Факултет педагошких наука

ФАКУЛТЕТ ПЕДАГОШКИХ НАУКА УНИВЕРЗИТЕТА У КРАГУЈЕВЦУ, ЈАГОДИНА Милана Мијалковића 14, 35000 Јагодина, Тел/Факс: +381 (0)35 8223-805, Тел: +381 (0)35 8222-262

НАГРАДА ЗА ИЗУЗЕТНОСТ


У Влади Републике Србије данас је одржан радно-свечани састанак, чиме је озваничен завршетак 33. Кроса РТС-а.

После рекапитулације овогодишњег и најаве наредног Кроса РТС-а, одржана је и церемонија уручења награда. Сребрно знамење Министарства просвете – НАГРАДУ ЗА УЗУЗЕТНОСТ у реализацији 33. Кроса РТС-А, Министарка просвете проф. др Славица Ђукић Дејановић уручила је проф. др Виолети Јовановић, декану Факултета педагошких наука.

Детаљније прочитајте овде:
http://krosrts.rs/skolska-uprava-krusevac-i-grad…/

 

Професорка Миа Луковац гостовала је у емисији Мозаик на РТВ Крагујевац


Наша драга професорка Миа Луковац гостовала је у емисији Мозаик на РТВ Крагујевац и говорила о изложби студентских радова у Средњој стручној школи у Крагујевцу. Изложба под називом „Препознавања“ може се погледати у галерији школе.

Прилог из емисије на телевизији Б92


Телевизија Б92 емитовала је прилог о значају образовања будућих учитеља и васпитача, а о томе су говориле наше драге професорке Илијана Чутура и Јелена Гркић Гинић, као и студенткиње Нина Радаковић и Емилија Ђорђевић.

Стручно саветовање високих школа и факултета који образују васпитаче – амфитеатар, понедељак, 27.11.


У оквиру Пројекта „Иклузивно предшколско васпитање и образовање“, који спроводи Министарство просвете, у понедељак, 27.11. у амфитеатру нашег Факултета биће одржано регионално Стручно саветовање високих школа и факултета који образују васпитаче. Програм почиње од 10:00h, Саветовање ће отворити представник министарства просвете а пленарно предавање одржаће проф. др Живка Крњаја са Филозофског факултета Универзитета у Београду, један од аутора Основа програма предшколског васпитања и образовања у нашој земљи.

На саветовању ће бити представљене: Препоруке за реализацију стручне праксе у вежбаоници, у сарадњи високошколске установе и предшколске установе и препоруке за прилагођавање студијског програма/предмета у складу са Стандардима компетенција за професију васпитача и његовог професионалног развоја и Основама програма ПВО, као и  извештај о пилотирању нацрта Препорука за реализацију стручне праксе у вежбаоници. Такође је планирана панел дискусија о могућностима, изазовима и решењима за примену препорука за реализацију стручне праксе и уношење мањих измена у студијске програме за иницијално образовање васпитача. У панл дискусији учествоваће Висока школа струковних студија за образовање васпитача у Пироту, Висока школа струковних студија за васпитаче у Гњилану – Бујановац, Учитељски факултет у Призрену, Лепосавић Универзитета у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици, представници предшколске установе Пионир из Јагодине и представници нашег Факултета, али су позвани и добродошли сви заинтересовани учесници саветовања да поставе питања и учествују у дискусији.

Документацију можете преузети на следећем линку: https://drive.google.com/drive/folders/1teHYyKleWvs087Tg9HgkTkYeLleq7VAm?usp=sharing

 

https://ecec.mpn.gov.rs/?page_id=6334

Промоција Факултета педагошких наука увелико траје


Промоција Факултета педагошких наука увелико траје и ових дана смо посетили неколико градова и средњих школа. За промоцију је задужен PR Team који чине и студенти Факултета и који су увек на висини свог задатка!
Предложите нам у коментарима град или средњу школу за које сматрате да треба да обиђемо.

 

Наградили смо студенткињу Емилију Ђорђевић за постигнуте запажене резултате из математичке групе предмета.


Факултет педагошких наука наставља традицију награђивања студената за постигнуте резултате. Овога пута наградили смо студенткињу Емилију Ђорђевић за постигнуте запажене резултате из математичке групе предмета. Емилија је на поклон добила два уџбеника чији је издавач Факултет.

Потруди се и ти, јер труд се увек исплати!

ПОСЕТА ДЕЛЕГАЦИЈЕ АМЕРИЧКЕ АМБАСАДЕ


У уторак, 21. новембра 2023. године, Факултет је посетила делегација Америчке амбасаде у Београду, на челу са новом регионалном директорком за програме енглеског језика за регион Балкана и Словачку, госпођом Френсис Вестбрук (Францес Westbrook, Регионал English Лангуаге Officer – РЕЛО).

Делегацију су примили представници Факултета на челу са проф. др Илијаном Чутуром, продеканом за наставу, који су представили нацрт пројекта везаног за унапређивање и осавремењавање наставе у основном образовању кроз стручно усавршавање учитеља и васпитача за интегративни приступ у настави, а у складу са реформисаним курикулумом за основно образовање.
Госпођа Вестбрук је у потпуности подржала нацрт пројекта и најавила подршку Америчке амбасаде кроз грант за сарадњу са експертима са америчких универзитета, како у процесу
припреме пројекта, тако и у периоду његове реализације. Овим је настављена десетогодишња веома успешна сарадња Факултета са Америчком амбасадом на заједничким пројектима за унапређивање компетенција учитеља, наставника и васпитача у Србији.

РТС прилог из емисије Ово је Србија


РТС прилог из емисије Ово је Србија о прошлонедељној аукцији уметничких слика и других уметничких дела професора, студената и других пријатеља Факултета педагошких наука.
Са великим задовољством можемо рећи да је на аукцији продато СВЕ што је било изложено и да је коначна сума хуманитарно прикупљеног новца достигла 100.000 РСД.

Хвала свима који су на било који начин подржали хуманост!

Позив на годишњу Initial Teacher Education конференцију


Поштоване колегинице и колеге,
Овим путем Вас позивамо на годишњу Initial Teacher Education конференцију коју организује eTwinning централна служба за подршку у Бриселу, а која ће се одржати у онлајн формату од 29. новембра до 1. децембра 2023. Учешће је бесплатно, као и за све остале eTwinning активности и догађаје.

Молимо Вас да потврдите Ваше интересовање за учешће на овој конференцији. Број учесника на овој европској конференцији није ограничен.
Молимо Вас да нам до понедељка, 20. новембра, доставите имена и мејл адресе заинтересованих на мејл majastanojevic2@gmail.com како бисмо послали регистрациони формулар.

Верујемо да ће вам ово бити занимљиво искуство и да ће отворити врата за повезивање са установама и колегама из иностранства.

Међународна конференција СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступ у теорији и пракси савременог васпитања и образовања

Међународна конференција у организацији Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу,Јагодина, Србија

СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ ПРИСТУП У ТЕРИЈИ И ПРАКСИ САВРЕМЕНОГ ВАСПИТАЊА И ОБРАЗОВАЊА

Факултет педагошких наука Универзитета у Крагујевцу организује међународну конференцију под називом СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступ у теорији и пракси савременог васпитања и образовања. Циљ је да учесници изложе и критички размотре резултате најновијих теоријских и емпиријских истраживања из области СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступа (у) васпитању и образовању.

СТЕМ је интегрисани образовни приступ учењу и настави, који захтева сврсисходну везу између циљева учења наставног плана и програма, стандарда, оцењивања,  дизајна и имплементације наставне јединице. Као одговор на променљиве захтеве савременог друштва за новије приступе у раду, све је већи фокус на улози уметности у СТЕМ-у и креирању, примени и истраживању СТЕАМ програма (engl. Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) који обухвата следеће области: наука, технологија, инжењеринг, уметност и математика). Укључивање уметности у СТЕМ учење побољшава наставу и постигнућа ученика, вештине истраживања и решавања проблема као и креативно размишљање, уједно, подиже интересовање ученика за науку и њену примену и пружа више могућности ученицима да се укључе у креативни процес и постигну циљеве у свим предметним областима (Dell’ Erba, 2019; Psycharis, 2018; Kim et al., 2013). СТЕАМ вештине, као што су рачунарско размишљање, проналажење и решавање проблема, креативност и иновације, кључне су за људе који раде на производњи паметних уређаја и побољшању различитих домена људског живота. За студенте са одличним академским постигнућем у СТЕАМ-у, већа је вероватноћа да ће наћи посао и зарадити веће плате, а могућности за каријеру у вези са СТЕАМ-ом су порасле три пута брже током последње деценије у поређењу са пословима у другим областима (Министарство трговине САД, 2011).

Како поменути интердисциплинарни концепт пружа бројне могућности за унапређење и даље разијање, водећа идеја конференције јесте да се кроз СТРЕАМ модел направи искорак у поменутој концепцији који уклања традиционалне границе и између језика (Reading) и других дисциплина (науке, технологије, језика, инжењерства, уметности и математике) и интегрише их у реална, и за ученике релевантна искуства за учење. Ученицима пружа прилику да кроз развијање језичких компетенција оно што су научили примене у реалном окружењу, и помаже им у развијању компетенција за живот у свету који се убрзано мења. Свака од СТРЕАМ дисциплина у искуство учења имплементира скуп различитих вештина, као што су: критичко мишљење и вештине решавања проблема, употреба информација и дигиталних алата, писменост и вештине комуникације, креативност и самоизражавање, математичко резоновање и анализа и др. Актуелна занимања захтевају перманентно учење и усавршавање, па је битно оспособити ученике да повезују знања из различитих области у функционалну целину која ће им омогућити решавање најразличитијих личних, професионалних, друштвених и других проблема.

Конференција обухвата следеће теме, али се не ограничава само на њих:

 Изазови и перспективе СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступа у теорији и пракси савременог васпитања и образовања

  • СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступ и промена перцепције формалног образовања
  • Улога СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступа у развијању компетенција за XXI век
  • СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступ и курикулуми савременог васпитања и образовања
  • СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступ и савремени модели учења и наставе
  • Ефекти СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступа у савременом васпитању и образовању
  • Методички изазови у моделовању СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ материјала за учење и наставу
  • Вредновање у СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступу
  • Професионални развој и компетенције запослених у образовању за СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступ
  • Личност ученика и њихове образовне потребе у оквиру СТЕМ/СТЕАМ/СТРЕАМ приступа

Важни датуми

Рок за предају апстраката: 31. јануар 2024. године

Обавештење о прихватању апстракта: 29. фебруар 2024. године

Рок за достављање радова у целини: 31. мај 2024. године

Датум одржавања конференције: 31. мај 2024. године

Обавештење о прихватању радова: 1. септембар 2024. године

Радни језици конференције су српски и енглески.

Регистрација

Сви аутори и коаутори из земље плаћају котизацију у износу од 5000 динара, која покрива трошкове програма конференције, освежења, ручка, сертификата о учешћу и зборника радова. Котизација за докторанде који презентују на конференцији биће умањена и износиће 2500 динара.

Пријавни формулар: https://forms.gle/AaKogWMxvaUU4KfT9

Све додатне информације можете добити ако нам пишете на  stream.fpnj@gmail.com

На конференцији ћете моћи да излажете непосредно, у просторијама факултета, или онлајн, путем ZOOM апликације. Време излагања је 15 минута, након чега следи дискусија у трајању од 5 минута.