Fakultet pedagoških nauka

FAKULTET PEDAGOŠKIH NAUKA UNIVERZITETA U KRAGUJEVCU, JAGODINA Milana Mijalkovića 14, 35000 Jagodina

Materijali za nastavu


A

Akademsko pisanje

Kratak vodič kroz akademsko pisanje
Akademsko pisanje – vežbe


V

Vaspitanje za humane odnose među polovima – Izborni predmet 5 PV, DV

Vaspitanje mladih za humane odnose među polovima, Doc. dr Margit Savović
Priprema


G

Govorne veštine i komunikacija

Ispitna pitanja


D

Detinjstvo i prava deteta-izborni modul

Literatura
Participacija učenika i autoritet nastavnika
Participativna prava deteta i pojam razvojnih mogućnosti
Razvojno psihološki aspekt konvencije o pravima deteta
Razvojne kompetencije kao osnova prava deteta na participaciju
Slika deteta u medijima Srbije
Prava deteta u školi-osnova za intervju
Kontinuitet i diskontinuitet u vaspitanju
1. Detinjstvo i kultura
2. Detinjstvo u savremenom svetu
3a. Slika deteta u medijima-Berlin
4. Konvencija o pravima deteta
5. Prava deteta i obrazovanje
6. Participacija


Dečija igra i stvaralaštvo – Izborni predmet 8

Operativni program
Karakteristike dečije igre i stvaralaštva
DEČIJA IGRA I SVARALAŠTVO
Dečija igra, stvaralaštvo i razvoj II
Vaspitanje igrom III
Uslovi i postupci za razvijanje stvaralaštva IV


Didaktika

Operativni plan nastave U
Operativni plan nastave PV
Operativni plan nastave DV
Sadržaji za prvi kolokvijum
Sadržaji za drugi kolokvijum U; DV
Sadržaji za drugi kolokvijum
Sadržaji za treći kolokvijum DV
Sadržaji za treći kolokvijum U
Primer testa iz Didaktike
Osnovni didaktički pojmovi
Klasifikacija nastave
Organizacija nastave
Nastavni plan
Nastavni program
Nastavni plan i program za 1,2,3,4. razred sa nastavnim planom i programom za 3. razred
Pravilnik o nastavnom programu za IV razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja
Pravilnik o nastavnom planu i programu za sticanje obrazovanja u četvorogodišnjem trajanju u stručnoj školi za područje rada ekonomija, pravo i administracija-oblast ekonomija
Saznavanje u nastavi
Saznavanje u nastavi
Nastavni principi
Oblici nastavnog rada-vežbe
Grupni oblik rada – vežbe
Verbalne nastavne metode
Metoda demonstracije-vežbe
Tekst metode-vežbe
Metoda laboratorijskih i praktičnih radova
Pravilnik o ocenjivanju učenika osnovne škole
dr Grozdanka Gojkov, Dokimologija
Didaktički elementi heurističkog modela nastave u funkciji inoviranja nastavnog procesa

Zadaci za praksu 1 –  Ciljevi, zadaci i ishodi nastave
Zadaci za praksu 2 –  Protokol za praćenje artikulacije časa
Zadaci za praksu 3 – Protokol za praćenje oblika, metoda i sredstava
Zadaci za praksu 4 –  Zadaci za praksu


E

Engleski jezik (stručni)

English for Specific Purposes for Students of Education – 2017/2018 academic year. Prepared by Vera Savic, Lecturer


Engleski jezik struke ESP – silabus

ESP Syllabuss 2015


Z

Zeleni putokazi

Zeleni putokazi


I

Inkluzivno obrazovanje – teorija i praksa (master)

Obrasci IOP

za studente upisane 2016. godine

Program predmeta U
Program predmeta PV
Program predmeta DV
Molba za prijem studenata u predškolsku ustanovu
Molba za prijem studenata u osnovnu školu
Potvrda iz PU o izradi pedagoškog profila i plana aktivnosti
Potvrda iz škole o izradi pedagoškog profila i plana aktivnosti

Školska 2016/2017.

Uputstvo za izradu predispitne obaveze
Uputstvo za izradu Izveštaja o inkluzivnosti DV

Školska 2017/2018.

Program predmeta master DV
Program predmeta master PV
Program predmeta master U
Predispitni zadaci U
Predispitni zadaci PV
Predispitni zadaci DV


Inkluzija u obrazovanju

Program predmeta
Formulari i uputstva za predispitnu obavezu
Primeri dobrih zadataka sa prakse
Obaveštenje (doškolovanje)
Predispitne obaveze studenata

Predispitne obaveze 2017/2018

Predispitne obaveze i zadaci za praksu U PV
Predispitne obaveze DV


Interakcija i komunikacija u vaspitanju

Interakcija u vaspitnom radu
Ličnost deteta-faktor u kreiranju pedagoške interakcije
Ličnost pedagoškog radnika
Pervazivni poremećaji
Položaji i uloge
Razvojna odstupanja
Interakcija-tekstovi za studente


Interkulturalno obrazovanje

Program predmeta – školska 2016/2017
Kritika starih i nova značenja kulture


J

Jezičke igre u govornom razvoju

Imanentnometodička interpretacija
Ispitna pitanja


K

Književni žanr u nastavi (modul)

Ispitna pitanja


Književnost za decu

M. Milinković, Istorija srpske književnosti za decu i mlade (prvi kolokvijum)
Marjanović, Đuricković, knj. 1 (prvi kolokvijum)
Milovan Danojlić, Naivna pesma (prvi kolokvijum)
Novo Vuković, J. J. Zmaj (prvi kolokvijum)
Novo Vuković (prvi kolokvijum)
T. Petrović, Istorija srpske književnosti za decu (prvi kolokvijum)

Književnost za decu i mlade u književnoj kritici, knj.1 (drugi kolokvijum)
Književnost za decu i mlade u književnoj kritici, knj.2 (drugi kolokvijum)
M. Milinković, Istorija srpske književnosti za decu i mlade (drugi kolokvijum)
M. Milinković, Strani pisci za decu i mlade (drugi kolokvijum)
N. Vuković, Uvod u književnost za djecu i omladinu (drugi kolokvijum)
Petar Pijanović, Naivna priča (drugi kolokvijum)

Ivo Zalar Dečji roman (treći kolokvijum)
M. Milinković, Strani pisci za decu i mlade (treći kolokvijum)
N. Vuković, Uvod u književnost za djecu i omladinu (treći kolokvijum)
V. Marjanović, M. Đuričković, Književnost za decu i mlade u književnoj kritici, knj. 1 (treći kolokvijum)
V. Marjanović, M. Đuričković, Književnost za decu i mlade u književnoj kritici, knj. 2 (treći kolokvijum)

Uspavana lepotica
Pepeljuga
Mala sirena
Srpska drama za decu, Branislav Kravljanac
Pojam i ime književnosti za decu
Grozdana Olujić Poetika bajke
Ivo Zalar Dečji roman
Grozdana Olujić Međužanrovski odnosi:bajka i fantastična priča
Novo Vuković Specifičnost fantastičnog u književnosti za djecu
Narodna književnost u funkciji književnosti za decu
O dječjoj priči, Milan Crnković
Grozdana Olujić, Staklareva ljubav


Konstruktivno rešavanje sukoba

Program predmeta


Kurikulumi predškolskog vaspitanja – Master PV

Socijalna dimenzija obrazovanja – vežbe
Komparacija programa II
Osnovne informacije studentima 2018.
KVP Japan
KPV Socijalna dimenzija
Polazišta i klasifikacija
Kurikulumi predškolskog vaspitanja
Ispitna pitanja


M

Medijska pismenost

Ispitna pitanja


Metodika vaspitnog rada DV – master

Vaspitni postupci roditelja prema adolescentima
Podsticanje učenika pohvalom i nagradom
Socijalna interakcija
Moralni razvoj i moralno vaspitanje
Ispitna pitanja
Operativni program
Osnovne informacije


Metodika vaspitno-obrazovnog rada

Dečja igra
Osnovne informacije studentima za školsku 2017/2018. godinu
MVOR – Ciljevi, zadaci i zahtevi za ustanovu i vaspitača
Uvod u Metodiku vaspitno-obrazovnog rada
Načela vaspitno-obrazovnog rada
Zadaci i zahtevi za ustanovu i vaspitača
Načela predškolskog vaspitanja i obrazovanja
Povezivanje PU sa društvenom sredinom
Posmatranje dečjeg ponašanja i praćenje razvoja
Evaluacija rada vaspitača
Delatnosti predškolske ustanove
Saradnja predškolske ustanove i porodice u pripremi dece za školu
Priprema dece za školu: Saradnja porodice i predškolske ustanove
Saradnja predškolske ustanove i škole u pripremi dece za polazak u školu
Razvoj voljnog ponašanja, voljne kontrole i samokontrole


Metodika likovnog vaspitanja

Područja rada – ciljevi
Morin Koks – Dečiji crtež
Bogomil Karlavaris – Razvoj dečijeg crteža
Obrazac za analizu aktivnosti
Obrazac za pripremu za usmerenu aktivnost
Zadaci za praksu
Preporučena literatura – PV III godina
Skripta za pripremu kolokvijuma i ispita vizuelne komunikacije 1


Metodika muzičkog vaspitanja

Muzičke sposobnosti (vaspitači)
Ispitna pitanja za vanredne studente


Metodika nastave engleskog jezika na ranom uzrastu

Ispitna pitanja, pripremila Vera Savić


Metodika nastave likovne kulture

E-skripta – II deo U III godina
Zadaci za praksu
Morin Koks – Dečiji crtež
Bogomil Karlavaris – Razvoj dečijeg crteža
Spisak literature
Obrazac za analizu časa praktične nastave
Preporučena literatura – U III godina
E-skripta – I deo U III godina
Pisana priprema – šablon


Metodika nastave matematike

Aleksandra Mihajlović
Nenad Vulović


Metodika nastave muzičke kulture

Protokol za praćenje časa
Nastavni program za predmet Muzička kultura u I i II razredu osnovne škole
Nastavni program za predmet Muzička kultura u III razredu osnovne škole
Nastavni program za predmet Muzička kultura u IV razredu osnovne škole


Metodika nastave prirode i društva

Zadatak za praksu – Upitnik za analizu udžbenika (III godina Učitelj)
Globalni i operativni plan-zadatak za praksu III godina
Upitnik
Opšti standardi postignuća-Priroda i društvo

Materijali za evaluaciju časova

Protokol za evaluaciju časa
Primer popunjenog protokola
Uputstvo za korišćenje protokola

Uvodni deo časa-teorija
Zadaci za praksu
Priprema za čas heurističke nastave
Sadržaji nastave PiD-sličnosti i razlike
Heuristička nastava


Metodika nastave srpskog jezika i književnosti

Pitanja za treći deo ispita
Pitanja za drugi kolokvijum (26.4.2018)
Ispitna pitanja – 3.10.2014.
Žanrovske osobenosti
Dramski govor
Pitanja za prvi kolokvijum


Metodika nastave fizičkog vaspitanja

Ispitna pitanja


Metodika rada domskog vaspitača

Ispitna pitanja
Plan rada
Prilog
Zadaci za praksu


Metodika rada u domskim i specijalizovanim vaspitno-obrazovnim ustanovama

Uputstvo za izradu seminarskog rada MRUDISU


Metodika razvoja govora

Ispitna pitanja – 3.10.2014.
Orijentaciona mapa


Metodika razvoja početnih matematičkih pojmova

  Ispitna pitanja za drugi kolokvijum


Metodika upoznavanja okoline – Ekološko vaspitanje

Društvo
Lična higijena
Saobraćaj
Vazduh
Zagađivanje vode
Zemljište
Živa priroda


Metodički praktikum razvoja govora

Literatura za pripremanje nastave
Obrazac pripreme
Obrazac za analizu
Pomoćni materaijal (fonetska gimnastika)


Metodologija pedagoških istraživanja

Ispitna pitanja
Metodologija istraživanja u vaspitno-obrazovnom radu – PPM
Metodologija pedagoških istraživanja – uvod
Metodologija pedagoških istraživanja – osnove i naučni metod
Metodologija pedagoških istraživanja – osnovni činioci, merenje i merni instrumenti
SPSS – priprema šifrarnika i baze
SPSS – kategoričke i numeričke varijable, hi-kvadrat i t-test


Modeli organizacije rada u domu

Pitanja za usmeni ispit
Pitanja za pismeni ispit
Dopunska literatura za pripremu kolokvijuma i ispita


Muzička kultura

Ispitna pitanja – Vaspitač u domovima


N

Nastava gramatike u osnovnoj školi (izborni predmet)

Ispitna pitanja


O

Održivi razvoj životne sredine

Ekološki izazov – knjiga (173Mb)
Atmosfera
Atmosfera
Ekološki otisak
Osnovi ekologije
Osnovi ekologije
Voda i zemljište
Voda i zemljište
Energija i mineralni resursi
Energija i mineralni resursi


Opšta higijena

Lična higijena i bolesti
Dezinfekcija i sterilizacija
HIV i AIDS
Opšta higijena
Zivotna sredina i komunalna higijena


Osnove antropomotorike  IIIzborni 6

Pitanja za kolokvijum


Osnove vizuelne umetnosti I

Skripta (prvi deo)
Skripta (drugi deo)


Osnove domske pedagogije

Program predmeta
Ispitna pitanja
Zadaci za praksu


Osnove informatike

Prezentacija


Osnove komunikologije

Ispitna pitanja


Osnove prirodnih nauka PV, DV

Botanika
Klasifikacija
Monokotile, dikotile
Herbarijum
Značaj biljaka za čoveka
Beskičmenjaci
Kičmenjaci
Osnovi ekologije
Šume
Ekosistemi kopnenih voda i suvozemni ekosistem
Uticaj čoveka na prirodu
Nacionalni parkovi Srbije
Rečnik
Osnovna svojstva materije
Osnovne karakteristike reljefa
Vidovi energije
Zemljine sfere


Osnove prirodnih nauka U

Osnovna svojstva materije
Vidovi energije
Svetlosno i toplotno zračenje Sunca
Magnetizam i elektricitet
Hemijski elementi i jedinjenja
Hidrosfera
Atmosfera
Litosfera i zemljište
Prirodna i veštačka goriva
Osnovne karakteristike reljefa
Geografija Srbije
Botanika
Klasifikacija
Monokotile,dikotile
Herbarijum
Značaj biljaka za čoveka
Beskičmenjaci
Kičmenjaci
Osnovi ekologije
Šume
Ekosistemi kopnenih voda i suvozemni ekosistem
Uticaj čoveka na prirodu
Nacionalni parkovi Srbije
Rečnik


Osnove fizičkog i zdravstvenog vaspitanja

Preporučena literatura
Ispitna pitanja


P

Pedagoška komunikologija

Plan i program
Ispitna pitanja


Pedagoška psihologija

Motivacija 2018
Strategija suočavanja sa školskim neuspehom 2018
Literatura
AUN Priručnik
Pisa 2009
PISA – Prezentacija Pavlovic Baucal
Zračenje
Pijaze u odeljenju
Vežba II
Vežba III
PISA u Srbiji 2009
Praksa
Strategije suočavanja sa školskim neuspehom

Linkovi
Nova slika starog sveta:

Hans Rosiling on Population Growth
Yes they can!
Asia’s rise – how and when | Hans Rosling

Razvoj naučnih pojmova u nastavi poznavanja prirode Vesna Petrović
Sociokulturni pristup razvoju: Teorija vigotskog
Sistemska priroda pojma

Razvoj pojmova – Vigotski

Ne primeri tablica
Pojam o pojmu
Primeri tablica
Vežbanje pojmovi
Percepcija i Pojam
Radionica – pojam NASELjE
Sociokulturni pristup razvoju: Teorija vigotskog
Sistemska priroda pojma

Aktivno učenje

Aktivno učenje-priručnik

Oblici učenja

Školska fobija-letak
Slučaj
Strah od odgovaranja
Učenje
Pamćenje


Porodična pedagogija

Ispitna pitanja – I, II, III kolokvijum


Prevencija poremećaja u ponašanju

Spremnost na promenu ponašanja
Osnovne informacije studentima
Osnove upravljanja ponašanjem i tehnike nadzora
Depresivno dete
O teoriji i praksi prevencije
Priprema za samostalan istraživački rad studenata
Prosocijalno i socijalno odgovorno ponašanje
Socijalno ponašanje pojedinca u sistemu usvojenih društvenih normi
Agresivno ponašanje dece i mladih
Dečija razdražljivost
Dete sa poteškoćama u koncentraciji
Dete koje se previše prilagođava
Razdraženo dete


Prevencija poremećaja u ponašanju – PPM

Osnovne informacije studentima


Predškolska didaktika

Ispitna pitanja
Program


Predškolska pedagogija PV

Identitet i samopouzdanje – vežbe
Fizičko vaspitanje
Fizičko vaspitanje predškolske dece I
Fizičko vaspitanje predškolske dece II
Fizički razvoj dece predškolskog uzrasta u predškolskim programima u Srbiji
F. Frebel o predškolskom vaspitanju i obrazovanju
Osnovne informacije o nastavnim aktivnostima
Predškolska pedagogija kao naučna disciplina
Osnovni pojmovi
J.A. Komenski
M. Montesori


Program pedagoško-psihološko metodičkog obrazovanja nastavnika

Didaktika
Liderstvo u obrazovanju
Obrazovna efektivnost i razvoj škola
Pedagoška psihologija
Rad sa darovitim učenicima
Razvojna psihologija


R

Rad sa darovitim učenicima – izborni predmet

Ispitna pitanja


Rad sa darovitim učenicima PPM

Rad sa darovitim učenicima


Razvoj i učenje dece ranih uzrasta

Uvod
Brošura – Ulaganje u obrazovanje u ranom detinjstvu u Srbiji
Organske osnove psihičkog života
Prenatalni razvoj
Novorođenče
PAŽNjA – tekst udžbenik
PRAKSA
Pamćenje
Opšte zakonitosti (tendencije) u psihofizickom razvoju
Organske osnove psihičkog života
Zakonitosti psihofizičkog razvoja
SIMBOLIČKA FUNKCIJA i govor za priručnik
Socio-emocionalni razvoj i odstupanja 2017
Pamćenje


Razvojna psihologija

Literatura 2018.
Udžbenik
Adolescencija, Jelena Vranješević
Grafičke zamene-oslonci za izvođenje operacija

Primer dobre upotrebe slike kao oslonca za mentalni proces u udžbeniku
Primer slike u udžbeniku koja nije podrška za izvođenje mentalnih operacija
Kako raste pamet
Olovka piše srcem
Dečiji crteži – predškolski uzrast
Pitanja za usmeni ispit 2018.

Afektivna veznost

Kritični period
Afektivna veznost 18
Separacioni strah

Erikson + emocionalni razvoj

Afektivna veznost 18
Emocionalni razvoj
Emocionalni razvoj 18
Eriksonova teorija
Eriksonova teorija 18
Indikatori negativnog-pozitivnog razvoja
Self koncept

Pijaze

Dečja slika sveta
Olovka piše srcem
Pijaze – konkretne operacije 1
Pijaze – predoperaciono mišljenje
Razvoj moralnog mišljenja
Tekst zadatka – razumevanje odnos skupa i podskupa
Uputstvo konzervacija


Retorika

Materijal za nastavu


S

Slikanje

E-skripta


Srpski jezik

Materijal za vežbe Srpski jezik – vaspitači
Materijal za vežbe Srpski jezik 1 – U
Istorija srpskog književnog jezika – Srpski jezik I
Srpski jezik 2 (pravopis)-vežbanje
Srpski jezik 2 U-vežbanje
Priprema za kolokvijum (2010/11)
Priprema za kolokvijum 2 (2010/11)
Priprema za kolokvijum
Priprema za ispit Srpski jezik 1 (2009/2010)
Priprema za ispit Srpski jezik 2 (2009/2010)
Priprema za ispit Srpski jezik 1-učitelji
Priprema za ispit Srpski jezik 2-učitelji (Sintaksa)
Zadaci za vežbanje za studente na doškolovanju


Scenska umetnost

Adrian Negru (odlomci)
Spisak literature


T

TEFL – Izborni predmet 7 silabus

TEFL Syllabus 2015


TEYL Izborni predmet 8 – silabus

TEYL Syllabus 2015


Teorija i praksa kurikuluma

Tema eseja 2017/18 U – master
Plan i program nastave učenja – prvi razred
Uputsvo za pisanje eseja
Prezentacija 1 – Suština i koncepcije kurikuluma
Prezentacija 2 – Struktura kurikuluma
Prezentacija 3 – Ciljevi i zadaci
Ishodi učenja
Obrazovni standardi
Ocenjivanje zasnovano na standardima
Školska dokumentacija
Školsko razvojno planiranje
Matrica postignuća
Obrazovni standardi
Tema eseja
Integrisani kurikulum
Tema eseja


Tehnike učenja-master DV

Tehnike učenja
Vodič za učenje
Ispitna pitanja
Primer prikaza monografije


U

Uvod u proučavanje književnosti

Ispitna pitanja
Tekstovi – vežbe


F

Filozofija sa etikom

Literatura


Š

Školska i porodična pedagogija

Ispitna pitanja