|
FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA
UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, Tel. (+381 35) 223 805, Fax (+381 35) 223 805 |
|
Međunarodna saradnja
Međunarodna saradnja Fakulteta pedagoških nauka u Jagodini obuhvata sledeće oblasti: . uspostavljanje kontakta sa fakultetima i univerzitetima u inostranstvu; Fakultet je prve samostalne korake u povezivanju sa inostranim institucijama visokog obrazovanja načinio u toku 2003. godine posetom Pedagoškom fakultetu u Baji (Mađarska). Razmenjeno je nekoliko poseta, ali u tom periodu nije došlo do uspostavljanja trajne i sadržajnije saradnje. Nastavnici Fakulteta su proces reforme kurikuluma shvatili kao razvojni proces. Studijski boravci u Finskoj (novembra 2004. i marta 2005.), Sloveniji (novembar 2005.), posete univerzitetima u Helsinkiju i Ljubljani i školama-vežbaonicama u obe zemlje, imali su dalekosežne posledice. Nastavnici Fakulteta su sve više učestvovali u istraživačkim projektima, izlagali na međunarodnim konferencijama i razmenjivali znanja i iskustva u evropskom kontekstu. I studentske razmene sa Univerzitetom u Helsinkiju bile su od izuzetno velikog značaja za jačanje studentskih kompetencija. Posledica velikog zamaha u reformi kurikuluma i povezivanju sa evropskim i finskim univerzitetima dovela je 2006. godine do pripreme zajedničke aplikacije za TEMPUS projekat čiji je nosilac bio Fakultet pedagoških nauka, a evropski partneri Univerzitet u Helsinkiju, Finska, Pedagoški fakultet u Ljubljani, Slovenija, i Učiteljski fakultet u Atini, Grčka. Evropa 2020 i ET 2020 imaju za cilj unapređivanje napredovanja učenika ka višim nivoima obrazovanja i školovanja. Drugim rečima, učenička obrazovna postignuća moraju biti viša. Da bi se to postiglo, škole treba da znaju 1) koji je njihov doprinos uspehu učenika, pored drugih faktora (npr. SES učenika); 2) koji su od korišćenih pedagoških i organizacionih pristupa bili efikasni, a koji ne, i 3) kako ih mogu promeniti u praksi. Nažalost, funkcionisanje mnogih škola se ne ocenjuje na odgovarajući način, pošto je za to potrebno prikupiti mnogo podataka i angažovati veliki broj stručnjaka; škole nisu sigurne koji su pristupi najefikasniji, jer su istraživanja veoma fragmentirana; takođe, ne postoji ni odgovarajuća obuka za poboljšanje faktora koji utiču na nastavu i školovanje. Projekat se bavi ovim pitanjima na sledeći način. Najpre, za 156 škola koristi resurse iz više zemalja kako bi se obezbedila veća dobit učenja (dodatna vrednost) u nastavi matematike i prirodnih nauka u periodu od četiri godine u ISCED 2; na ovaj način će se istovremeno obezbediti povratna informacija svakoj školi o njenom uspehu (SPF) i unaprediti SPF sistem. Drugo, projekat koristi sveobuhvatni dinamički model obrazovne efikasnosti kao vodilju u prikupljanju podataka i analizi na više nivoa, kako bi se identifikovali efikasni generički postupci nastavne i školske prakse; ishod će biti priručnik o efikasnosti sa praktičnim savetima za škole, uz istovremeno gradjenje konsenzusa unutar fragmentiranog polja istraživanja. Treće, projekat predviđa intenzivno jednogodišne profesionalno usavršavanje školskog osoblja u 80 škola u Belgiji, Kipru i Srbiji, sa ciljem da se unaprede identifikovane varijable koje utiču na efikasnost. Predviđa se da će ovaj projekat uticati na školsko osoblje u preko 200 škola (posebno na ono koje će biti uključeo u profesionalno usavršavanje), zakonodavce, kao i na istraživače, koji će moći da unaprede svoje sisteme i modele kako bi bili primenljivi u raznolikim obrazovnim sredinama širom Evrope. Fakultet pedagoških nauka kao nosilac projekta zadužen je za organizacioni i finansijski menidžment. On obezbeđuje adekvatne organizacione aktivnosti, dobru komunikaciju partnera, adekvatno izveštavanje i pravovremene rezultate projekta. Takođe, Fakultet pedagoških nauka rukovodi i drugim radnim paketom i učestvuje u svim ostalim. Fakultet doprinosi znanju pripremom školskih obrazaca i upitnika i modelovanjem na više nivoa radnim paketima za pružanje povratne informacije o funkcionisanju škole i o faktorima efikasnosti, a takodje je veoma uključen u radni paket za efikasno profesionalno usavršavanje, zahvaljujući svojoj dugoj istoriji i iskustvu u obrazovanju učitelja, kako na osnovnim studijama, tako i u oblasti stručnog usavršavanja. 1. Univerzitet u Helsinkiju, Finska U periodu od 2003. do 2011, poslove koordinatora za međunarodnu saradnju obavljala je nastavnik stranog jezika, mr Vera Savić, a u periodu od 2011. do 2014, dužnost prodekana za međunarodnu saradnju, obavljao je doc. dr Nenad Vulović.
|
Copyright C 2014 Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, tel: (+381 35) 223 805; faks: (+381 35) 223 805 | mail |