Fakultet pedagoških nauka

FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, Tel/Faks: +381 (0)35 8223-805, Tel: +381 (0)35 8222-262

dr Nenad Stevanović

Ime, srednje slovo, prezime: Nenad, J, Stevanović
Zvanje: Docent
Datum rođenja: 24.06.1982.
Uža naučna odnosno umetnička oblast: Pedagogija
Katedra: Društveno-humanističke nauke
Kabinet: Prizemlje, hodnik ka fiskulturnoj sali
Telefon:
e-mail: nenadstevan@gmail.com, nenad.stevanovic@pefja.kg.ac.rs
Konsultacije: Utorak od 10:45 do 12:30 i prema dogovoru

Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:

Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu

Akademska karijera

Promena Godina Institucija Oblast
Izbor u zvanje 2022. Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu Pedagogija
Doktorat 2016. Filozofski Fakultet, Univerzitet u Beogradu Pedagogija, doktor pedagoških nauka
Diploma 2006. Filozofski Fakultet, Univerzitet u Beogradu Pedagogija, diplomirani pedagog

Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama

  1. Uvod u pedagogiju (OAS Učitelj, OAS Vaspitač u predškolskim ustanovama, OAS Vaspitač u domovima)
  2. Školska i porodična pedagogija (OAS Učitelj,)
  3. Porodična pedagogija (OAS Vaspitač u predškolskim ustanovama, OAS Vaspitač u domovima)
  4. Predškolska pedagogija (OAS Vaspitač u predškolskim ustanovama)
  5. Dečja igra i stvaralaštvo-izborni predmet (OAS Vaspitač u predškolskim ustanovama)
  6. Modelovanje vaspitnog rada u domovima (OAS Vaspitač u domovima)
  7. Prevencija poremećaja u ponašanju (OAS Vaspitač u domovima)
  8. Savremeni pristupi domskom vaspitanju (MAS Vaspitač)
  9. Partnerstva i komunikacija-izborni predmet (MAS Liderstvo u obrazovanju)

Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama

Reprezentativne reference

  1. Stevanović, N. (2021). Mišljenje budućih i diplomiranih učitelja o primeni video-igara u obrazovanju u uslovima društvenih promena. Uzdanica - časopis za književnost i pedagoške nauke XVIII 2 (2021), str. 253-271. ISSN 1451-673X, UDK 37.011.3-051:795, DOI: 10.46793/Uzdanica18.II.253S
  2. Milanović, N., Stevanović, N. (2020). Kvalitet slobodnog vremena u domovim učenika iz učeničke perspektive, Sociološki pregled, 54(2), 354-372. ISSN 0085-6320 UDK 37.018.3(497.11) 2 379.8-057.874(497.11) DOI: 10.5937/socpreg54-25354
  3. Budimir - Ninković, G., Stevanović N. (2018). Stilovi učenja darovitih - pedagoška činjenica ili mit? U Gojkov, G. i Stojanović, A. (Ur.), 23. Okrugli sto o darovitima: Darovitost i kreativni pristupi učenju, saopštenje štampano u celosti, 30.06. 2017. Vršac, (str.79- 85). Viša škola za obrazovanje vaspitača „Mihajlo Palov“, Vršac. ISBN 978-86-7372-270-2 COBISS.SR-ID 329667335
  4. Budimir-Ninković, G., Janković, A,. Stevanović, N. (2018). Development of research of ict in lifelong learning perspective, In Hrvarić, N. (Ed.) 3rd International Scientific Conference pedagogy, education and instruction, 21-22.10.2016. Mostar (pp 911-921). Faculty of science and education, University of Mostar, ISBN 978-9958-16-086-8 COBISS.BH-ID 25701638
  5. Ignjatović, A. , Budimir-Ninković, G., Stevanović N. (2017). Hand grip strength in 12 years old children in Serbia – changes over 50 years, Biznis i sport, Fakultet za sport Beograd, vol. 3, no. 1, pp. 77 - 80, ISSN: 2335-0539, udc: 796.012.11-057.874(497.11
  6. Budimir-Ninković, G. Janković, A., Stevanović, N. (2016). Educational nature activities of primary school pupils in leisure time, International Journal of Education - Teacher.
  7. Stevanović, N. (2016). Razvijanje kolaborativnosti u ranom uzrastu pomoću računarske igre. U Kopas Vukašinović, E. (Ur.) Savremeno predškolsko vaspitanje i obrazovanje: izazovi i dileme, rad štampan u celosti, 25.03.2016. Jagodina (323-340). Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu: Zbornik sa nacionalne naučno-stručne konferencije sa međunarodnim učešćem, str.323-340. ISBN: 978-86-7604-147-3
  8. Stevanović, N. (2016). Unapređivanje efikasnosti nastave primenom školskih zadataka različitog nivoa složenosti (Improving The Effectiveness Of Teaching Through The Use Of School Assignments With Different Levels Of Complexity). Uzdanica - časopis za književnost i pedagoške nauke, VIII/2 (2016), 45-60. ISSN 1451-673X COBISS.SR-ID 110595084
  9. Budimir-Ninković, G. Janković, A. & Stevanović, N. (2015). Stručno usavršavanje učitelja u funkciji razvoja nedostajućih profesionalnih kompetencija i cjeloživotnog učenja. U Opić, Siniša & Matijević, Milan (Ur.), Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi. 13-15. 04. 2015. Zagreb (Str. 302-313). Učiteljski fakultet Zagreb. ISBN: 978-953-7210-82-3
  10. Budimir-Ninković, G., Stevanović, N. (2013). University Students’ Attitudes about Morality Crisis Today, Croatian Journal of Education, Vol:15; No.3/2013, pp: 741-776 ISSN: 1848-5189

Ostale aktivnosti

Učešće na projektima: - HEART Tempus IV JP 517319-2011, Developing Human Rights Education at the Heart of Higher Education

- EdLead Tempus 543848-TEMPUS-1-2013–1-RS-JPCR, Master program in Educational Leadership

- Commenius project „Unapređivanje obrazovne efektivnosti osnovnih škola“ (Improving educational effectiveness of primary schools – IEEPS) br. 538992-LLP-1-2013-1-RS-COMENIUS-CMP

- LiMa - International Teacher Education in Marburg implemented by Philipps-Universität Marburg with funding from the German Academic Exchange Service DAAD. 2021 – 2024.

- Pretpostavke i mogućnosti razvijanja inovativnih modela nastave u funkciji ostvarivanja transparentnosti univerzitetskog obrazovanja i podizanja konkurentnosti na domaćem i inostranom tržištu znanja“ Univerzitet u Kragujevcu, Srbija i Pedagoški fakultet Univerziteta u Primorskom , Slovenija u periodu od 2017 do 2019. https://pefja.kg.ac.rs/bilateralni_projekat_2017-2019/

- Profesionalne kompetencije naučnoistraživačkog podmlatka u sistemu univerzitetskog obrazovanja, Fakultet pedagoških nauka univerziteta u Kragujevcu u saradnji sa Učiteljskim fakultetom u Vranju u periodu od 01.07.2021. https://pefja.kg.ac.rs/saradnja-sa-pedagoskim-fakultetom-u-vranju/

-Krize, izazovi i savremeni obrazovni sistem, Fakultet pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu i Filozofski fakultet, Univerziteta Crne Gore. https://pefja.kg.ac.rs/bilateralni-projekat-krize-izazovi-i-savremeni-obrazovni-sistem/
Usavršavanja: - Univerzitetu u Helsinkiju, Finska, Mart 2011. godine.
- Univerzitet u Tirani, Developing Human Rights Education at the Heart of Higher Education u Tirani, Albanija. 16. septembar 2014 godine.
- Univerzitet u Javaskuli, Finska, Program in Educational Leadership. Maj-jun 2015.
- Univerzitet u Kipru, Nikozija, Kipar, Improving educational effectiveness of primary schools IEEPS. Avgust 2015. godine.
- Stručno usavršavanje u Izraelu namenjeno univerzitetskim nastavnicima u okviru pragrama MASHAV “New pedagogies in the 21st century – For Higher Education Teachers” u periodu od 04. do 23. decembra 2016 u obimu od 170 sati akademskog usavršavanja.
- Erazmus+ nastavnička mobilnost u periodu od 04.02.2019. do 13.02.2019. Institut za pedagogiju Više škole Etfeš Jožef u Baji, Mađarska.
- Usavršavanje u Roterdamu, Holandija u periodu od 03.do 06. 2023 za evaluaciju Erazmus + projekata KA220 u organizaciji nacionalne Erazmus+ kancelarije u Holandiji
- Erazmus+ nastavnička mobilnost u periodu od 12.06 do 17.06. 2023. School od Education, Ilia state Universty, Tbilisi, Georgia.
Oblast Interesovanja: Opšta pedagogija, Porodična pedagogija, Predškolska pedagogija, Školska pedagogija Domska pedagogija, Informaciono komunikacione tehnologije u vaspitanju i obrazovanju.
Članstva u organizacijama:
Ostali podaci: Učestvovao je planiranju i realizaciji nekoliko međunarodnih projekata u okviru kojih je radio je na razvijanju programa za obrazovanje predmetnih nastavnika, liderstva u obrazovanju, inovacija u predškolskom vaspitanju, osnovnom i srednjem obrazovanju, kao i na unapređivanju univerzitetske nastave. Koautor je i realizator više akreditovanih programa stručnog usavršavanja za nastavnike u osnovnim i srednjim školama. Recenzent je radova u nekoliko časopisa i zbornika i angažovan je kao recenzent EU projekata. Više puta je u pisao i izlagao za medije u vezi sa temama vezanim za pedagogiju i promociju nauke. Posebno se interesuje za efekte informaciono-komunikacionih tehnologija na vaspitanje i obrazovanje u savremenom društvu.