Fakultet pedagoških nauka

FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, Tel/Faks: +381 (0)35 8223-805, Tel: +381 (0)35 8222-262

dr Olivera Cekić-Jovanović

Ime, srednje slovo, prezime: Olivera, D., Cekić-Jovanović
Zvanje: Vanredni profesor
Datum rođenja: 17.6.1983. godine
Uža naučna odnosno umetnička oblast: Metodika nastave prirode i društva
Katedra: Didaktičko-metodičke nauke
Kabinet: Laboratorija za prirodne nauke
Telefon:
e-mail: o.cekicjovanovic@gmail.com
Konsultacije: Sreda 12.00-13.00
Bibliografija: Preuzmi dokument

Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:

Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina

Akademska karijera

Promena Godina Institucija Oblast
Izbor u zvanje 2021. Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina Metodika nastave prirode i društva
Doktorat 2015. Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu Metodika nastave
Master rad 2009. Pedagoški fakultet, Jagodina, UN u Kragujevcu Metodika nastave prirode i društva
Diploma 2006. Učiteljski fakultet u Jagodini, UN u Kragujevcu Profesor razredne nastave

Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama

  1. Metodički praktikum prirode i društva - OAS Učitelj
  2. Dizajniranje tematskog kurikuluma - OAS Učitelj
  3. Kreiranje didaktičkih materijala - OAS Učitelj, OAS PV, OAS DV
  4. Savremena nastava prirode i društva - MAS Učitelj
  5. Metodički praktikum – MAS Profesor predmetne nastave

Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama

  1. Savremeni pristupi nastavi prirode i društva
  2. Razvijanje nastavnog kurikuluma prirode i društva
  3. Modelovanje nastave prirode i društva
  4. Teorijsko-metodološki problemi metodike nastave prirode i društva
  5. Izrada projekta disertacije u oblasti metodike nastave prirode i društva

Reprezentativne reference

  1. Milovanović, A., Cekić-Jovanović, O., Ristanović, D. (2022). Prednosti primene modela izokrenute učionice u nastavi prirode i društva. Inovacije u nastavi, 35 (3), 44-62. (M23)
  2. Cekić-Jovanović, O., Marković, S. (2021). Possibilities of University Teaching Enhancement - Integration of Methods and Approaches in Teaching Literature with Science and Social Studies. Teaching Innovations, 34 (1), 80–94. (M23)
  3. Cekić-Jovanović, O., Milanović, S. (2020). Uticaj integrativne nastave fizičkog vaspitanja i prirode i društva na kvalitet znanja učenika u oblasti prirodnih nauka. Inovacije u nastavi, 33 (3), 83–97. (M24)
  4. Kopas-Vukašinović, E., Mihajlović, A., Cekić-Jovanović, O. (2020). Teachers Attitudes about Integrated Approach in Teaching. Pedagogy, 92 (6), 858 – 871. (Erih+)
  5. Cekić-Jovanović, O. (2020). Multimedijalna nastava prirode i društva, Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina,115 strana. ISBN 978-86-7604-200-5 (M42)
  6. Cekić-Jovanović, O., Đorđević, M., Đorđević, M. M. (2019). The Influence of the Flipped Classroom Model on the Development of Key Competencies of the Future Teachers, The New Educational Review, 56 (2), 271-282. (Erih+)
  7. Nikolić, S., Cekić-Jovanović, O., Miletić, A. (2021). Iskustva učitelja u primeni hibridnog modela izokrenuta učionica u nastavi prirode i društva tokom pandemije. Uzdanica, 18 (2), 187–204. (M51)
  8. Cekić-Jovanović, O., Gajić, N. (2022). Attitudes of Primary School Teachers About the Importance, Place and Role of Modern Technology and Mathematics in Steam Education. Uzdanica, 19, 183-197. (M51)
  9. Cekić-Jovanović, O. and Shin, J. K. (2020). Empowering Teachers to Manage Change in the 21st Century, in Savić, V. & Cekić-Jovanović, O. (Ed.). Professional competences for teaching in the 21st century (249-278). Jagodina: Faculty of Education.
  10. Cekić-Jovanović, O., Stepić, G., Miletić, A. (2020). Future preschool teachers’ atitudes about 21st-century digital skills, Journal Plus Education, 27 (2), 276-303.

Ostale aktivnosti

Učešće na projektima: 2022-2023 – Erazmus+ projekat Out and About - Developing Functional Knowledge through Outdoor Learning, broj 2021-1-RS01-KA220-SCH-000030287. (Koordinator)

2022-2023 – Projekat promocije nauke Superheroji i moćna nauka 2022 – Centar za promociju nauke Republike Srbije. (član tima)

2021-2022 - Projekat promocije nauke Superheroji i moćna nauka 2021 – Centar za promociju nauke Republike Srbije. (Koordinator)

2021-2023. – Bilateralni projekat Krize, izazovi i savremeni obrazovni sistem koji realizuju Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina i Filozofski fakultet, Univerzitet Crne Gore. (član tima)

2021-2022. – Interinstitucionalni projekat Profesionalne kometencije naučnoistraživačkog podmlatka u sistemu univerzitetskog obrazovanja koji realizuju Fakultet pedagoških nauka Univeziteta u Kragujevcu, Jagodina, i Pedagoški fakultet u Vranju, Univerziteta u Nišu. (član tima)

2019 – 2020 – Projekat promocije nauke Superheroji i moćna nauka – Centar za promociju nauke Republike Srbije. (Koordinator)

2018.– Program za popularizaciju nauke idejna rešenja za interaktivne eksponate u parkovima nauke „Prirodni spektar“, Centar za promociju nauke, projekat Ministarstva za nauku i tehnološki razvoj. (koautor)

2017-2019.–Bilateralni projekat Pretpostavke i mogućnosti razvijanja inovativnih modela nastave u funkciji ostarivanja transparentnosti univerzitetskog obrazovanja i podizanja konkurentnosti na domaćem i inostranom tržištu znanja, koji realizuju i finansiraju Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Jagodina (R Srbija) i Pedagoški fakultet Univerziteta u Primorskom, Kopar (R Slovenija). (član tima)

2018.–Program za popularizaciju nauke idejna rešenja za interaktivne eksponate u parkovima nauke „NUM magnetni sto“, Centar za promociju nauke, projekat Ministarstva za nauku i tehnološki razvoj. (koautor)

2017.–Program za popularizaciju nauke idejna rešenja za interaktivne eksponate u parkovima nauke „Botanička slagalica – park Sretena Adžića“, Centar za promociju nauke, projekat Ministarstva za nauku i tehnološki razvoj. (autor)

2011-2012. saradnik na evropskom projektu EU- FP7-FIBONACCI - br. 244684, sa zaduženjem da ostvari diseminaciju inkvajeri metoda u nastavi nauka u osnovnim školama. (član tima)

Usavršavanja: Oktobar, 2018. godine: Učešće ma međunarodnom programu razmene "Otvoreni svet", u organizaciji Open World Leadership Centera, Ambasade SAD i Kongresne biblioteke u Vašingtonu. Tema programa: Higher Education Reform.

Dve nastavničke mobilnosti u okviru CEEPUS mreže tokom 2022. i 2023. godine.
Oblast Interesovanja: Savremeni nastavni modeli, Hibridna nastava prirode i društva, STEAM obrazovni koncept, Integrativna nastava, Savremena obrazovna tehnologija u nastavi prirode i društva.
Članstva u organizacijama: - Član Centra za promociju nauke Fakulteta pedagoških nauka.
- Član Centra za izdavačku delatnost Fakulteta pedagoških nauka.
- Saradnik Instituta za moderno obrazovanje.
Ostali podaci: - Prodekan za naučno istraživački rad i izdavačku delatnost Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu (2021. i dalje)
- Šef Katedre za didaktičko-metodičke nauke na Fakultetu pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu (2016 - 2021).
- Zamenik rukovodioca doktorskih studija Fakulteta pedagoških nauka od 2018. do 2022.