastave (sve prezentacije i materijali biće od sledeće nedelje dostupni na vebsajtu Fakulteta).

Konferenciju je finansijski podržalo Ministarstvo nauke na osnovu prijave konferencije kao tradicionalnog skupa od nacionalnog značaja,zatim Britanski savet u Beogradu (učešće Meri Spret) i English Book (sponzor učešća Tima Herdona). Održavanje konferencije omogućila je i naplata kotizacije za učešće. Prikupljena sredstva biće iskorišćena i za objavljivanje zbornika radova sa konferencije

Konferenciji su prisustvovali i predstavnici velikih izdavačkih kuća koje objavljuju literaturu vezanu za nastavu engleskog jezika (udžbenike i priručnike, video i audio materijale) koji su izložili svoja najnovija izdanja: English Book, Longman, Cambridge University Press, Data Status. Tako su učesnici imali priliku da se na jednom mestu upoznaju sa najnovijim izdanjima u ovoj oblasti.

Učesnici Konferencije su dobili sertifikate o 16 sati stručnog usavršavanja (program konferencije akreditovan kod Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja). Popunjavanjem upitnika za evaluaciju učesnici su ocenom 3,79 (ocene 0-4) ocenili uspešnost konferencije u celini, a ocenom 3,93 uslove za rad (prostor i tehničku podršku). Pohvale organizaciji stižu i od izlagača na konferenciji koji kažu da je "vrlo profesionalno organizovana", "odlično organizovana konferencija",  "I really appreciated those days I spent with you all, and thought the conference was a big success. I was very impressed by the quality of work being done in the schools and the commitment of the teachers."  "It was a great pleasure talking at the conference, and meeting you and other educators working in Serbia.  I found both audiences to be very receptive and responsive.", "želim da Vam čestitam na odličnoj organizovanoj konferenciji, srdačnoj i prijateljskoj atmosferi", "sjajno organizovana konferencija".

U završnom delu rada Konferencij zaključeno je da temu interdisciplinarnosti u osnovnoškolskoj nastavi treba dalje istraživati i razvijati u praksi. Pošto je reč o trendu koji je prisutan u svim delovima Evrope, i o kome istraživanja daju veoma pozitivne ocene, zaključeno je da na sledećoj konferenciji za dve godine treba jedan dan posvetiti ovoj temi i postkonferencijskim iskustvima.  






 
 


Datum: 07.04.2010.



Međunarodna naučno-stručna konferencija "Osnovnoškolsko obrazovanje savremene Rusije. Gercenovskie čteni?"



U organizaciji Pedagoškog univerziteta Hercen u Sankt-Peterburgu, 6. i 7. aprila 2010. godine, održana je Međunarodna naučno-stručna konferencija Osnovnoškolsko obrazovanje savremene Rusije. Gercenovskie čteni?. Razmatrani su razni problemi vezani za psihologiju i pedagogiju osnovnog obrazovanja, pitanja iz oblasti matematičkog, prirodnog i humanitarnog obrazovanja učenika mlađeg školskog uzrasta. Sa Pedagoškog fakulteta u Jagodini učesnik je bila Aleksandra Mihajlović-Kononov, koja je prezentovala dva koautorska rada (Stavovi i mišljenje učitelja i učenika o organizaciji nastave matematike u osnovnoj školi, koautori Milana Egerić i Nenad Vulović; i Razvijanje kreativnih sposobnosti učenika na časovima matematike putem problema otvorenog tipa, koautor Nenad Vulović). Pedagoški univerzitet Hercen predstavlja jedan od najvećih univerziteta u Rusiji. Idući kroz istoriju, njegov početak se vezuje za Carsku obrazovnu školu osnovanu 1797. godine. Danas univerzitet ima 20 fakulteta, sedam obrazovnih instituta i više od 100 različitih departmana. U okviru njega se nalaze i Institut za kontinuirano profesionalno usavršavanje i Pedagoški istraživački centar. Dobio je ime po ruskom piscu i filozofu Aleksandru Hercenu. Na ovom univerzitetu radili su mnogi poznati naučnici, stručnjaci, pisci i pesnici, od kojih je jedan bio i Lav Vigotski.

Univerzitet ima veoma razvijenu međunarodnu saradnju sa preko 150 stranih univerziteta, koledža i drugih obrazovnih institucija u Evropi, Aziji i Americi.






 
 


Datum: 30.04.2010.



Praktična predavanja iz Sveta oko nas održana u Zoo parku u Jagodini




     

Izveštaj o praktičnim predavanjima iz Sveta oko nas
održanih u Zoo parku Jagodina

            U okviru dva komplementarna projekta, Increased Responsibility in Ecology and Human Rights Teaching (Povećana odgovornost u nastavi ekologije i ljudskih prava), koji podržava Fond za lokalnu saradnju Ambasade Republike Finske a sprovodi Pedagoški fakultet u Jagodini, i projekta Ministarstva za nauku i tehnološki razvoj Program za popularizaciju nauke "Podsticanje radoznalosti dece za proučavanje prirodnih fenomena: od eksperimenta do softvera", 30. i 31. marta 2010. u Zoo parku Jagodina studenti četvrte godine Pedagoškog fakulteta održali su praktična predavanja iz Sveta oko nas učenicima osnovnih škola  "Milan Mijalković" i "17.oktobar".
Prvo praktično predavanje održano je 30. marta sa učenicima drugog razreda osnovne škole "Milan Mijalković", a drugo praktično predavanje održano je 31. marta sa učenicima prvog razreda osnovne škole "17.oktobar" u Jagodini. Oba predavanja imala su za cilj da učenici na konkretnim primerima životinja uoče njihove osnovne karakteristike, sličnosti i razlike. Nastavne jedinice koje su obrađene u Zoo parku bila su "Sličnosti i razlike među životinjama na osnovu spoljašnjeg izgleda"(1. razred) i "Raznovrsnost životinja moje okoline" (2. razred). Nastavom koja je realizovana u prostoru Zoo parka hteli smo pre svega da podstaknemo interesovanja učenika za proučavanje životinja i fenomena u vezi sa njima, razvijemo želju za aktivnim upoznavanjem životinjskog sveta u okruženju i osposobimo učenike za klasifikovanje životinja po različitim kriterijumima (izgledu, staništu, načinu kretanja, mladuncima, načinu oglašavanja, načinu ishrane). Jedan od ciljeva obilaska zoološkog vrta bio je i razvijanje pozitivnog odnosa prema životinjama, svesti o potrebi njihovog čuvanja, negovanja i značaju koji imaju za čoveka .

Prakrična predavanja su realizovali studenti četvrte godine Pedagoškog fakulteta, Milica Graić i Danijela Sekulić,  u saradnji sa predmetnim asistentima.

                                                                                 Mentori praktičnih predavanja:
Olivera Cekić Jovanović i
Irena Golubovi-Ilić  




 
 


Datum: 15.04.2010.



Predavanje nauka u osnovnoj školi: Ruka u testu - Otkrivanje sveta



Institut za nuklearne  nauke VINČA

Izveštaj o seminaru za učitelje, vaspitače i studente
 Pedagoškog fakulteta u Jagodini
>Predavanje nauka u osnovnoj školi: Ruka u testu - Otkrivanje sveta<

            U okviru dva komplementarna projekta, Increased Responsibility in Ecology and Human Rights Teaching (Povećana odgovornost u nastavi ekologije i ljudskih prava), koji podržava Fond za lokalnu saradnju Ambasade Republike Finske a sprovodi Pedagoški fakultet u Jagodini, i projekta Ministarstva za nauku i tehnološki razvoj Program za popularizaciju nauke "Podsticanje radoznalosti dece za proučavanje prirodnih fenomena: od eksperimenta do softvera", 15. i 16. aprila 2010. na Pedagoškom fakultetu u Jagodini održan je dvodnevni seminar za učitelje, predškolske vaspitače i redovne studente treće i četvrte godine studija.
Prvi deo seminara (15. april) imao je za cilj da se redovni studenti treće i četvrte godine studija upoznaju sa osnovnim idejama projekta Ruka u testu i načinom realizacije časova iz istoimenog izbornog predmeta u mlađim razredima osnovne škole. Naime, Ruka u testu je od školske 2003/04. godine jedan od izbornih predmeta sa kojim naši studenti u dosadašnjem studiranju nisu imali prilike da se susretnu, tako da se taj deo seminara namenjen studentima sastojao iz dva dela: plenarnih predavanja o principima rada i suštini projekta Ruka u testu,  i praktičnog rada po radionicama. Seminaru je prisustvovalo oko 160 studenata treće i četvrte godine studija, koji su tokom radioničarskog dela podeljeni u 5 grupa. U radu je bio zastupljen diferenciran grupni rad i grupni rad po ciklusima.
Drugom delu seminara prisustvovalo je 52 učitelja iz osnovnih škola sa teritorije opštine Jagodina (OŠ "Milan Mijalković", OŠ"Rada Miljković", OŠ "17. oktobar", OŠ "Ljubiša Urošević", OŠ "Goran Ostojić" i drugih) i 10 vaspitača iz dečijeg vrtića "Pionir" u Jagodini. Ovaj deo imao je za cilj da učesnicima seminara obezbedi stručno usavršavanje, omogući im da se na jednostavan način informišu o dosadašnjim rezultatima projekta "Ruka u testu" ne samo u Srbiji, već u evropskim okvirima i razmene iskustva sa kolegama koji su aktivno uključeni u ovaj projekat. Pored toga, učesnicima je omogućeno da svoje biblioteke obogate najnovijim izdanjima knjiga koje olakšavaju i nude nove ideje za realizaciju izbornog predmeta Ruka u testu - Otkrivanje sveta. S obzirom da je u pitanju akreditovani obavezni seminar Zavoda za unapređenje vaspitanja i obrazovanja Projekt ruka u testu: kako kroz eksperimentalni pristup približiti nauke i tehnologije učenicima u predškolskom, prva četiri razreda osnovne škole i pedagoški projekti za učenike osnovnih i srednjih škola, čiji je kataloški broj 286 (na stranama 131-132 kataloga ZUOV), u trajanju od 8 sati, svi učesnici su, po završetku seminara, dobili odgovarajući sertifikat, odnosno uverenje da su pohađali pomenuti program stručnog usavršavanja.
Seminar je realizovao tim stručnjaka projekta Ruka u testu na čelu sa rukovodiocem tog projekta dr Stevanom Jokićem, naučnim savetnikom Instituta za nuklearne nauke "Vinča".
Organizatori seminara:
Irena Golubovi-Ilić i
Olivera Cekić Jovanović




 
 


Datum: mart 2010.



Ekskluzivni ugovor Pedagoškog fakulteta u Jagodini sa Britanskim savetom u Beogradu o održavanju Program TKT (Teaching Knowledge Test) Univerziteta u Kembridžu za izvodjenje nastave engleskog jezika



Ekskluzivni ugovor Pedagoškog fakulteta u Jagodini sa Britanskim savetom u Beogradu o održavanju Programa TKT (Teaching Knowledge Test) Univerziteta u Kembridžu za izvodjenje nastave engleskog jezika

Od marta 2010. godine 
Pedagoški fakultet u Jagodini je stekao eksklizivno pravo da organizuje pripremu za izvodjenje nastave engleskog jezika u osnovnoj školi. Program TKT (Teaching Knowledge Test) je pripremljen i organizuje se po medjunarodnim standardimaUniverziteta u Kembridžu, a priznat je u svetu i kod nas kao ispit iz metodike nastave engleskog kao stranog jezikaProgram TKT priznaje Ministarstvo prosvete Republike Srbije na osnovu Sporazuma potpisanog sa Britanskim savetom u Beogradu 25.06.2009. godine kao 25 sati stručne prakse za izvođenje nastave engleskog jezika u prvom ciklusu osnovnog obrazovanja i vaspitanja i stručnog usavršavanja nastavnika engleskog jezika u osnovnim i srednjim školama 
Program TKT  fokusira se na osnovno znanje koje je potrebno svim nastavnicima engleskog kao stranog jezika. Ima za cilj da nastavnicima pruži uvid u osnove teorije nastave jezika povezane sa komunikativnim pristupom u nastavi engleskog jezika. Struktura i sadržaj su bazirani na programu pružanja teorijskog i praktičnog znanja iz metodike nastave jezika kao i o učenju jezika, a krajnji cilj je unapredjivanje nastave engleskog jezika u školama u Srbiji i postignuća učenika u učenju engleskog jezika, koji se kao obavezan predmet uči od prvog razreda osnovne škole, gde je zastupljen sa 84%, dok je njegova zastupljenost u gimnazijama u Srbiji čak 99%.
Program TKT podrazumeva aktivno učešće nastavnika i njihovo učenje kroz iskustvo i rad u paru i grupi, sa naglaskom na individualni doprinos nastavnika i njihovih novostečenih veština i znanja, a sa ciljem da se osposobe da nove veštine i metode primene u nastavi.
Program TKTobuhvata osnovne oblasti nastave stranog jezika kako u osnovnom, tako i srednjoškolskom obrazovanju i nastavi za odrasle širom sveta. Obuhvata tri osnovna modula:

  • Jezik, nastava i učenje stranog jezika
  • Planiranje časa i korišćenje resursa u učenju jezika
  • Organizacija nastave stranog jezika

Za pohadjanje Program TKT mogu se prijaviti nastavnici engleskog jezika (diplomirani anglisti), nastavnici jezika (diplomirani filolozi) i učitelji (diplomirani profesori razredne nastave), kao i ostali nastavnici koji poseduju znanje engleskog jezika na nivou B1 CEF-a (na primer sertifikat PET ili IELTS, ocena 4).
Program TKT će biti realizovan kroz 25 časova (4x6 časova + 1), subotom i nedeljom, od 27. marta 2010. godine (27. i 28. mart, 9. i 10. april 2010). Nastava će se odvijati na engleskom jeziku, a polaznici će dobiti priručnike za rad na časovima i za samostalni rad, kao i testove za vežbanja. Po završenom programu polaznici stiču sertifikat o završenom Programu TKT. Nastavu će izvoditi nastavnici engleskog jezika na Pedagoškom fakultetu u Jagodini, mr Vera Savić, predavač za Program TKT akreditovan od strane Britanskog saveta i spoljni saradnik Ministarstva prosvete Republike Srbije akreditovan za kreiranje, organizaciju i izvodjenje programa stručnog usavršavanja profesora engleskog jezika koji rade u gimnazijama i srednjim stručnim školama, i mr Ivana Ćirković-Miladinović, predavač za Program TKT akreditovan od strane Britanskog saveta.

Kontakt: Vera Savić (062 497 904) i Ivana Ćirković-Miladinović (063 7708 309).

Prijave se primaju do 20.03.2010. godine. 

Potrebna dokumenta: 

1. diploma o završenim osnovnim studijama na nastavničkom fakultetu
2. dokaz o znanju engleskog jezika.

http://www.cambridgeesol.org/exams/teaching-awards/clil.html

 
 


Datum: 05.03.2010.



Prezentacija Centra za razvoj karijere Univerziteta u Kragujevcu I Bazileus programa na Pedagoškom fakultetu u Jagodini 1. marta 2010. godine



Univerzitetski centar za razvoj karijere i savetovanje studenata je u ponedeljak, 1. marta 2010. godine, održao prezentaciju na Pedagoškom fakultetu u Jagodini. Pred preko sto studenata prof. dr Violeta Jovanović, prodekan za nastavu Pedagoškog fakulteta je govorila o značaju studentske mobilnosti, a zatim je predstavnica Centra, gospođica Nina Manojlović, predstavila program mobilnosti Bazileus,  Prisutni studenti su imali prilike da čuju nešto više o uslovima konkurisanja, trajanju i iznosu stipendije, kao i kako što uspešnije aplicirati. Pored toga studenti su se bliže upoznali sa uslugama Centra i dobili promotivne materijale.

(Vera Savić, koordinator za medjunarodnu saradnju, 5.03.2010.)
http://razvojkarijere.kg.ac.rs/centar/component/content/article/72-sajmovi-i-prezentacije/564-2010-03-02-10-23-09

 
 


Datum: 26.01.2010.



Pedagoški fakultet u Jagodini prezentovao svoje reformske promene na Konferenciji ministara prosvete zemalja zapadnog Balkana održanoj u Beogradu 25-26. januara 2010. godine



Na poziv Ministarstva prosvete Srbije, prof. dr Violeta Jovanović, prodekan za nastavu na Pedagoškom fakultetu u Jagodini, učestvovala je na Konferenciji ministara prosvete zemalja zapadnog Balkana, gde je prezentovala iskustva Pedagoškog fakulteta u Jagodini u reformi koja na fakultetu teče već šest godina i daje rezultate koji nisu ostali nezapaženi na nacionalnom nivou. U delegaciji Pedagoškog fakulteta bili su dekan prof. Sretko Divljan, prodekan za nastavu prof. dr. Violeta Jovanović, mr Ilijana Čutura, koordinator za nauku, i mr Vera Savić, koordinator za međunarodnu saradnju. Takođe, na poziv organizatora, konferenciji su prisustvovale i prof. dr Nada Korać i doc. dr Sunčica Macura, kao i dvoje studenata našeg fakulteta, Magdalena Ivković i Petar Cvetković.

Konferencija ministara prosvete zemalja zapadnog Balkana pod nazivom "Sposobnosti nastavnika u različitim demokratskim društvima - uporedni pregled razvoja u zemljama zapadnog Balkana" održana je u Beogradu 25-26. januara 2010. u organizaciji Ministarstva prosvete Srbije u saradnji sa Savetom Evrope i uz podršku Švajcarske agencije za razvoj i saradnju. Konferenciju je otvorio Ministar prosvete u Vladi Republike Srbije, gospodin Žarko Obradović, koji je naveo da je na putu ka članstvu u Evropskoj uniji za Srbiju značajno iskustvo susednih zemalja u vezi sa pitanjima reforme i unapređivanja obrazovanja. Konferenciji su prisustvovali predstavnici ministarstava prosvete i obrazovanja Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Albanije i Švajcarske, kao i direktor Direkcije za obrazovanje i jezike Saveta Evrope, gospođa Olof Olafsdotir.  
Cilj konferencije bio je da doprinese daljoj reformi obrazovnog sistema, posebno kada se ima u vidu značaj kontinuiranog jačanja regionalne saradnje na polju obrazovanja. Gospođa Olafsdotir je istakla značaj razvoja transvenzalnih kompetencija nastavnika i navela da je cilj konferencije u Beogradu da doprinese boljoj saradnji u regionu, uz poštovanje različitosti. Ministar Obradović je ukazao na to da još nije dovršen rad na definisanju skupa profesionalnih nastavničkih sposobnosti, i dodao da predmetni nastavnici srednjih stručnih škola započinju rad bez imalo nastavničkih veština.

Prvo plenarna izlaganje bilo je posvećeno modernizaciji obrazovanja nastavnika i ulozi transverzalnih kompetencija, o čemu su uvodna izlaganja podneli zamenik direktora Sterling instituta za obrazovanje, gospođa Džuli Alen, i direktor  Centra za obrazovnu politiku Univerziteta u Ljubljani, gospodin Pavel Zgaga. Na drugom plenarnom predavanju na temu regionalnih iskustava u obrazovanju nastavnika govorio je gospodin Piter Grinvud, direktor Operativnog odeljenja Evropske obrazovne fondacije, i gospođa Ivon Frice, viši savetnik u Nordijskom savetu ministara.

Tri paralelne sesije na konferenciji bavile su se rezultatima istraživanja u oblasti transverzalnih kompetencija. Jedna od sesija imala je za temu promene u obrazovanju nastavnika, i na njoj su saopštenja podneli gospodin Dejvid Frost, docent na Univerzitetu u Kembridžu, i prof. dr Violeta Jovanović, prodekan za nastavu na Pedagoškom fakultetu u Jagodini. Profesor Jovanović je govorila o toku reformskog procesa i rezulatatima kojima se Pedagoški fakultet sa razlogom ponosi. Njeno izlaganje je izazvalo veliko interesovanje predstavnika ministarstava Balkanskih zemalja koji su joj iskreno čestitali, i u živoj diskusiji koja je usledila navodili primer našeg fakulteta kao izuzetan u situaciji kada obrazovanje nastavnika u regionu tek treba da započne obimne promene kako bi odgovorilo na zahteve vremena i prostora u kome živimo.



 
 
 

Designed by Verica, Nebojsa, Pavle