Fakultet pedagoških nauka

FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina, Tel/Faks: +381 (0)35 8223-805, Tel: +381 (0)35 8222-262

dr Bojana Dimitrijević

Ime, srednje slovo, prezime: Bojana M. Dimitrijević
Zvanje: Docent
Datum rođenja: 23.05.1983.
Uža naučna odnosno umetnička oblast: Psihologija u vaspitno-obrazovnom radu
Katedra: Katedra za društveno-humanističke nauke
Kabinet: K23
Telefon:
e-mail: bojana.dim@gmail.com , bojana.dimitrijevic@pefja.kg.ac.rs
Konsultacije: U dogovoru sa profesorom

Naziv institucije u kojoj nastavnik radi sa punim radnim vremenom:

Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u Kragujevcu

Akademska karijera

Promena Godina Institucija Oblast
Izbor u zvanje 2017. Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u Kragujevcu Specijalno pedagoške i psihološke nauke (interpolarni nivo) - Statutom Fakulteta iz 2018. godine učinjena ekvivalentnom sa užom oblasti Psihologija u vaspitno - obrazovnom radu
Doktorat 2019. Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu Psihološke nauke
Master 2011. Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu Psihološke nauke
Diploma 2010. Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu Psihološke nauke

Spisak predmeta koje nastavnik drži na osnovnim i master studijama

  1. Inkluzija u obrazovanju (OAS, treća godina, smerovi Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima)
  2. Interkulturalno obrazovanje (OAS, druga godina, smerovi Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima)
  3. Konstruktivno rešavanje sukoba (OAS, prva godina, smerovi Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama, Vaspitač u domovima)
  4. Razvojna psihologija (OAS, prva godina, smer Učitelj)
  5. Inkluzivno obrazovanje – teorija i praksa (MAS, prva godina, smerovi Učitelj i Vaspitač u predškolskim ustanovama; druga godina, smer Vaspitač u domovima)
  6. Individualizacija i podrška učenicima u vaspitno-obrazovnom radu (MAS, prva godina, smerovi Vaspitač u domovima, Učitelj, Vaspitač u predškolskim ustanovama)
  7. Medijacija i komunikacija u vaspitno–obrazovnom radu (MAS, druga godina, smer Vaspitač u domovima)
  8. Pedagoško liderstvo (MAS, prva godina, studijski program Liderstvo u obrazovanju)
  9. Psihologija motivacije i emocija (OAS, prva godina, studijski program Psihologija)
  10. Uvod u razvojnu psihologiju (OAS, druga godina, studijski program Psihologija)
  11. Razvojna psihologija (OAS, druga godina, studijski program Psihologija)

Spisak predmeta koje nastavnik drži na doktorskim studijama

Reprezentativne reference

  1. Dimitrijević, B. (2019). Interkulturalna osetljivost i uverenja nastavnika o kulturnim razlikama u školskom kontekstu (Doktorska disertacija, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Odeljenje za psihologiju, Beograd, Srbija). Retrieved from http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/handle/123456789/12225/Disertacija.pdf?sequence=1&isAllowed=y (M70)
  2. Dimitrijević, B., Petrović, D., & Leutwyler, B. (2017). Implicitna uverenja nastavnika o učenicima romske i mađarske kulturne grupe. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 49 (1), 55–76. doi: 10.2298/ZIPI1701055D. (M24) http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0579-6431/2017/0579-64311701055D.pdf
  3. Starčević, J., Dimitrijević, B., & Macura, S. (2016). Rethinking the role of pedagogical assistants: establishing cooperation between Roma families and schools in Serbia. CEPS Journal, 6 (4), 73–91. ISSN 1855-9719. (M52) https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/54/17
  4. Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Cross-cultural field experience as a pre-service teacher preparation strategy for teaching Roma pupils in Serbia. Journal of Contemporary Educational Studies, 2, 46–62. ISSN: 0038 047 (Q3/M24) https://www.sodobna-pedagogika.net/en/archive/load-article/?id=1175
  5. Macura, S., & Dimitrijević, B. (2016). Preparing Student Teachers for Multicultural Settings. In E. Messner, D. Worek & M. Peček (Eds.), Teacher Education for Multilingual and Multicultural Settings, ENTEP Book (pp. 64–74). Graz, Germany: Leykam. ISBN 978-3-7011-0361-4 (M33)
  6. Starčević, J., & Dimitrijević, B. (2016). Teacher education: Towards the development of high-quality pedagogical profiles. In J. Teodorović (Ed.), Improving Quality of Education in Elementary Schools, International scientific conference proceedings (pp. 92 – 95). Belgrade, Serbia. ISBN 978-86-7604-150-3 (M33) https://ieeps.edu.rs/wp-content/uploads/2016/10/Zbornik_radova_Unapredjivanje_kvaliteta...pdf
  7. Dimitrijević, B., & Petrović, D. (2014). Pristupi i strategije za multikulturalno obrazovanje nastavnika–Iskustva Sjedinjenih Američkih Država. Zbornik instituta za pedagoška istraživanja, 46 (1), 69–90. doi: 10.2298/ZIPI1401069D (M24) https://www.ipisr.org.rs/images/arhiva-zbornika/49/Bojana%20Dimitrijevic%202017.pdf
  8. Leutwyler, B., Mantel, C., Petrović, D., Dimitrijević, B., & Zlatković, B. (2014). Teachers’ Beliefs about Intercultural Education: Different Levels of Intercultural Sensitivity in Schooling and Teaching. Educational Research, 5 (8), 280–289. doi: 10.14303/er.2014.196. (M52) https://www.interesjournals.org/articles/teachers-beliefs-about-intercultural-education-different-levels-of-intercultural-sensitivity-in-schooling-and-teaching.pdf
  9. Petrović, D., & Dimitrijević, B. (2013). Kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu? Nastava i vaspitanje, 62 (3), 421–437. ISSN 0547-3330 (M24) https://www.pedagog.rs/nastava-i-vaspitanje/#140-2013

Ostale aktivnosti

Učešće na projektima: 1. Serbian Education for Roma Inclusion: Understanding and assessing teachers’ intercultural sensitivity in Serbia Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih i Učiteljskog fakulteta u Vranju (mart 2014 - februar 2017).

2. Images of Intercultural Education and their Implications for Teacher training Instituta za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i Instituta za internacionalnu kooperaciju u obrazovanju, Univerziteta za obrazovanje nastavnika, Centralna Švajcarska, Cirih (2012 - 2014).

3. Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR (2014 -2015)

4. Comenius IEEPS project: Improving education effectiveness of primary schools (2015-2016)


Usavršavanja: Studijska putovanja:

1. Pedagoški fakultet Univerziteta u Ljubljani, Slovenija (od 15. do 20. marta 2015) u okviru projekta Harmonization and Modernization of the Curriculum for Primary Teacher Education – HAMOC, broj 516762-TEMPUS-1-2011-1-RS-TEMPUS-JPCR

2. Univerzitet za obrazovanje nastavnika, Cug, Švajcarska (od 28. aprila do 4. maja 2013; od 6. do 17. januara 2014; od 11. do 19. avgusta 2014; od 17. do 22. avgusta 2015).

Edukacije:

1. kvalifikovani administrator za Inventar interkulturalnog razvoja (Minhen, Nemačka, od 20. do 23. maja 2014)

2. kurs iz oblasti kvalitativne i diskurs analize pri Filozofskom fakultetu u Beogradu: Doing qualitative research: how to organize and to analyze talk-in-interaction, Francesco Arcidiacono (od 13. do 17. septembra 2010)

3. kurs iz oblasti kvalitativne analize podataka pomoću softvera MAXQDA.


Oblast Interesovanja: Inkluzija u obrazovanju; Psihologija u obrazovanju; Interkulturalno obrazovanje; Razvojna psihologija


Članstva u organizacijama: Društvo psihologa Srbije, Sekcija univerzitetskih nastavnika psihologije obrazovanja


Ostali podaci: Član Komisije za izmenu upitnika za studentsku evaluaciju kvaliteta nastavnog predmeta i studentsku evaluaciju i samoevaluaciju rada nastavnika i saradnika
Član Komisije za kvalitet studijskog programa Psihologija Univerziteta u Kragujevcu
Član Izdavačkog saveta Centra za izdavačku delatnost Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu
Član Komisije za procenu socijalnih veština na prijemnom ispitu, Fakultet pedagoških nauka, Univerzitet u Kragujevcu
Član Komisije za etičnost psiholoških istraživanja, Univerzitet u Kragujevcu
Član Organizacionog odbora međunarodne naučne konferencije Improving quality of education in elementary schools u organizaciji Fakulteta pedagoških nauka Univerziteta u Kragujevcu, Instituta za pedagoška istraživanja i Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i tehnički urednih zbornika radova
Učešće u pripremi i realizaciji pripremne nastave za prijemni ispit za studijski program Psihologija
Autor i realizator akreditovanog programa stalnog stručnog usavršavanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika Kvalitetna nastava III – Kognitivni aspekti uspešnog poučavanja i učenja